d24 hona = omöjligt?
Hejsan
Är inte helt hemma på detta med genetik, färg och katter. Så jag slänger in en fråga
Är det helt omöjligt att en honkatt kan vara d24? Om ja det går, hur svårt är det att få tag i en sådan?
tack på förhand
Anna
Para en röd hane med en padda så kan du få röda honor.
/Elisa
finns det kod 24 inom siames? trodde det bara fanns 21. Det verkar finnas färger det inte står så mycket om typ kanel heter väl O? finns det i alla fyra varianter på siames eller är det bara oriental? (Tabby, mask, sköldpadd, sköldpaddstabby) får man bara fram kanel om man har kanel eller är det en solid färg? finns det fler färger än de som står på marbleandsilks.com? oj oj oj jag är supernyfiken 1000 frågor…. (FW vet jag om) det här med färger är ju superkul :-) jag vill lära mig allt! Finns det någon bra sida eller bok man kan läsa om olika färger och deras uppkomst?
Tack till den som vill och orkar svara ;-) Mvh Malin
#TS ja röda honor finns men de måste ärva anlaget för röd från både mor och far, precis som Kalindas säger. om mamma är padda och pappa röd blir hälften av honorna röda och om bägge föräldrarna är röda blir alla kattungar röda, honor som hanar.
#2 kod 21 är ospecificerad tabby, det som sätts på siames då man inte kan se mönstret på kroppen. 22 är classic tabby, 23 tigré, 24 är spotted och 25 tickad
men kan någon berätta varför tigré är så ovanligt på kat 4?
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.
men finns 22 23 24 och 25 i siames? trodde att de bara var oriental.
Det finns. Men man kallar dem alltid för 21
/Elisa

Vi har ägt och födit upp 5 röda honor så nog finns det 

Tack för alla svar!
Då ska jag inte ge upp hoppet då utan leta vidare då