Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 1327 ggr
jonsey81
0

Kattunge sökes, AKUT!!!

Min fina siames fröken, Scarlet fick en dödfödd kattunge med  kejsarsnitt sent igår kväll.

Är det någon som vet eller har en liten bebis som hon skulle kunna få låna? Jag tycker så synd om henne här hemma!!! Gråter

Tacksam för alla tips, råd och hjälp jag kan få!

/Jeanette, SE*Prexis katteri

kalindas
0

Så ledsamt..Gråter

Märker du om hon ropar efter en kattunge eller verkar lugn? Det kan vara svårt att få mammorna (om de är första gångs födeskor) att ta till sig sina bebisar, när de är tagna med kejsarsnitt. Vet att det var problem med Skatan och hennes Otto.

Men letar hon och verkar orolig så se om du hittar någon bebis. Kolla på hittekatter i fokus. Kanske de söker amma där.

Gosa med henne mycket och om allt går bra och hon håller sig frisk, så kan du ju para om henne om ett halvår.

/Elisa

jonsey81
0

Tack, jag har kikat runt lite men hittar inget. Hon går runt nu och ropar och bäddar men tror att hon tar allt ganska bra iaf. Så hittar jag ingen kattunge till henne "snart" så får hon klara sig utan :(

Ska gosa med henne MYCKET hela dan! Kyss

berthagenn
0

Kolla kanske med ett katthem som har kattunge utan mor annars?Obestämd

jonsey81
0

#3 Har försökt hitta just det hela dagen. Utan resultat! :(

tuska
0

Nu vet jag inte var du bor, men I skåne trakten finns det 2 ungar som mamma katt inte bryr sej om, de är ca. 1 vecka. 

katter iFokus, under tråden kattungar

berthagenn
0

Så snälla ni är alla här inne på forumet mot varandra. Det är mysigt att vara här inne.

Det är även mycket rörande faktiskt. Det finns hopp om denna värld.

Liljekatten
0

Så sorgligt att hon inte fick behålla sin unge. Gråter

Boyan letade också efter kattungar då hon bara fick en dödfödd. Det var så sorgligt att se henne. Efter några dagar blev det bättre och Scarlet kommer nog också att lugna ner sig snart om du inte hittar någon unge som behöver en fostermor. Håll lite koll på hennes juver bara så att hon inte får mjölkstockning.

ChanelBM
0

Ibland finns det annonser på Blocket där man desperat söker ammor

jonsey81
0

Tack så jätte mycket för tips och pepp…

Jag har fortfarande inte hittat nån "bebis till låns", men tror nog att det är lika bäst att låta bli att söka vidare för om jag ska va helt ärlig så mår nog jag sämre av detta än vad scarlet gör i det stora hela… Skäms

Tack!!

Mvh

Jeanette

SacredSouls
0

Gråter Stakkars deg og stakkars Scarlet. Forhåpentlig så glemmer hun ganske raskt og slutter å lete.

Men jeg forstår deg så godt. Det gjør så ekstra vondt når det ender slik og man skulle så gjerne kunnet trøste Gråter

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nilla
0

Så sorgligt. Stackars Scarlet…hoppas att hon mår bättre snart. Vi finns här för stöd. Gråter

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Helenaf76
0

Så sorgligt!Gråter Hoppas ni båda två mår bättre snart.

MissMaven
0

Gråter Kram

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Anki-Egerbrandt
0

Kram min kära vän!

Vilket underbart stöd du får här på fokus, härligt! Hoppas ni mår bättre snart båda två. Pussa Scarlet tusen gånger från moster Anki!!Kyss

lottaberlin
0

Skänker dig och Scarlet en tanke… Hoppas ni båda snart börjar må bättre.

Kram från oss i Uppsala.

SunnaLiv
0

åhhh va ledsamt o höra :( hoppas Scarlet mår bättre snart o du me för den delen .Sänder er en varm tanke från skåne…

carinbrack
0

Så sorgligt. Kram från Lund också, både till kisse och matte.

[lisme]
0

Stakkars Scarlet! Vi opplevde noe lignende med vårt siste kull som ble født i februar. Wen fikk 3 kattunger og i løpet av 5 døgn var alle døde. Wen gikk hvileløst rundt i huset og lette etter ungene sine mens hun kurret og ropte på dem. Det var helt fryktelig å se og høre på henne, den såre stemmen…… Hun holdt på i 3 døgn før hun roet seg.

alltidsiames
0

Det var ledsamt att höra. Det värsta är över efter några dagar när hormonerna har rättat till sig, tror jag. Men livet har andra överraskningar till er längre fram, ska du se. Det handlar mycket om slumpen hur det blir med allting. Man måste våga igen.