"Mina kattungar"...
I somras räddade jag en liten kattfamilj och det känns som större delen av sommaren har gått åt till just dem. Sigge och Sigrid har nu blivit flygfärdiga och det är dags att lämna boet.
Sigge flyttade igår - social, van att sova i sängen, vaccinerad, avmaskad, avlusad och ID-märkt - till sin nya lyckliga familj. Med Sigge följde fodervärdskontrakt med krav på Kastrering och han övergår efter den i den nya familjens ägo.
Sigrid har ännu inte hittat hem. Idag har jag tagit så fina bilder på henne. Välkommen till min blogg för att se en vacker paddfröken. Hon har packat sin lilla väska och kan tänka sig att åka till Norge, om det behövs för att hitta hem… 
Tusen tack, "Tuska" och "Hawknestgrowe" för bidrag till den lilla familjen!!! Tillsammans har vi gett kattungarna en bra start och chans till ett sunt liv.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Hon är verkligen ljuvligt söt, lilla Sigrid! Jag har skickat länken till din blogg till en tjej som jag känner. Hon bor inte långt från dig och har precis fått en av sina katter överkörd.
Sigrid har verkligen en riktigt vacker färg. Är hon svartpadda? Hon ser nästan choklad ut tycker jag.
Sigrid er vakker
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Så vacker liten Sigrid!!!

#1 Tack, Liljekattens! Hon är välkommen att höra av sig.
Är Sigrid choklad? Ja, det kanske hon är? Behöver jag säga att jag vill behålla henne själv? Hon är något ut över det vanliga. Det är något med hennes ögon som fullständigt förtrollat mig. (säger partisk "matte")
Jag har haft spekulanter på Sigrid och de var här och hälsade på. De hade småbarn och bodde vid vägen, jag kände mig minst sagt tveksam. Avgörandet kom när mannen lyfte Sigrid och höll fast, trots att hon försökte komma loss. Han klämde henne brock så att hon skrek och fräste.
Jag blev dödstyst och helt blank i skallen. Dödstystnad hägrade i rummet i över två minuter. När jag kom till sanns sa jag:
-Du klämde Sigrids brock…
-Hm, ja det kanske jag gjorde. Någon affär blev det inte.
Känner att jag ställts inför helt nya dilemman inför försäljning av dessa huskatter. Folk som bor nära vägen och har fått sina katter överkörda, söker en ny "livskamrat". De har sörjt sin katt och är nu mogna för en ny. Jag frågar hur de tänker med det där med vägen? Tänker de släppa ut den nya katten?
-Javisst! Det är bara 30-väg här utanför.
-Men er katt blev ju överkörd och ni bor fortfarande 50 m från vägen?
-Ja, joo men de kanske ska sätta upp några gupp?
Folk vill också ha en "tålig" kattunge som 3-åringen kan släpa runt på. Det blir ingen affär då heller. Så jag lär väl få behålla Sigrid.
Min fråga till er: släpper man ut katten om man bor nära en väg och låter "naturen ha sin gång"?
Själv är jag så rädd om Sigrid, att skulle jag behålla henne själv, skulle hon bli innekatt. Och detta även om jag bor ute på landet på en åker.
Tror hon är svartpadda. Bara solen som lyser i hennes svarta päls.
Har hon navelbrock?
Förstår din rädsla för vägar, är likadan. Vill så gärna ha en liten huskatt. Men hitta en som mår bra inne är svårt, vet hur det var med Isak. Så jag får bita ihop och önska mig en husis när jag har bättre plats och möjligheter.
/Elisa
Hittekatter iFokus är något som ligger mej så oerhört varmt om hjärtat, de jobbar så oerhört hårt med sjuka hemlösingar, jag försöker att hjälpa till med det jag kan.
varje månad ser jag ut någon där som får mitt månadsbidrag.
Nilla fick 11/2 av bidragen till sina ungar, sista månaden fick hon dela det med en annan behövande.
Jag önskar dessa ungar allt gott, de har fått en jättefin start.
OBS Det är hittekattens dag i dag 5;e sept.
Jag har gjort en ny tråd och en undersökning om att sälja till barnfamilj. 
Inger, du har ett hjärta av guld. Ditt bidrag denna månaden + försäljningen av Sigge ska bekosta mamma Majas Kastrering.
Själv står jag för Majas ID-märkning, avmaskning, antibiotika, Hill´s blötfoder för magra diarrékatter, massor med kattsand och otaliga städtimmar med rengöringsmedel och toarulle i högsta hugg. Mamma Maja gör sina behov i min säng och jag har nu täckt den med vaxduk och flyttat ut på sofflocket.
Jag har dessutom kämpat med skabb och öronrens och lär få tapetsera om mitt sovrum och toalett, då kattungarna klättrat enda upp till taket i strukturtapeten och rivit loss delar av den. Minns att jag hyr mitt hus.
Men det är värt allt jobb. Att få se Sigge åka med sin nya familj till sitt nya liv…vaccinerad och id-märkt med skära rena öron…wow!
De ekonomiska bidragen har varit till stoooor hjälp, då plånboken varit skral i sommar. 
Mamma Maja blir sista "nöten att knäcka". Men först ska Sigrid flytta. Jag försöker ta en sak i taget.
Åh så söt hon är!
Vilken superbra start de små fått tack vare dig Nilla & co! Jag hoppas att denna lilla skönhet får komma till en familj som är rädd om henne och inte släpper ut henne vind för våg.
Så fantastisk jobb dere har gjort sammen 
Håper Sigrid får seg et flott hjem snart og et hjem hvor de setter stor!! pris på henne.
#5 Sånne menn som tvangsløfter og holder fast for å bevise sin manndom og kattetekke.. argh.Jeg får helt fnatt av sånne menn
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus