Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 995 ggr
kalindas
0

Lugnade besked...

Har varit orolig för Sagas rosslande som blivit efter herpesinfektionen. Bl.a. har jag blivit varnad för polyper i hennes hals och polyper växer!
Var hos veterinär idag som är kunnig på kattsjukdomar och hon sa, samma som jag trodde från början, att Sagas innerväggar i näsan är sönderfrätta och det är därför hon låter så illa.
Hon meddelade att det inte går att operera, men det är någo Saga kan leva med och må bra.
Fick beröm för hennes fina hull och glänsande päls…:-)
Så förhoppningsvis kan Saga leva ett fullgott liv i minst 8-10år.

Passad på att fråga om utställningar och Elliot, som aldrig varit sjuk, hon menade att jag inte behöver vara orolig att han smittar någon, sålänge jag och andra tvättar händerna mellan vi tar i katterna. Även om man inte gör det är risken minimal.

Största smittorisken är den jäkla vippan en del domare har. Så ska jag ställa ut i framtiden, ska jag ha med en annan vippa till honom! Både för hans och alla andra katter skull.

/Elisa

flis
0

Va skönt att hon ändå kan få ett bra långt liv! Glad

Liljekatten
0

Vad bra att hon inte har polyper. Samtidigt är det ju lite synd att hennes rosslande inte går att åtgärda. Hoppas bara att hon inte besväras av det utan kan leva ett glatt kattliv i många år till.

kalindas
0

Tror det är jag som besväras och oroar mig för att hon besväras av det. Mer än vad hon själv verkar göra…Obestämd

/Elisa

Liljekatten
0

#3 Kan vara så. Hon verkade så pigg då jag var hos dig och hon har ju fin glansig päls och bra hull. En katt som mår dåligt ser ju inte ut så.

MalinL
0

Så bra. Glad

Lejonhjarta
0

Å vad skönt, Elisa! :-)

SacredSouls
0

Så bra Kalindas Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus