oliksfärgade trampdynor = vitfläck?
Har en kompis som har en katt med olikfärgade trampdynor. Det är en ras där vitfläck kan uppkomma men inte är önskvärd…är olikfärgade trampdynor alltid är tecken på vitfläck?

Är hon sköldpaddsfärgad?
nix inte sköldpadsfärgad, då hade de kunnat vara en förklaring antar jag…

Vad är det för ras?
#3 rasen är bengal…. kanske fel forum men någon hä kanske vet ändå=) De finns knappt dilutionsanlag (har bara sett blått) hos bengalen så de finns mest troligt inget sådant anlag som kan orsaka olikfärgade trampdynor…sen har de ploppat upp solid svart hos vissa uppfödare.. men denna katt är klar svartspottad… kan de då vara vitfläck?
Får inte snöbengalerna ha vita tecken? Kanske det är orsaken?
Annars är det nog ett genetiskt fel eller någon sjukdom som ger vita anlag.
/Elisa
#5 kan inte så mcket om snöbengaler men bengaler får ha vite tecken tex vit mage men skillnaden mellan vitfläck och vitmage är att den vita magen är ju eg inte vit utan "smutsvit" vitfläck däremot är täckande och kritvit och kan dela spottarna..förstår du? vanligaste är "medaljog" som kan vara som en stor fläck eller bara några vita strån i en spott…
Vitfläck är inte önskvärda och diskvalificerande på utställning..
vitiligo
Så hette det…
/Elisa
# vad är de… typ "jackson-sjukan"? det är inte samma som vitfläck alltså… hur kan den yttra sig på katt?
Jag har det på tummarna, jag blir helt enkelt inte solbränd där. min ena katt har det på en tass. Det finns en tråd om detta.

#10 Släkdrag