Jag skall få en heartwarmer
Helena på Heartwarmers har tillåtit mig att få köpa hennes lilla Rasberry Swirl. Äntligen skall min Chanel få en ny kattkompis som pratar "siames" o kan "ligga hög".
Ni kommer nog att få utstå miljoners foto på det nya underverket och hans nya kompisar så fort han kommer hem till oss!
Så trevligt
Självklart vil vi se foto 

Härligt, kullen är ju så fin!!!
Så kul grattis!
Roligt, grattis! Ser fram emot bilder 
Grattis!
Väntar på bilder! :-)
/Elisa

Vi ses i morgon

Men efter att ha pratat med Helena så har jag ju ågren. Den lille killen e favoriten som hon hade hoppats skulle bli kvar…
Får trösta mig med att jag ger henne ursäkter för att åka till GBG o shoppa, ta barnen på Liseberg eller annat o samtidigt hälsa på raringen 
Efter att ha sett helt nytagna foton på honom så är det omöjligt att byta honom! Lessen

Klart att killen ska flytta till dig, det känns jätte bra. Du ska inte ha ågren alls, jag kunde ju sagt nej
De andra kommer inte långt efter på favoritskalan de heller. Det är en riktigt mysig kull, riktiga kelgrisar som spinner så det dånar. Och så flyttar han ju inte så långt heller.
En liten bild på raringen

Vilken sötnos du ska få hem. Mysigt!
Vilken fin kille! 
/Elisa

Vilken sötnos!
Lycka till!

Å de va en snygging Helena!
Vill se mer kort både på honom och hela kullen!

Ska försöka ta mig i kragen och fixa lite kort. Lite svårt bara att få dem att sitta stilla. Hmmm… 7 små monster 

Måste berätta att det var bloggen om Gabriel från Heartwarmers som fick mig att bestämma mig för att en Heartwarmer var rätt kisse för mig o mina damer. Vilka underbara katter Helena verkar få fram!
O Gabriels mattes blogg är lysande, vilka underbara kattberättelser. Kul att läsa!

Lilla underverket har nu kommit hem till mig. Men alla sju var så ljuvliga att det nästan var svårt att bara ta med en. Lille Spirit var en riktig goding oxå… Men jag har nog gjort rätt val ;-) Ni som funderar på kattunge borde titta på dem, de är supersöta o så himla charmiga o kelna!
Lite fräs från båda håll blev det o är det. Men om ett par dar gissar jag att det leks, kelas o sov tillsammans. Gäller bara att vänta ut det o ge alla uppmärksamhet.
Liiite oroligt blev det igår. Ingen mat passade, inget ville han äta, varken sitt gamla vanliga torrfoder, mjukmat eller mina kissars kost.. Sen i ett obevakat ögonblick klämde han i sig 2 matskedar! creme fraiche, den feta sorten. Nåja, energi o vätska hade han fått o sen gick det i nån matsked av sås från burkmaten, men inget av maten. Imorse likadant så han fick en liten sked creme fraiche istället. Han ylade av lycka samtidigt som han slickade! Såg o lät hemskt kul ut! Nån timma senare kapitulerade jag o tog fram "finkäket" Gourmet Gold Mousse. Det gick i. Får sikta in mig på att vänja av honom senare från att ha dessa burkar som vardagsmat ;-)Huvudsaken är ju att han äter!
Kvällen tillbringades sovandes i mitt knä i soffan. Inatt sov han (givetvis) i min säng. Jisses vad lättlurad man är. Just nu far han runt o leker med allt han kan hitta. "Storkissarna" tittar vaksamt på o ger mig "dirty looks". Bilder kommer troligen ikväll när han har slutat att kolla runt o leka o sitter stilla nån sekund.
Skäm inte bort honom för mycket med "ny" mat. Gjorde så med matvägrande Smilla och det blev trassel.
Testa att blöt upp hans vanliga mat och blanda ner lite Creme Fraiche i det. Då kanske det duger..
/Elisa

Smart idé med att blanda i creme fraichen (eller kramfärsen som kollegan döpt den till) i maten. Skall testas! Tack!
Nu var det snarast så att jag precis hämtat honom, han e bara 13 veckor. Allt e nytt, min ena kisse fräser så fort hon ser honom o han e lite rädd o fräser åt dem båda. Ansåg att få i honom lite näring var grymt viktigt de första dagarna eftersom en så liten katt så snabbt kan gå ner sig. När han känner sig hemma o alla accepterat varandra då blir det övergång till "normal mat" utan pardon!
Grattis till en mycket vacker katt
Vet att du precis hämtat honom. Det var då jag gjorde tabben med Smilla. Hon saknade mamma och vägrade äta maten hon var van vid. Fjäskade med henne med burkmat och hon blev dålig.
Fast Helena tror jag ger burkmat till sina, så det bör inte vara någon fara…
/Elisa

Tack. Han är ursöt! Kan inte sluta titta på honom.
Kelen är han men även full i 17. Vad är det med tops som är så tilldragande på alla katter?
Nu har han lagt sig i element-bädden o skall fotas o läggas in senare!

Nu får du ta många bilder på sötnosen!
#14 Vad kul, det är ju min blogg du menar. Jag får ganska många frågor via bloggen om var mina katter kommer ifrån, det är riktigt roligt att höra att nån sen går och köper en katt från samma uppfödare. Tack för alla dina fina ord och lycka till med katterna.

Trevligt att höra från Gabriels matte. Han verkar ljuvlig, Precis som min rackartass, fast med kort päls då. Försöker ta bilder men det är himla svårt att fånga honom stillasittande. O näör han är stilla är det i famnen när man inte kommer åt kameran.
Tack o lov så äter han nu burkmat med mina kissar. Torrisar är däremot helt ointressant.
Sakta men säkert börjar fräsande minska från de flesta håll. Min bonnkatt har ju filosofin "låt leva" så länge hon får käk o en stunds magknådande varje dag så e allt ok för hennes del ;-) Kissarna har nu avancerat till att börja försöka nosa varann i baken. Så snart är det nog lugnt i flocken.
De kommer säkert bli super vänner!
Ang. torrfodret så äter han säkert det längre fram när han känner han behöver mer mat för att bli mätt! 
/Elisa

Tja, så har han fått sitt första bad. Hann inte stänga locket på toa efter att "jag besökt.." Tur att man hade hunnit spola iaf….
Sen har vi insett att ost är urgott o inte minst youghurt (osötad helfet) så nu har jag inte en kissa som står o tigger på morronen när jag äter frukost, utan två!

Låter mysigt!
Vad tråkigt man skulle ha det utan de små tiggarna…!

Sötis! 
/Elisa

Åh där är ju lilla Prinsen! Saknar honom här hemma <3 Vad skönt att han äter lite blötmat med de andra. :-) Pussa på gullpojken från oss. Och tack för alla fina ord om mina katter. *kram*

Äter lite? Han äter som en häst nu! Med så mycket spring i benen så behövs det.
Ps. Varför gillar han bara leksaker som låter?… Förutom laserpekare är det bollar med pinglor i fullt ös som gäller.

Nu nosar Chanel o "nytillskottet" på varann. Inga fräs men väldigt avvaktande. Så här fort har det aldrig gått med Chanel o ny katt. Jippiiee!!

Vad härligt att höra, då dröjer det inte länge innan de ligger ihop. 

De visar allt större intresse för varandra. Nu är det mest lillskrutten som fräser. Rädsla gissar jag.
Har varit ute idag 2 ggr på kortare promenader, utan att stänga inne någon av katterna i separata rum. Kom hem o allt var frid. Skönt! Snart är det gos o hög för hela slanten!
Nu är det bara det här med namnet då. Rspberry Swirl går ju inte att ropa ;-) Med tanke på hur han låter ibland, määhää så tycker polarn att Lambi låter bra… Nån som har ett bättre förslag?
Nej nu blir det soffa o kelstund med en sömnig xxxx

Fräset är nu mera på nivå, ojsan den såg jag inte.
Man nosar o bevakar varandra med stort intresse. Man vill leka med varandra men vet eller vågar inte helt ännu. Små kel-inviter har skett mellan alla. Det är inte långt kvar!
Han äter som han skall. Får lite creme fraiche då o då, men då mest för att han blir så till sig att han slickar o ylar samtidigt. Låter helt hysterisk roligt. Har försökt att väga honom, svårt, men tror att han gått upp ca 50 gram o det borde väl vara helt ok på en vcka i hans ålder. Han är ju så pigg o aktiv så han verkar som han är ok ;-)
Arbetsnamnet just nu är Emil. Kom hem i måndags o insåg att han inte bara var den lille gospojken utan även en kula i flipperspel. Har parkett i vardagsrummet o fullt ös o inbromsning på den går inge bra. Det är luftvolter o landningar i väggar o skåp. Det klättras o hittas på, jepp, hyss. Så vad kan en smart, snäll, gosig liten bråkstake annars heta?

#36 Det låter som han är en riktig Emil
Kan riktigt se honom framför mig studsandes åt alla håll och kanter. Häligt att han äter ordentligt också :-)