siameshistoria
Vet man vilken hane som har förekommit flest gånger i avel i Sverige? Kan det vara t.ex. Fistra Stringfellow med något på 170 avkommor?
Förlåt, jag tänkte fel. Pawpeds visar ju inte bara avkommor i Sverige. Men han har 179 avkommor närmare bestämt. Okesha Star Galaxy har 163 avkommor.
Det finns säker fler katter med många avkommor. Alla katter finns ju tyvärr inte på Pawpeds.
/Elisa
Men ju fler avkommor ju större chans att man hamnar där via andras inskickade stamtavlor.
Hur är det med Pannadula Crackerjack?
Pannadula Crackerjack och bl.a. Adrayam Pendelfin, Marilljos Super Stripe Strix, Lang Thai's Indian Dancer med flera..
Ligger på Pawpeds mellan 22-30 avkommor.
D-Shiva's Leonardo är den som har flest av de "svenska" katter jag hittade med 92 avkommor.
/Elisa
Oj Jag blir lite chockad när du nämner min Marilljos Super Stripe Strix bland hanar med många avkommor. man måste se det fler steg, hur många av hans avkommor gick vidare i avel och var de hanar eller honor, och hur vart det med barnbarn osv.
Sen får vi inte glömma att pawpeds är enormt begränsad då det bara är ett fåtal av oss som lägger in stamtavlor där, många låter bli att lägga in sina stamtavlor där vilket gör att det kräver mer stamtavelgräveri för att få reda på hur pass utbredd en viss linje är.
Det bästa sätter att få någorlunda koll på våra linjer är att vara nyfiken på allt, lusläs stamtavlor och ha goda kontakter med äldre uppfödare med kunskap om äldre linjer.
Nämner bara honom för att det är en katt jag känner till och att han hade över 20 avkommor på Pawpeds. Så det är inget påhopp varken på dej eller din katt..
Precis som du skriver och som jag även skrivit i ett inlägg ovan är att man inte kan räkna vad som står på P då flera stamtavlor saknas där. Ta t.ex. D-Shiva's Leonardo som hade betydligt fler avkommor än din kille. Det är ju samma där om de gått i avel eller ej, det vet man ju inte om man inte kollar ännu noggrannare.
/Elisa