Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 3737 ggr
Lillatassen
0

Bebisarna beräknade till idag..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.. Men iiinga bebisar har ploppat ut, ännu :)

Engla sover heeela tiden och orkar knappt prata till mig längre. Åh så "tyst" här hemma nu ;) Fler som märkt att deras katter förändrar rösten strax innan beräknat? Galet hur ljus Englas röst blivit de senaste dagarna.. Hehe..

Lägger in en bild på min barbamamma..
Vad tror om på antalet bebisar?

Lillatassen
0

Någon "snodde" den planerade bebis-sängen.. Skrattande

tuska
0

Jag gissar på 5 bebisar.

Hoppas allt går så där jättebra.

flis
0

Oj, vilken mage. Det kan nog finnas ett helt fotbollslag där inne. Skrattande

Liljekatten
0

Vad spännande! Lycka till! Glad

Zandrinos
0

Lycka till!!!! Tippar på fyra bebbarGlad

Lejdet
0

Jag säger 7 bebisar!! lycka till!

Lillatassen
0

Oh tack för alla gissningarna - önskar att jag kunde skriva när svaret kom.. Själv har jag gissat på 5 styckna, drömde dock att hon fick 8 Skrattande

Just nu ligger hon och jäser i datorstolen intill min. Sover gör hon nästan hela tiden numera.. Tycker nog att hon borde tänka om och föda lite istället.. ;)

SacredSouls
0

Glad Så spennende. Tipper på 5 stykker jeg.

Lykke til med fødsel.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

GoldenSiamz
0

Mkt spännande är det Glad Jag gissar på 6 st Obestämd 

Massa LYCKA TILL KRAMAR!!!!!!

Linda

Linda Henriksson

S*Golden Siamz // Kattungar till salu

www.goldensiamz.se

Nilla
0

Ooooj, vilken kalaskula! Vi håller tummarna stenhårt! Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Helenaf76
0

Så spännande!! *håller tummarn att allt går kanonfint*

Lillatassen
0

.. Än så länge - inget. Verkar bli en lugn natt.. Nåja.. Imorgon kanske? :)

SacredSouls
0

#12 Jeg endrer til å gjette seks jeg Skrattande Skikkelig tjukkas mage det der.

Lykke til :)

Lillatassen
0

-> Är det varning på att man fotat damen för mycket om man får ett sånt här foto Flört

Tack så mkt för gissningarna och lyck önskningarna, ja nu får vi hoppas att allt går bra här.. När hon än tänkt föda dem små liven.. Glad

SacredSouls
0

#14 Oj for en mage Skrattande

Alt går sikkert kjempefint.Det er bare å finne frem en del filmer eller bøker,sette på masse kaffe og veeente Glad

alltidsiames
0

Gissar på 7 bebisar!

carinbrack
0

#14, ja, använder du blixt så ;-) Jag gissar på sex.

SacredSouls
0

Glad Har det kommet noe i natt ?

Lillatassen
0

Nej inget.. och Engla ser väldigt förvånad ut när jag frågar om hon har några känningar av värkar.. Åh. Vad tråkigt det är att vääänta.. :)

Lillatassen
0

En bild från oss här.. (:

Lejdet
0

hehe vilken tjockis;-) minst sex st

Lillatassen
0

Uppdatering av läget -> Bilden beskriver det bäst ->

.. Allt lugnt här.. Väääldigt lugnt..

Lejdet
0

den här magen innehöll 7.. vad tror du om du jämför?

Lillatassen
0

#23 Hmm.. kanske.. 6 ? Otroligt svårt. Missen som fick 7 (på bilden) var det hennes första kull eller har hon fått fler? Inbillar mig att magen kan se annorlunda ut beroende på x)

Lejdet
0

#24 det var hennes första kull, hennes syster som var mkt. smalare fick också sju..

Lillatassen
0

Okey, spännande.. De kan ju verkligen "gömma" en hel del ungar i en liten mage med beroende på hur dem bär dem.. Oj oj, snacka om att man vill ha svar här nu :)

Millimina
0

Vilket dygn är det nu?

Lillatassen
0

64 idag.. :)

MalinL
0

Håller tummarna!Glad

Var de beräknade till igår? då var det ju bara dag 63 ju. Har aldrig haft någon hona som gått kortare är 65 dagar. Mina honor har gått emellan 65-70 dagar, men av 12 kullar är det bara 2 som fötts på dag 65, de andra har dröjt längre.

kalindas
0

Då får du nog ha lite mer is i magen. Precis som Malin skriver så brukar de födas omkring dag 67..Glad

/Elisa

[lisme]
0

Hun har virkelig en diger mage så det blir nok et kull av bra størrelse. Vi har hatt 6 kull og i 5 av dem startet fødselen sent på dag 63, og ungene ble født på dag 64. Det siste kullet kom på dag 54. Lykke til!

Lillatassen
0

Va skriver ni, va va .. :D 
Jag väntade till dag 65 sist gång och tyckte jag vart super-tålmodig Flört

Här är en bild på damen ikväll ->

SacredSouls
0

Fra dag 66 og utover til dag 69 har det vært her Skrattande

Hvis de kom på dag 65 forrige gang så kan det jo være hun bestemmer seg for å være snill for matte sin skyld og føde samme dagen som sist Tungan ute

Lejdet
0

Hur gör man när man inte har en blekaste aning om när själva parningen egentligen skedde? Min Cinzano och Morris bodde ju ihop i tre veckor och jag såg aldrig eller hörde henne löpa men rund om magen är hon!

Alla snackar om röda tuttar men ingen av mina kissar har fått det förrän sista veckan innan födsel.

(ursäkta att jag lånade din tråd)

Lillatassen
0

Skönt att höra att det ändå varierat med dagen D.. hoppet kvarstår ju att hon Kan föda imorgon också.. *vem orkar vänta till dag 69 egentligen* ;)

#34 Kanske är olika precis som hos människor detdär med graviditetstecken. Finns ju folk som inte känner av ngt heller innan det är dags att krysta :D När började du att känna sparkar i magen då? Det brukar väl inträffa vid 6e veckan eller ngt? Man kanske kan räkna så istället? Är hon stor nu? :)

MalinL
0

#31, Lisme, var det verkligen en kull som föddes på dag 54?Obestämd

Lejdet
0

#35 jag vet inte om det sparkar, hon bor hos min son och de har fullt upp med sin egen nyfödda bebis nu och har nog inte kollat sparkar på katten.

De säger att hon har blivit tjock och att hon ser dräktig ut och hon har ju inte löpt nåt mer, äter mycket mer plus är annorlunda till sättet. Enligt mina ungefärliga beräkningar är det ca 2-4 v kvar isåfall

Attacks
0

Lykke til. Ingenting er mer spennende enn litt venting,og siden litt mer venting,for å så vente til der skjer noe Tungan ute

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Lillatassen
0

#37 Fast har dem en nyfödd bebis så borde de väl ha en hel del tid. Nyfödda sover ju en hel del.

Nå, nu ska vi se om vi får sova inatt här hemma.. Antagligen, för Engla väntar redan på mig här - Hon vill gå och lägga sig minsann.. Men föda bebisar då? :)

[lisme]
0

#36 Nei selvfølgelig ikke på dag 54, det gikk litt fort i svingene her når en liten og en stor gutt skulle hjelpe meg å skrive. Da vi fikk det siste kullet startet fødselen tidlig på morgenen på dag 64 Skäms

Lejdet
0

har glömt när det är man brukar kunna känna sparkar?

Attacks
0

Noen få kan kjenne det rundt 6 ukers alder,men 7 uker og senere er det mest vanlige.Glad

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Lillatassen
0

Vad dumt.. Jag tror att Engla läst vad ni skrivit här och bestämt sig för att hålla inne bebisarna lite till *inte bra* Flört 

Idag ligger hon i våran säng och gosar ner sig me de andra katterna.. Inga tecken på att ha värkar åtminstone.

SacredSouls
0

Bare 65 dager i dag da Tungan ute Har hun begynt å leke mamma for noen av de andre(om dere har flere) Her har det vært sånn at når de begynner å leke mamma så er det gjerne 1-2 dager igjen.

+ dette med fingerbredde.3 fingre mellom slutten av magen og åpningen = 3 dager igjen,2 fingre= 2 dager osv.

Det har også pleid å stemme her.

Lillatassen
0

Åh det med finger måtten ska jag ta en titt på genast! :)
Ja, mamma har hon lekt de senaste dagarna - RIKTIGT aktivt åt Chimi. Har nästan förväntat mig att jag ska hitta Chimi diandes på henne :)

Nu sitter vi och surfar här bara.. ;)

SacredSouls
0

Skrattande Ventetiden er visst veldig laaaang for matte.

Lillatassen
0

2 fingrar tror jag att jag fick det till.. Tusan.. Kanske inte blir något förräns på fredag då. Jösses, hur stor ska hon bli?? :)

SacredSouls
0

Det er jo ikke alltid det stemmer helt. Så du kan jo håpe at de kommer i natt fordet da Skrattande Eller i morgen.

Lillatassen
0

Imorgon är jag inte hemma på några timmar, vilket jag fasar lite för. Måste iväg till sjukhuset med äldste sonen som ska opereras.. :/ Hade väl vart typiskt om hon satte igång att föda just då Skrikandes

Lillatassen
0

Jaha.. å andra sidan kanske inte. Pratade med sköterskorna och eftersom sonen är småförkyld så blir operationen inte av imorgon. Pust pust.. Lite tur då. Då kan hon gärna föda imorgon då ;) *presses ON- button*

Quetta
0

Vad spännande! Håller tummarna att allt går bra!

SacredSouls
0

#50 Hell i uhell det da. Da får du vært hjemme og kan vente litt til Skrattande

Lillatassen
0

.. Engla börjar att bete sig "lite underligt".. hon går inte efter mig HELA tiden längre.. åååhåå.. kanske börjar närma sig nu.. :) *drömmer mig bort*

Lillatassen
0

Äh nu ska vi strax lägga oss.. Inga 1a september bebisar här inte! :)

SacredSouls
0

Skrattande Har det kommer noe i natt?

Lillatassen
0

Nej inget inatt, men nu är hon rastlös och sitter i sin bebislåda och verkar vara på gång!! :D

Hellhouse
0

Hoppas dom tittar ut nu då! Skrattande

Lycka till!

SacredSouls
0

Glad Så bra.Håper alt går fint.

Beige
0

Lycka till!

Spännande väntan det här, det ser ut att finnas några stycken i den magen ;)

Attacks
0

Lykke til :-))

Lillatassen
0

Tack så mkt allihop :)

Hon hade värkar imorses, som försvann under dagen. Värkar tidigare ikväll.. som återigen försvann.. Undrar om vi får sova hela natten eller hur det går här.. Nå, vi återkommer.. Förhoppningsvis med glada besked :)

Millimina
0

Natten varit lugn?

Lillatassen
0

Hon väckte mig flera gånger och ville att jag skulle göra henne sällskap på golvet när hon valde att ligga i sin bolåda.. Hände det något mer sen? Hon låg och sov så gött sen. Haha, kattbuus!!

Nu vankar hon omkring här och jag vet varken ut eller in längre.. Vart så säker så många gånger att hon ska börja föda.. Men nu ÄR hon riktigt konstig.. Kanske stämde med fingermätandet, isåfall är det dag 2 nu sen jag mätte? :)

Dag 67 nu med.. Cool

CasaelGatos
0

Hejsan Engla,

håller tummarna

sgt Pepper

Rokkur
0

Åhh lycka till! snart dags nu dåSkrattande

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

kalindas
0

Blir nog idag.
Stäng in dej med henne i rummet med lådan och koppla av både du och hon. Så sätter det nog igång..Glad

/Elisa

Lillatassen
0

Hallå hej.. vi har en liten bebis här på 95g. verkar bli fler.. *iih* :))

tuska
0

Se där. bra klockslag att få bebisar på.

Nu blir det överstökat innan kvällen-natten

Grattis till 95grammaren.

Lejdet
0

Grattis!!! Var ju en bra vikt!

kalindas
0

Grattis!Glad

/Elisa

Lillatassen
0

Nu kom näste.. :)

Lejdet
0

undrar vem av oss som får rätt på antal? ;-)

SacredSouls
0

Så herlig!! Grattis med de to første Glad

Lillatassen
0

Nu kom tredje :) Men.. ehh.. den är inte vit? Haha.. den ser guldfärgad ut.. *skumt*

Lejdet
0

#74 mekoniumfärgat fostervatten, den har av ansträngning bajsat i vattnet, se till att den får ur sig allt vatten

Lillatassen
0

Åhh, *putsar lillen*

SunnaLiv
0

guu så spännande! undra hur många det blir :)

Fielie
0

Grattis och håller tummarna

Lillatassen
0

NU kom den fjärde :)

MalinL
0

Grattis! Glad

Lillatassen
0

Tack, börjar bli lite stel av att ha suttit här på golvet intill lådan under hela tiden.. Detta verkar vara lika segt som sist gång hon födde.. Pust pust, aj min rygg .. Men Åh vad det är Lycka ändå :))

*dem är sååå söta dem små liven*

Och väger mkt mer än tidigare kullen när de föddes (: Engla skickar en massa hälsningar till Pappa Sgt Pepper!! Vi tror det kommer mer snart… :)

Fairy84
0

Grattis!

alltidsiames
0

Åh så spännande! Grattis!Skrattande

Helenaf76
0

Åh vad spännande!! Heja på!! Grattis!!

CasaelGatos
0

Hejsan Engla, hoppas det inte är för besvärligt!

Kram

Peppe

Lillatassen
0

Tack så mkt allihop. Tror det är klart nu. Hon har lugnat sig helt här och njuter i fulla drag av att vara MAMMA :) Fyra gosisar snuttar glatt hos henne nu, dem är underbara och starka - bråkar redan om samma favorit-tutte :D

Myzakatt
0

Grattis Engla till bebisarna Glad

Helenaf76
0

Grattis grattis till sötnosarna! Väntar på bilder Kyss

Hellhouse
0

Grattis!!!Skrattande

Millimina
0

Grattis!

kalindas
0

Härligt att allt gått bra! Glad

/Elisa

SacredSouls
0

Gratulerer så mye. Skjønt at alt gikk bra.

Nå gleder vi oss til bilder av de små Kyss

Zandrinos
0

Grattis och Lycka till med dom småGlad

Så det blev fyra, vem gissade rättFlört fast det kan ju komma fler.

MijmuPix
0

Grattis till kullen! Skrattande

Beige
0

Grattis! Glad

Liljekatten
0

Grattis! Vad kul att allt gick så bra. Glad

Attacks
0

Gratulerer med 4-kløveret :-)

Lillatassen
0

Haha, tack så mycket allihopa.

Haha, ja fick nog bara en rätt gissning på bebis antalet va? Skrattande

Här kommer en bild på lyckliga familjen. Alla hade gått upp i vikt under natten med :)

Lejdet
0

supergrattis! Hur mkt. vägde de alla var och en då? jämnstora eller?

Jag håller tummarna att mina kullar inte ska bli så stora som sist… i värsta fall kan jag ju sitta här med över 20 bebisar i höst!

Lillatassen
0

Allt från 95 till 111g :) Förra kullen hade jag en som vägde 97g och resten låg på runt 80g. Då fick jag verkligen hjälpa dem att lära sig att äta.. Men nu - Inga problem! Känns riktigt kul!

Minstingen i kullen, fast han är storebrorsan åt resten av högen :) ->

Rikku2010
0

SkrattandeKyss

Lejdet
0

Jättebra vikter jämfört med mina två första kullar där maxvikten var på 90 g och den minsta 46 g!

Men så var de ju 7 i varje kull också. Tyvärr överlevde ju bara 9 av 14. Känns ju som om det är bättre att de får 4-5 st max och alla överlever.

Ska ju ha smått här om ca 14 dgr drygt så då hoppas jag att det inte blir en drös igen! Förvisso varken samma mamma eller pappa den här gången.

Lillatassen
0

Ja Engla fick ju 6 ungar, varav 5 klarade sig, förra gången. Så absolut att jag hellre tar en mindre kull med bättre vikter och friska ungar!

Hoppas att det går bra för dig om två veckor när det är dags! :)

Fielie
0

Grattis,vilka fina ungar:)

[lisme]
0

Gratulerer med kull!

Lillatassen
0

tack så mkt :))

Nilla
0

Grattis! Så skönt att allt gick väl! Nu svävar du på små rosa moln förstår jag. Blir riktigt avis. Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
0

Kyss Det var gode vekter det. Så deilig at de spiser og at alt går bra.

kattguld
0

Grattis till de små!

Rokkur
0

Grattis!Skrattande

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

marysiam
0

Grattis till godingarna;))

Lillatassen
0

Tack så mkt allihopa :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.