hur ofta löper eran katt?
Brorsans SIA jag haft hos mig har nu börjat löpa..inte i min vildaste fantasi hade jag trott att den lilla tysta hona kunde få ut sådanna avgrunds vrål
Visst har jag hört löpkatter men mina katter bleknar i jämförelse.
Tätt löper hon också (hon blev kvar hos mina föräldrar av vissa anledningar), ca 2-3v i mellan löpen, är det vanligt hos Kat 4?

Om dom kan låta dom små grynen!! Det kan man inte tro att dom kan klämma ur sig sånna illtjut!
När min yngsta hona började löpa så var d dels tidigt och dels tätt. Tillslut fick hon livmoderinflammation pga detta. Dom är inte riktigt som andra katter, dessa KAT4. 
Det här är första kat4 katten jag "ägt" har annars kat3
Tur att hon inte löpte då hon var här vet inte om jag hade klarat de
Min bror och jag är inte överens, jag vill att katten ska kastreras av flera skäl men han vill sätta henne på p-piller
Har för mig jag läst att kat4 är känsligare än andra raser och risken för biverkningar är större. Är kat4 känsligare än andra?

Oj ja min hona går tyvärr inte så långt mellan löpen som 2-3 veckor,min går varannan vecka till bara några dagars uppehåll :/ riktigt påfrestande är det,och som nu då hon har kull.Stackars mina grannar och ja får sova med öronproppar.
Ska de inte ta ungar på henne så ska hon självklart kastreras! Katten mår bättre och precis som du säger kan det bli elaka biverkningar av p-piller.
Löpa så ofta som hon gör, mår de inte bra av heller. Stressande.
/Elisa

Och större risk för livmoderinflammationer!
Precis..
/Elisa

Med p-piller så blir det ofta förr eller senare tumörer i juvret dessvärre. Mina föräldrars gammelkatta fick avlivas pga detta då det inget fanns att göra enligt veterinären. Dessvärre ansåg min far att Kastrering var otänkbart, piller skulle det vara. Kastrera så slipper du oxå oron för att tabletter spottas ut och den ständiga stridenn att få i henne pillerfanskapet…
Eller gör som pappa o ta fel på kattens piller o dina egna…. Pappa tog kissens p-piller, dessbättre insåg han det innan han stoppade i katten sina hjärtpiller. Pappa var inte så glad på mig när han helt hysteriskt kom o berättade detta för mig o0 undrade om det var farligt. Tja kanske det var mitt svar han ogillade… "Oroa dig inte pappa, du kommer inte få några kattungar iallafall"

Ligger nått i d. Värre m katten som får hjärttabletter!
Nä stå på dig! Ska katten inte användas i avel så kastrera den! Snällast mot katten helt klart!

Tur nog så insåg han sitt misstag innan han ens försökte ge kissen sin medicin. tror inte det hade gått så bra då!…
Men jisses vad han morrade om min kommentar i flera år efteråt. He he he.
Katters könsdrift är inte som människans. Ofta så vill folk inte kastrera för att de lägger in sina egna känslor om saken. Jag har kastrerat alla mina katter. Inte har de blivit förändrade i sitt sätt eller mått dåligt. Tvärtom har de blivit harmoniska djur som älskar att kela och busa.
#10 tror desvärre inte han kommer ta till sig tråden. Tror det faktiskt mer är hans tjej som sätter sig på tvären…hon vill så gärna ha "små söta kattungar" :(
Visa henne tråden istället…
/Elisa
#12 tror inte hon kommer läsa den :( av 3 fertila katter (siamesen inräknad) har de nu 2 st på p-piller… en är kring 5år (husis), har aldrig haft kull vad jag vet men har henne på p-piller för att man ska hålla dörrarna öppna :( tro mig har försökt att de ska kastrera katten. Husisen är hennes, raskatterna är min bror men hon verka bestämma över dom ändå…