SIA/OSH sökes :)
Hejsan!
Vi är ett ungt par som heter Cecilia och Thomas, 21 & 23. Vi bor i Umeå och ska båda börja studera på Universitetet. Thomas ska läsa till Högskoleingenjör i Energiteknik och jag ska läsa Miljö- och Hälsoskydd på kandidatnivå för att bli djurskyddshandläggare.
Jag blev intresserade av de orientaliska katterna först tackvare deras utseende. När jag sedan läste om deras personligheter var jag helt fast och insåg att det är den perfekta rasen för mig!
Så jag började kolla runt och hittade Peptalk´s Ray of Light. En brunsköldpaddmaskad balines som vi nu har på fodervärdsavtal. Mummsan kallar vi henne.
Jag har fram tills nu varit hemma med henne hela dagarna och förhoppningsvis täckt hennes behov av sällskap. Men nu när vi ska gå i skolan så vill vi att hon ska få kattsällskap. Att få ligga på hög är väl varje katts rättighet?
Så vi söker nu en SIA eller OSH.
Hos OSH söker vi: solida Choklad, Kanel, Blå och Lila. Alla färger av Sköldpadda.
Hos SIA: Nästintill alla färger så då är det lättare att säga att vi inte söker rödmaskad/tabby, brunmaskad och blåmaskad. (Ser kanske konstigt ut att skriva så men jag vill inte behöva säga nej till dem vi inte helst vill ha då det känns elakt.) Sen skulle vi gärna vilja att katten är fin i typen med stora öron, lång profil och en krävande och pratig personlighet.
Då vi inte tänkt avla så kommer katten att bli kastrerad så om du har en kille eller tjej spelar ingen roll. Jag skulle gärna ha en kille, blir ju dock ingen sköldpadda då såklart 
Hos oss kommer katten bli en högt uppskattad familjemedlem och otroligt bortskämd. 
Så har du ett litet hjärta du skulle vilja anförtro oss så kontakta oss!
Lägger in en bild på oss också så att vi inte är så anonyma 
Tenkte jeg kunne prøve å friste dere med en balinser, men det er ikke sikkert at det frister.
Det Quintana av Ramithi (N) BAL a og Roxett av Ramithi (N) BAL j
Om dere ønsker mere opplysninger så nåes jeg på mail ramithi@mimer.no

Haha din rackare! Kanske kan man raka dem lite? ;)
Jag har en solid choklad kille! Han heter Benjamin och är hur söt som helst!
Du kan se mer på min hemsida www.milliminas.se

Oh som jag har tittat på honom Millimina! Men jag tyckte att du skrev någon gång att han var försiktig eller nått liknande och då vart jag lite tveksam. Mummsan hon är väldigt blyg och gömmer sig så fort den kommer gäster. Så jag vill ju han någon som inte gör så. Men det kanske inte alls var så du menade? :P

Försökte PMa er men d gick inte. Bor lite långt bort från er men annars har ja några goingar som e 6.5 veckor. Är halvsyskon med månades katt och har oerhört trevligt sätt.
Hej Cecilia, jag skickade ett mail till dig!
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Hej Kolla in broddans.se min dotters katt super snälla sociala Wedensday har både siames och oriental varianter (bärare av långhår, men är korthåriga själva)ungar speciellt orientalerna är frammåt och vill sitta i knät nyfikna och först med det mesta kissa i lådan mm tall temtation (hanen på bilden) och honan Delicius Dream. Deras pappa dumle är också social och oblyg. Vi bor i Sala
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Hej!
I Hälsingland finns det ett helt gäng som söker nya hem.
Kolla in annonsen:
http://www.blocket.se/gavleborg/Siames_kattungar_29028180.htm?ca=5&w=1
Mailar du till mig så kan jag skicka bilder.
Finns även på Facebook där det finns lite bilder att titta på.
Kattungarna är leveransklara i mitten - slutet av september.
Mvh
Maria Swedén
# Han är har vuxit och även hans beteende! Nu är han en kille som struttar runt och härjar precis som de andra. Försiktigheten är inte den samma! Försökte oxå PMa men det gick inte.
Maila eller ring gärna! jennie@milliminas.se, 070-2163858
Det går inte att PM:a då sidan inte är aktiverad…
/Elisa

#10 vad är det som inte är aktiverat? hur gör jag det? :O
Du har en personlig sida till ditt konto. Aktiverar du den så kan du presentera dej där och människor kan även skicka PM till dej.
Var så längesedan jag gjorde det så jag min inte. Mend et bör väl finnas nån knapp där det står inställningar?
/Elisa

Men den ska vara aktiverad då för jag har skrivit en presentation och jag har också fått privata meddelanden förut. Vet inte varför det inte går att PMa mig då?
Vi har iaf skickat mail till de katter vi är intresserade av än så länge.
Det är ju synd bara att alla är så långt borta, men så är det när man bor i norrland 
Klickar man på ditt namn under bilden så står det att sigten inte är aktiverad
/Elisa
Gå gjärna in på min hemsida,jag har en kull orientaler som snart är 6 veckor gamla.

Nu ska det funka! Haha det var en inställning som gjorde att bara mina vänner kunde se sidan :P
Jeg har blå gutter her,og kanskje den ene blir ledig som kose/utstillings kastrat .
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/