Upphittad oriental?
Den här hankatten stryker omkring i Valda, strax utanför Kungsbacka sedan ca en vecka. Hon som har honom ropandes utanför sin dörr heter Anki och hon är oroad över att han inte verkar bo någonstans. Han är lite mager och ser lite tilltufsad ut. Han är kelen och vill väldigt gärna komma in i värmen..
Då hon tycker att han ser ut som en oriental så hörde hon av sig till mig, om jag kunde hjälpa till.
Är det någon som känner till den här lilla charmören? Anki har varit i kontakt med polisen men intresset därifrån var lite ljummet kan man säga…
Vill ni ha mer info kan ni skicka mig ett mail så kan ni få hennes telefonnummer och mailadress.
Vad fin han är! Vilken tur att någon har uppmärksammat honom i hans nöd. Snart är det vinter. Han bör tas till veterinär snarast för att kolla chipmärkning.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Finns det ingen som kan ta in honom tills eventuell ägare hittas? Har ni kollat om han är chippad?
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus
men åh, sånt gör så ont i mitt katthjärta!!!!
Hoppas någon uppmärksammar honom så han hittar hem.
Kolla chip på honom!
Tycker också han liknar en Oriental. Den som har haft mest mönstrade bicolours är väl Cleo på Jackpotts. Kan ju vara en från henne..
Så kolla med henne om hon vet nån i den trakten som köpt en.
/Elisa
Säg att människan genast skall komma till en veterinär för att kolla chippet. Han är lite lik min Bluegrass som jag vet bor i Kungsbacka, skall kolla imorgon om ägaren saknar honom. Har han kulorna kvar?
Du hade en liten mönstrad också, det kommer jag ihåg nu. Har du pratat med hans ägare?
/Elisa
Fiiiiiina killen! Hoppas det ordnar sig!

#5, Tittade på din sida och visst är det likt din blåspottade kille!

Men är det där verkligen en rasren oriental? Tycker den ser lite otypad ut? Eller så är det bilden aom är lite konstig?
Ägaren är informerad!!! Om det nu är Pipen som han heter.
Oddsen för att det skulle finnas en annan blåspottad och vit orientalhane i Kungsbacka verkar dåliga.
Hoppas han kommer hem snart.
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.
Pipen är hemkommen!

Ok, bilden var konstig ;-) Lyckligt slut! Vad bra!
Vad skönt att han hittade hem igen 
Bra att han hittade hem!
/Elisa
Härligt! 
Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Oj, va skönt! Men är han utekatt? el. "bara" på rymmen?
Skönt att höra! Ja, jag undrar också om han är utekatt? Hur blev det så här? 
#18 Mina katter var också utekatter i somras när de kom på hur man öppnar haspar på fönster… 
#19 Du har rätt, det kan naturligtvis hända vem som helst. Tur att han är upphittad. 
Så bra han kom hjem:-)
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Skönt han kom tillrätta!