Siames iFokus

Siames

Etikettomplacering
Läst 3363 ggr
siamesen
0

Rödmaskad Siameshona Omplaceras!

Hej

jag har en kastrerad siameshona med stamtavla som jag måste sälja pga osämja i flocken. hon är både hund och barnvan och är hur go och älskvärd som helst. jag har tänkt mig 1000 kr för henne som en priside men självklart så är hemmet viktigare. ring gärna för mer infp.

Nilla
0

Jag skriver även i denna tråd, att du bör läsa informationen i inlägget "Välkommen". Vill du redigera dina annonser så skicka mig bara ett PM eller gör om dem, så raderar jag dessa två. För oss är du en anonym medlem utan presentation och annonser av denna typ, tillåter vi tyvärr inte. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Bunn
0

Hej!

Ser att denna annons är rätt gammal, men undrar hur de har gått?
Har du omplacerat katten eller finns hon kvar fortfarande?

Är ev. intresserad och vill gärna veta mer. PMa mig gärna!

kalindas
0

Detta är en katt som om jag inte har fel för mig, såldes ihop med en tabbysiames hane med hjärtfel.
Personen ovan satte där efter nästan direkt ut hjärtfels hanen till avel, till vem som helst..Rynkar på näsan
Honan sattes ut till salu och hanen tror jag också personen försökte sälja.
För katternas skull hoppas jag nu att de fått nya mer seriösa ägare.

Kan som sagt ha fel på person, men jag tror det var en diskussion om detta i en annan tråd för ett tag sedan.

/Elisa

Bunn
0

#3 Ok.. jag är ny på siten så jag har inte så stor koll.

Katten är alltså redan såld?!

Maxima06
0

#3 det stämmer läste annonsen på eniro och där står det att köparen inte hade informerats om hjärtfelet. Men bägge katterna ligger fortfarande ute iaf.

http://kopochsalj.eniro.se/query?what=gti&category_name=Djur+%26+tillbeh%C3%B6r&geo_area=&noimage=&ax=&sort=-fulldate&type_label=S%C3%A4ljes&search_word=siames&category_id=9000000&district_code=1

kalindas
0

Man funderar ju lite varför köpare köpte katterna och sen någon månad senare vill sälja dem igen? Obestämd
Hoppas katterna får ett bra och livslångt hem…

/Elisa

Maxima06
0

Det verkar ju som ett sätt att tjäna lite pengar, används främst till BAL, OLH och varianter men lånas självklart även ut till andra raser stod det i den annonsen. Jag undrar lite, hade man verkligen fått tag på en seriös uppfödare med en sådan annons?

Men som du säger så får vi hoppas att de får ett bra livslångt hem.

Bunn
0

Är Ni säkra på att det är samma person som lagt ut båda annonserna?
I denna står det rödmaskad, men i den länkade annonsen är katten heltröd?!

Eller är det bara jag som är lite "vilse i pannkakan"?

SacredSouls
0

#8 Ja det er samme. Annonsen det linkes til her i #5 er hannkatten som lånes ut.(dato 29/7) Veldig useriøst Rynkar på näsan

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Bunn
0

#9 Jag håller med. Mycket oseriöst!

Monazite
0

Det som är värst oseriöst e den som sålde den sjuka katten i första taget utan att tala om det för köparen som trodde den hade hittat sin drömkatt men katten gick i kras så fort den fick reda på sanningen.

Har man inte hela bilden klar för sig ska man låta bli baktala folk så man sj inte blir offer. Karmas a bi- - -

Denna kommentar har tagits bort.
kalindas
0

Nja, är det drömkatten, så behåller man den även om inte förra ägarna berättar allt om den…
Inte sätta den till avel till vem och vad som helst, plus att sätta ut bästa kompisen till försäljning ett kort tag efter.

Sen kan jag hålla med om att det skulle talats om och hade jag varit förra ägaren hade jag inte ens övervägt att sälja en okastrerad katt, hjärtfel eller inte hjärtfel.

/Elisa

prodigy
0

#11 Om jag inte minns fel så annonserades katterna ut på flera sajter, både till salu och till avel, med olika pris, bakgrundshistorier och inriktning…och det mycket kort efter att nya ägeran tagit över dem…verkar mycket oresiöst.