Sol och Måne 5 veckor idag!
Tiden rusar fram och likaså små kattungar! Det går med blixtens fart, denna utveckling och jag fascineras oerhört över det!
Nu tar de sig till och med upp i soffan!
Jag trodde min kompis skämtade med mig när hon sa att hon hade satt ner båda kattungarna på golvet och jag kom in i rummet och till min förskräckelse såg att hon "glömt" en kattunge i soffan…
Hann ju bli lite sur där
…
Och de kissar på lådan, jippie!
"Problemet" är fortfarande en oerhört hängiven och orolig mamma. Vaknar på nätterna över att hon fullkomligen skriker då de går iväg på sina små upptäcksfärder. Det är främst framemot småtimmarna då jag sover som goast (naturligtvis) och jag är trött på jobbet nu! Hur ska man få henne lugn då? Jag brukar säga till henne att det är tur att det bara blev två, för jösses vad knäckt hon skulle ha blivit om hon hade haft fyra fem stycken att hålla reda på. Hon vill helst att de ska ligga stilla och inte låta alls…
Lyckades fånga dem i nyvaket tillstånd:
Telperion SIA c
Laurelin SIA b21
Åh så söta. Jag förstår mamma katt precis, hade jag såna skulle jag också vilja ha dem tätt intill mig hela tiden :-)

Vad söta
Underbara bilder.

Åh så söta!! <3

Underbara!! Ha.ha. glömt en i soffan. Hade reagerat precis likadant:)
Næmmen Åå for noen flotte bilder av dem 
Hehe ja noen mødre er litt vel overdrevent ivrige i å passe på sine små 
Man har jo de som ikke gidder mer en såvidt etter de har begynt å spise fast føde,så har man de som holder på til bebisen omtrent er ett år og får barn selv ;-P
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

/Elisa
Tack alla!
Hihi, ingen som protesterar mot färgbestämningen i alla fall! Men visst kan jag väl vara åtminstone 99% säker nu va?! Om lillkillen hade varit tabby borde ju hans nos också börjat "tappa färg" mitt på vid det här laget, eller kan jag vänta mig något annat framöver?
I natt ska jag trots allt pröva och ha dem i ett rum… Jag har ett kompostgaller (som de inte har prövat klättra på ännu) med en öppning i ena änden så att de vuxna komms ut. Bara hoppas att inte ungarna hittar det. Ska givetvis lägga en madrass på andra sidan ifall de kommer på hur man klättrar över kompostgaller under natten!
Nu sussar de sött med mamma och gammelmormor i bädden och jag ska krypa till kojs jag med.
Förresten! Jag har ju en fundering till. Jag har ju förstått att man börjar introducera mat nu vid fem veckor, men är det katastrof om man väntar en vecka till? De verkar inte direkt intresserade nämligen. De nosar men så nä, då går de iväg. Någon som tipsar om annat än köttfärs som "intro-mat"?!
Jag börjar med att blanda torrfoder med RC mjölkersättning och senare majsvälling.
Jeg bruker svin eller kylling kjøttdeig. Den er mye mildere for magen for disse små. Også blander jeg ut masse med RC morsmelkerstatning slik at det blir ordentlig suppe i begynnelsen.
Siden bløter jeg opp tørrfor og blander i (mer og mer ettersom de blir større)
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Det siste av jenta var jo bare helt fantastisk søtt 
Tror du har helt rett mht fargene og mønster/solid. Solide får fargene ører inni ørene også,mens tabby knapt har :-)
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/