Fortfarande inga fosterrörelser..orolig!
Min Cinzano är nu mellan 8-9 v gången och jag känner fortfarande inte nånting i hennes mage som rör sig!
Jag har suttit i evigheter med handen på hennes mage på olika ställen men jag känner inte ett skvatt!
Var exakt på magen brukar ni känna?
Kan de vara döda? Hon mår hur bra som helst, äter, dricker, kissar, bajsar. Gosar, vill ligga i knäet.Bäddar lite då och då i bolådan och knölar till det. Tuttarna är jätterosa nu och hon har tappat pälsen runt vårtorna. Det sitter lite vitt längst ut på tuttarna.
Hennes mage är mkt. mindre än mina andra honors som fick 7 ungar var men hon är ändå klart dräktig. De andra honorna behövde man ju inte ens känna på magen på den sista veckan, det var hela havet stormar där inne med blotta synen!
Vill ju inte stressa henne med att åka till vet. heller i onödan. Är det NÅN annan som inte känt några fosterrörelser alls på er katt?

Möjligheten finns ju att hon är skendräktig.
Är du säker på att hon är så långt gången? Är de 8-9 veckor sedan de lämnade katthuset? Kan ju parats sista dagen…
/Elisa

#2 Ja det är 8 veckor sen de såg varann sista dagen nu och 9 veckor sen jag hörde skrik därutifrån.
#1 får de en såpass stor mage då? Hon är åtminstone dubbelt så tjock som normalt runt magen.
Idag har hon lite torkat blod i slidöppningen..
Kan ju vara slemproppen eller en pyo. Så länge hon inte verkar sjuk, får du helt enkelt ha is i magen. Lättare sagt än gjort.
/Elisa

#4 nej hon verkar absolut inte sjuk på nåt sätt, hur lång tid kan det vara kvar då då? Ja jag vet jag är en hönsmamma… ringer jag vet. så säger ju de att jag ska komma in med henne och göra ultraljud och bli tusen spänn fattigare…
Ha is i magen lite blodig flytning kan förekomma före det startar på allvar. Det är säkert någe på G. det närmaste dygnet.

Säger som övriga, vänta och se. Lycka till!!

Hoppas allt går bra, håller tummar o tassar för er!
Nu vill jag inte skrämma upp dig, men min Boyan var helt klart dräktig och jag kände aldrig några sparkar. Länge länge låg jag med händerna runt hennes mage, men inget kände jag. Hon hade gått upp 1100g och var väldigt rund om magen, men magen var inte så där hård som den ska vara. På dag 69 kom hon igång och tyvärr kom där bara ut ett dött foster. Det kom en fosterblåsa efter den så det hade varit minst två från början. Ska tillägga också att Boyan fick flytningar ca 10 dgr innan förlossning och fick därför antibiotika.
Jag hoppas verkligen att det går bättre för din kull. Jag önskar dig all lycka till!

#9 men…. jo nu blev jag tyvärr ännu oroligare… nej jag tycker inte att hennes mage är speciellt hård heller.. om inget hänt innan måndag så åker jag nog till vet!
Det finns inga tecken på några illaluktande flytningar hos henne i alla fall, sniffade henne där bak och torkade bort blodet, det var som en seg blodblandad geléklump.
Exakt VAR på magen skall jag känna efter rörelser?
#10 Det var inte meningen att göra dig oroligt, men eftersom du frågade så ville jag tala om mina erfarenheter. Jag hopppas verkligen att det inte är så illa.
Känn på magen mellan bröstkorgen och höfterna/bäckenet. Jag tycker man oftast känner rörelser på sidorna. Lägg katten på rygg i ditt knä med huvudet mot din mage, sen håller du handflatorna över så stor del av magen du kan. Eller om katten ligger och sover så för du in handen under hennes mage och samtidigt lägger du den andra handen över. Tryck lite försiktigt, inte för hårt.
På sidorna mot ljumsken kan det kännas lite pirr, om det är en liten bebis.
Det kan ju vara att kroppen absorberar det som skulle ha blivit ungar.
Min Pida fick 1 moderkaka 2 tomma fosterblåsor. Ena moderkakan tog kroppen upp själv med hjälp av PC. uppföljning med 2 ultraljud blev det.
Odling blev taget och ingen onormal bakterieväxt, så visst kan det gå fel ibland.
Men visst ska du ha en liten kattbebis, det får du tro på.
Urscha känner igen oron du måste känna! Jag var med om en mycket liknande situation för ca 14 dar sen, jag fick rådet att ha is i magen men slut resultatet blev ett kejsarsnitt och en dödfödd kattbebis. Så mitt råd till dig är (om än lite syniskt) att åka in till veterinären och kolla läget.
Hoppas att allt löser sig till det bästa!!

Tack all för att ni är så engagerade! Jag har lagt henne precis så men jag vågar inte trycka på magen,bara lägga händerna på. Har ju hört att man absolut inte får klämma och trycka!
Jag ska försöka ha nerver att avvakta.. hon mår ju som sagt var utmärkt.. nu är hon väldigt kelig och vill ligga knäet hela tiden!
Nåt som är lite konstigt är att när jag tvättade henne där bak så satte hon liksom upp rumpan precis som det gör när de löper och trampade med bakbenen. hmmm…
Jag har oxå varit med om samma sak fast ännu värre..Vill ej skrämmas men jag grät floder.
Visste ej att min Skogis hona var dräktig. Eftersom hon löpte tyst.Det var min son som tyckte att hennes tuttar var väldigt stora. Hade ju hoppats att hon var det för jag hade kastrerat min avelshane. Men tydligen var hon dräktig o då räknade jag ut att runt jul skulle hon få men till min förvåning så en dag när jag kom hem från jobbet så hade hon fått 4st små bebisar. Men det var ju nästan 2v för tidigt..Jag grät för jag var så glad att hon fått men min glädje varade ej så länge.Dagen efter dog den ena efter den andra "tyvärr. Det var en förlust men det var bara att bita ihop för tydligen måste det varit nått fel eftersom hon fick missfall. Ungarna kom ju för tidigt. Sen gick det ett tag. En dag ringde min granne o sa att honan var dålig. När jag kom hem såg jag att hon bara låg o såg dålig ut. Ringde vet o dom undrade om hon hade flytningar men det hade hon ej då berättade även att hon fått missfallet o var lite orolig om det låg nån död i magen. Dom sa att jag kunde vänta ett tag för det var sån kö på djursjuhuset. Så jag kollade in henne hela tiden. Hon gick på lådan hela tiden men inget hände. Så efter en stund så jag hur det rann gegga ur henne "marsankräm" liknade det. Då blev det panik för dom hade sagt att kom det sånt då kunde livmodern sprukigt. Så då kom grannen hem så vi stack direkt till djursjukhuset. Grät när vi åkte in till Skärholmens djursjukhus. Som hon sagt så var det kö. Jag berättade i kassan att det var akut så jag fick komma in på ett rum efter en stund. Men vi fick sitta o vänta i 4 tim. Då blev min granne skitförbannad för katten höll på att dö då hon gett upp. Skrek o skällde på dom för jag fick panik. Då kom dom o hon blev nersövd. Så då såg hon nått i magen på henne. Då frågade hon om det var ok att sterilisera henne om det var sprucket. Jag var mest upprörd o förbannat så jag snäste bara av o sa att gör det som är bäst för henne. Vi åkte hem o på kvällen vid 23 ringer vet o sa att hennes liv var i fara då hela magen var full med var..Dom fick spola henne hur mycket som helst så hon kunde ej lova att Embla skulle överleva…Snacka om att jag var knäckt..Men dagen efter ringer hon o säger att det sitter en liten vacker dam som vill hem
Hon var pigg som en nötkärna. Pust det var jätte jobbig tid men hon hade livs gnista för enligt vet så dör dom om livmodern spricker..
En lite solskens berättelse i verkligheten.
Jag har lärt mig att man måste lita till sin magkänsla

Det kan vel hende at det bare fins en eller to bebiser i magen hennes, og da er det ikke sikkert du kjenner dem. Jeg har fått enebarn, og han kjente jeg ikke…..
Jeg hadde nok tatt en tur til veterinæren og sjekka med ultralyd…. Dessuten, om det bare er en eller to der inne, så er det ikke sikkert fødselen starter når den skal….
Lykke til:-)

Embla- Härligt att det slutade väl. Men din historia har så mycket sanning - Lita på din magkänsla! För det är faktiskt så att den oftast har rätt. Ingen känner ens katt bättre än en själv.
#17- Tack för det. 

Fortfarande samma sak… inga fosterrörelser men lite aningens blod i slidöppningen, bra aptit, kelig, lugn
suck… intet är som väntans tider.. Pratade med Herr Morris matte igår och hon har för sig att de parade sig rätt sent i juli, runt den20-22 juli. och då borde hon bara vara på dag 60 nu ungefär.
Så det är väl bara att ha is i magen

Låter ju ändå illa varslande när det är blod som kommer redan isåfall. Om det ändå är några dagar kvar..
Hur har det gått där nu?

Fick just tid hos veterinären 16.00 så jag återkommer med svar ikväll!
#21 Lycka till! Håller tummarna för att allt är okey.
Krysser fingrene her også! Lykke til!
Håller tummarna!
Håller oxå alla tummar!!
Holder tummar och tassar här också…

Håller tummarna för er!
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker

Lycka till! Hoppas allt gått bra!!

Tack men nej det gick ju inte så bra… hon visade sig vara skendräktig, inte en enda unge i magen, varken död eller levande kunde de se!

Så tråkigt *kram*
Men vad tråkigt!! Då blev inte Morris pappa, hade varit så roligt om han fått i alla fall en kull efter sig och nu är det ju försent.