Akut Omplacering!!
Hej! Jag måste tyvärr sälja mina underbara katter Iza och Izor. Detta pga allergi. Det är mycket akut och jag hoppas därför att jag kan hitta ett bra hem åt dem så snart som möjligt.
Iza är chokladmaskad Siameshona, född 2007-03-11 och kommer från S* Yzings, och har väldigt fin stamtavla. Hon är ID märkt och har haft en kull kattungar vintern 2008/2009. Iza var en underbar mamma åt sina bebisar. Hon är fortfarande fertil och längtar efter att bli mamma igen.
Izor är en kastrerad balineshane som är bruntabbymaskad, född 2007-12-19 och kommer från S*Peptalks och har väldigt fin stamtavla. Han är ID märkt och var pappa till samma kull vintern 2008/2009. Även han var en underbar pappa som hjälpta Iza med bebisarna.
Katterna måste komma till samma hem!
Just nu har jag en annons på blocket, där bilder och mer info finns:
Klicka här för att komma till annonsen.
Om ni har några funderingar, maila eller ring!
tfn: 070-5199525
/Karin
Jättetråkigt att du måste placera om dina katter.
Men tänk dej noga för innan du placerar om honan fertil. Risken finns att det tas blandraskullar på henne och hon får flytta runt.
Kastraterna har det ofta tryggare i sitt liv än en fertil.
Om du vill att hon ska bli mamma igen, så lämna henne på foder till den familj som du hittar till dem. Då vet du att hon inte far illa.
/Elisa

Izor är underbart vacker… Hoppas du hittar ett bra hem till de båda.
Tack Kalindas för ditt inlägg. Det hade jag inte alls tänkt på. Men vad är det för skillnad att lämna henne på foder mot att sälja henne?
Corny: visst är han vacker- och hans personlighet är till och med ännu vackrare. Han är den mysigaste killen i världen! Det gör så himla ont att behöva placera om dem. 

#3 Förstår det… Jag önskar jag hade möjlighet, men det har jag inte 
Är hon fertil och du lämnar henne på foder är det ju du som äger och planerar en ev. ny kull. Sen gör du bara upp med fodervärden att katten övergår i hennes ägo, när hon är kastrerad efter kullen.
Självklart ska samma fodervärd köpa/ta på foder, din hane också.
Lämnade min kastrerade Odin på foder för några veckor sedan. När ett år har gått så går han över i deras ägo. Vill de då, mot alla odds, inte ha honom. Har jag själv möjlighet att bestämma vart han ska flytta, om han ska flytta.
Väljer du att kastrera henne, så kan du ju sälja henne och Izor istället. Men det är just om hon är fertil som risken finns att "fel" ägare köper henne och bara vill uttnyttja henne för att få kattungar efter en renrasig katt.
Det är kanske bara jag som är blödig, men det är i slutändan du som väljer hur du vill göra.
/Elisa

#5 Håller verkligen med.
Håller tummarna att de kommer till rätt hem och får det bra.

Ja, jag håller med om att Iza behöver kastreras innan hon omplaceras för att undvika oseriösa köpare. Det är bara om du verkligen vill ha ytterligare ungar från henne som hon bör hållas fertil, då ska hon ju vara felfri och verkligen användas till avel innan hon får "pensioneras". Katter som ska vara till sällskap bör ju alltid kastreras, även honorna.
Att låta en hona vara fertil utan att vilja ha ungar är ju bara onödigt 
Putt. Har ni hittat ett nytt hem åt dem? De är jättesöta. 
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Verkligen trist. Jag håller tummarna för att de får ett nytt och fint hem. Bra skrivet där, Kalindas. Jag håller med. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Hej! jag ville bara tala om att Iza och Izor har fått ett hem hos mig. Jag heter maria och bor i södertälje med två hundar jag har även en katt sedan tidigare som heter stina (inte IV). Jag har inte haft siames eller balines tidigare. Men är intreserad av att lära mig mera om dessa unika katter. Jag var inte säker på om katterna skulle tycka om mina hundar men efter som mina nya vänner är genier så har båda listat ut att katterna är "boss" medans hundarna följer. Jag har en golden retriever samt en vinthund med kattvana. Vill passa på att säga att Iza steriliserades i måndags (tycker att man ska kastrera djur som inte är i avel) efter som frågan diskuterades här ovan.
Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus
# Låter toppenbra! Vi finns här om du behöver råd. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Grattis till dina nya katter! 
Hoppas att allt går superbra!
/Elisa
Åh, vad skönt att läsa. Grattis till nya kompisar!
Mina kattungar blir också vana vid vinthundar, har whippet! :-)

Härligt! Grattis till de nya familjemedlemmarna
och välkommen hit.
Grattis til de nye familemedlemmer og velkommen hit til oss 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Va kul!!
#10: Stort grattis till dina nya familjemedlemmar, och välkommen hit!