Siames iFokus

Siames

Etikettavelshane
Läst 1026 ggr
Lejdet
0

Snart sista chansen!

Om någon vill använda min avelshanne S*Spotless Carl-Bertil OLH b. Han är nu två år och jag kommer inte att ha honom fertil mer än högst en månad till.

Varken han, jag eller mitt hem mår bra då han nu är extremt hanig och kissar högt och lågt samt låter i princip dygnet runt.. han har fått två underbara kullar där hans avkommor nu går väldigt bra på utställning från båda kullarna.

Jag kommer att ta ytterligare en kull på honom nu inom någon månad men sen får han "gå i pension" och bli den underbare fantastiskt snälla keliga katt som han faktiskt är där inne under alla hormoner som spökar.

Lejdet
0

han vann CAC på utställningen förra helgen förresten

Corny
0

Han är underbart vacker…. Tur att han har fått nägra kullar innan situationen blev ohållbar.

Lejdet
0

#2 ja jag tycker ju att han är det och jag hoppas att hans son ska föra hans vackra gener vidare.

OBS! Caspers far är kanel så är någon OLH eller Balinesuppfödare intresserad av hans kanelanlag så hör av er!

Spotless
0

Klokt beslut! Han kommer att bli en sådan mysig kastrat!

Du har ändå haft tur som redan har fått två kullar efter honom och avkomma att gå vidare på. Det är ofta man får tänka om angående sin avel och ingen mår bra av att låta en hane gå fertil när han blivit så pass hanig.

Jag tycker mycket om hans uttryck och är mycket imponerad över hur cool han var på sin utställningsdebut nästan 2 år gammal.

Lejdet
0

#4 Ja jag är helt säker på att han kommer att bli lika gosig som min andra kastrat. Casper har ju alltid haft ett underbart temperament och trots att han är sprängfylld med könshormoner så är det han som snällt sitter still när man klipper klor, klipper öronhår och allt annat. Alla veterinärer som den stackaren haft oturen att behöva besöka under sitt liv är helt betagna i hans snällhet.

Ändå har han en grym look!

I skrivandes stund är han jättelycklig och betäcker Iris för fullt, jag tror det är uppe i gång tio minst idagFlört han skulle bara veta att det är sista gången han får ha roligt…