Ställa ut?
Jag tänkte höra med er där ute som har vanan eller vet hur det går till/ funkar på utställningar inom Sverak?
Jag har aldrig tidigare ställt ut men skulle nu vilja ställa ut bla min hona.Dock är det så att hon den 6/7 fick en kull på 2 ungar,vilket innebär att när utställningen är så kommer ungarna vara 12 veckor,lite mer.Men antar min hona fortfarande kommer ha lite "hängtuttar".Någon som vet hur dem ser på det?om de "förbi ser det" eller det kommer sätta ner poängen?
ja ja e som sagt helt ny på detta men vill samla på mig så mycket info som möjligt hur det funkar.
:)

Jag ställde ut min ena hona när ungarna var 15 v och det var inga problem, hon tog cert och nominerades trots att de hade legat och diat på henne där på utställningen.

På Sveraks hemsida står det mycket bra saker om hur utställningar går till och vad man bör tänka på. www.sverak.se
Lycka till!

Jag har såklart varit inne och läst där :) Men tänkte att någon hade erfarenhet som sagt hur de ser på en hona som fortfarande har lite hängtuttar ;)
Hadde jeg vert deg så hadde jeg ikke stillt ut en hunnkatt som nettopp har hatt kattunger. Pga treffer du på den rette dommeren så kan den personen trekke cert. Pga her i Norge får vi ikke stille katter som er gravide eller som nettopp har hatt kattunger pga da er dem ikke i show kondisjon.

Det är fullt tillåtet att ställa ut en hona med "hängtuttar" så länge hon inte har mjölk i dem. Men jag tror att hennes kattungar måste ha fyllt tre månader..? Är lite osäker men jag har för mig det.

Jo mina ungar kommer vid tillfället vara lite över tre månader och tänkte kanske ställa ut dom med,men hade velat ställa ut min hona med.Eftersom hon bara fick två så är hon i väldigt bra kontition redan nu.men tänkte som sagt om nån hade erfarenhet om att ställa ut när det kan finnas hängtuttar kvar.
Hur vet ja om där finns mjölk kvar i dem då? ungarna e ju kvar hemma då fortfarande och om de suttar då så e det väl troligt att det stimulerar så det fortfarande kommer mjölk eller är ja fel på det?

Som jag sa innan så har min siameshona tagit tre cert samt nominerad trots mjölk i tuttarna, är de väldigt stora och svullna då?