Dräktig eller ej?
Har ju nu min Cinzano hemma för att hon ska få sina ungar hos mig. I normala fall bor hon hos min son.
Hon träffade Morris första gången den 11 juli och det är enligt mina beräkningar 60 dgr sedan ca. Hon var inte i löp då men har de parat sig överhuvudtaget så måste det ha skett ca en vecka senare. Då skrek hon ett par ggr. Det innebär att hon borde ha gått ca 53 dgr. Jag har nu suttit med henne i knäet hela kvällen och försiktigt hållt händerna på hennes mage men inte en enda fosterrörelse har jag känt! BORDE man inte känna något såpass sent om hon verkligen är dräktig??
Hennes tuttar ÄR större än normalt och har tappat lite hår runt om men de är inte mera rosa tycker jag.
Hon ÄR också tjockare än normalt men inte extremt och hon äter mer än förut och sover mer.
Kan det vara så att det kanske bara är en enda unge eller två därinne och att det då är svårt att känna sparkarna? Jag har ju bara haft två dräktiga kat4 katter innan och då var det ju hela havet stormar i magen på dom på slutet! Förvisso hade de ju 7 ungar var i magen.
Kan hon vara skendräktig??
Det kan allt ligga en liten kissemiss där i magen, man ska ha tur om man ska känna den lille om den är ensam.det brukar bara picka lite lätt, det är inte som det vore 7 st då det är krig i magen.

#2 ok ja jag hoppas verkligen att det finns nåt därinne!?

Du får vänta och se, är hon skendräktig, så börjar hon snart löpa.

Jag är nu helt säker på att hon är dräktig för tuttarna har växt till sig enormt de senaste dagarna! Kanske kanske kände en liten spark idag också! Men det är nog max 2-3 bebisar där inne.
Tror hon kommer att få inom nån vecka nu. ;-)
Vad kul! 

#5 ja plötsligt har tuttarna blivit rejält stora och rosa på bara några dgr. Mina andra honor har också varit så att det inte har synts på tuttarna förrän en-två veckor före födseln.

Spännande.. Om hon har få så syns det nog inte omkrets mässigt sådär jättemycket.. Lycka till där hemma