Kastrat parar?
Är det vanligt att kastrater parar trots att de har varit kastrerade i massor av år?
Sitter här nu och tittar på min kastrat Rossi som verkligen gör rätt på alla sätt nu när Iris höglöper.
Han låter precis som en fertil hane, biter på rätt sätt i nacken och kommer liksom hela vägen tills han naturligtvis inte kan åstadkomma det där lilla sista.
Han var ju avelshanne en kort period i sitt liv och fick para 4 honor, kan de minnas precis hur man gör?
Råttan gör lika med Vera..Hon till o med rullar sig så man börja ju undra…fast det är ju bara lösa skott…
När honorna går i höglöp brukar de försöka hjälpa till. De har mina kastrathanar gjort fast de aldrig träffat en hona innan de blev kastrater. Det är nog bara rent instingtivt som de gör det…. mina katter har inte mått dåligt av det men jag tror nog att det är jobbigt för alla att vistas runt en löpande hona 
Visst kan en del kastrathanar para. De kan t.o.m lyckas hela vägen.
Tänk förresten på det att när du kastrerar din hane så kan han blir pappa ett ganska långt tag efter kastreringen…
/Elisa
Ja det er vel ikke uvanlig at de kan lykkes helt.
Vår kastrat gutt må vi passe veldig godt på når de løper her. For han er superkjapp til å klare det.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Tänk på att kastratparningar vanligtvis leder till skendräktighet och att det finns en liten ökad risk för pyo.
Där får man väga ont mot ont, jag har hört att man kan använda kastratparning och skendräktighet som ett alternativ till p-piller eller kontinuerliga löp. Någon som har erfarenhet?
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.
#6 asg min skogis kastrat blir så trött på min balines så han hoppar till slut på henne men hon vill bara mer.
Har kanske konstiga djur eller?
#6 Ja det kan man, det är dock inte helt riskfritt.

#3 japp det är jag väl medveten om! Minst 3-4v för att vara på säkra sidan har jag hört
Honan kanske rullar sig eftråt för att han ska känna sig som en man. Fejkar helt enkelt 
#10 asg den va bra

Jag har hört att när kastraten parar honan kommer det ägg osv, så om man har en hona som man vill para med en fertil hane i det löpet. ska man inte låta henne para sig med kastraten innan, det förstör chanserna för den riktiga parningen. våran gamla huskatt har parat sig med dotterns balines förut, så vi låter inte honom träffa Fancy när hon löper, vi vill inte ha någon ökad risk för livmoder inflamation.
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad