Siames iFokus

Siames

Etikett: kattprat
Läst 2331 ggr
Alba333
0

Hjälp! Tvätta bort kisslukt??

Så har det hänt… min kastrerade siameshane har kissat på sambons älsklingsmatta Rynkar på näsan.

Det är en tunn kelimmatta i 100% ull som dock tål maskintvätt, phu… Har provat att tvätta den i maskinen men fick inte bort kisslukten…

Finns det NÅGOT man kan göra?? Snälla, snälla hjälp mig få tillbaka husfriden här hemma, sambon är INTE glad!

Hörde nån som sa att man kunde neutralisera med kaffe, någon som vet nåt om det?

Snälla, hjälp….Gråter

Rokkur
0

Urin off har funkat kanon för mig… finns att köpa i djuraffärerGlad

Hoppas du får bort lukten!!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Qetesh
0

PissOff tycker jag funkar fint. Man har i 1/2 dl (tror jag det var) med tvättmedlet i maskinen. Lycka till! Glad

kalindas
0

Köpte bra saker mot kattkiss här: http://www.ecodor.se/

/Elisa

Beige
0

Jag har hört flera som rekommenderar ett medel som heter Scentstop, säljs bl a på nätet hos Supercat, ska tydligen funka kanon,

http://www.supercat.se/toabestyr/scentstop-2-5-dl.html

Jag har köpt det själv men inte hunnit testa ännu.

Alba333
0

TACK!!! Det är underbart med all unik kunskap som finns samlad här Skrattande

Jag ska prova alla era tips. Bra att ha inför framtiden oxå, detta är nog inte sista gången som olyckan är framme Tungan ute

tuska
0

1    Om något bör tvättas använder jag ättika i sista sköljvattnet.

2    Alsolsprit använder jag mej av att ta bort kissfläckar som kommit på golvet eller på andra ytor.

ChanelBM
0

Ännu ett gammalt husmorsknep;

Bakpulver. Häll på pulver på torr fläck. Låt det ligga ett bra tag. Dammsug upp det sen.

Jag har även bakpulver i kattsanden. Det gör att det inte luktar om lådorna. Iaf luktar det betydligt mindre o tar längre tid innan det luktar om den. Inte skadar det kissarna heller.

Attacks
0

Jeg vet ikke om det fungerer på urin,men det fungerer ihvertfall supert på hunde diare`som sugde seg godt ned i mine hvite vegg til vegg tepper. Og selv om diverse kropslukter ikke er akkurat rene nytelsen,så syns jeg løs mage på hund lukter 20 ganger verre enn fra en kastrert katt.

Først tørket jeg jo vekk så mye som mulig av bæsjen.Siden vasket med med vanlig zalo (disk middel) til jeg antok det var ganske så rent.

Da tok jeg frem vidundermiddelet,nemlig potetmjøl. Det var godt og vått på teppet etter all vaskingen,så jeg tok på MASSE potetmel. Siden la jeg på et hånkle der,og lot potetmelet suge opp all væske og lukt. Det tok hos meg 3 dager,fordi det ikke var snakk om en bitteliten flekk.

Siden fant jeg frem støvsugeren og fikk vekk alt potetmelet.

Tro det eller ei, både flekk og lukt ble totalt borte.Og her snakker vi om hvite tepper.

I dag har jeg ikke de grusomme teppene lenger,og er lykkelig for det.

En annen ting som min dyrlege tipset meg om var å bruke oppvaskmiddel for maskinvask for å få bort enzymene som lager lukten av katte urin. Da for ting som kan i vaskemaskin.Glad Jeg pleier å bruke en dråpe pisst væk sammen med vanlig vaskemiddel når jeg  vasker kattesenger,men for å få vekk skikkelig markeringslukt,så var virkelig dyrlegens tips kjempebra. Da orket de andre kattene å ligge i sengene igjen.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

berthagenn
0

Oj vilka supercoola tips #8! Cool

Detta skall jag lägga på minnet också!!!