svårare att sälja i norrbotten?
Funderar om det är svårare att sälja orientaler här i norrbotten. Jag har nu haft mina älsklingar ute på annons från när de var ca 6 vec.Uppdaterat annonsen hela tiden. Jamguri fick 7 vackra bebisar varav 3 ska jag behålla själv. En dam, duchess,har flyttat sen flyttar kenai till kiruna snart, men de sista 2 är det ingen som ringer på. Vill de inte ha långhår? Funderar bara om det är skillnad på försäljning beroende på vart man bor..
På bild; archimedes och merlin som väntar på nya hem
Dina katter är enormt fina , konstigt att du har två kvar.
Kanske beror det på vart man bor.

Jag önskar att jag kunde köpa en för dom är såå fina, men jag har en hcm kisse.

Så synd! Dom va ju underbara!
Det är ju inte helt omöjligt att det har med var man bor att göra.. Fast du bor ju inte lika dåligt till som jag! När man bor i Kiruna är det långt till allt :P Man får alltid resa väldigt långt för att få det man vill ha, så jag blev jätteglad när Kenai fanns så "nära"! Har alltid drömt om en Oriental och nu får jag dessutom en vacker långhår på köpet!:D Det är ju semester än, så förhoppningsvis får Archie och Merlin ett hem tillsammans snart!=) Jag tror det rätta hemmet kommer snart - det känner jag på mig! Det är otroligt fina pojkar och vem kan motstå det?=)
flera uppfödare(olika raser) jag varit i kontakt med säger att de är ganska dött med intresserade nu..sitter själv kvar med 2 av 3 snygga bengaler
Jag tror att en kattungeköpare som är ute efter en katt att ställa ut, avla på, eller vill ha en speciel färg…är ute efter katten med stort K helt enkelt, inte bryr sig om hur långt den måste åka för att få hem sin kattunge! Jag bor i Eskilstuna och köpte min oriental från Umeå.
Men om tex, en familj är ute efter en ren sällskapskatt, så tror jag att den familjen tittar först och främst efter kattungar som bor i närheten…
Eftersom befolkningen är tätare i "södra" sverige så borde det rent teoretiskt vara lättere att sälja här….men jag vet inte! 
Håller med nr 6. Jag bor i Malmö men jag åkte till Jönköping för mina killar. Vill man ha just en siames eller oriental, åker man land oc rike runt för att hitta den perfekta siamesen. 

Jo, fast till norrbotten är ju lite längre….. Jag tror absolut att avståndet får vissa konsekvenser. Att åka till Norrbotten från tex Sthlm tar väl ca 10 timmar? Då behöver man ju övernattning och allt. Och visst kan en del uppfödare skicka ungar med flyg, men man vill ju gärna träffa både kissen och uppfödaren innan man slår till.
I hela mellan- och sydsverige är ju avstånden mycket mindre, du kan ju faktiskt åka fram och tillbaka melan skåne och Sthlm på en dag… 
Jag är nog en typisk skånska, som inte kan geografi sådär bra.
jobbar med en kille från sundsvall och han tycker att vi är eländigt dåliga generellt sett här nere. våra städer sitter ju nästan ihop tycker han. 
Du har ju rätt faktiskt. 10 timmar? Hmmm, det är långt. Men när kärleken till en katt kallar - så är 10 timmar peanuts. 
Se det positivt - om det är så långt till dig, måste ju dina köpare VERKLIGEN vara seriösa månne? Lättare att inte få såna skumma typer som köper dina katter? Det måste vara skönt! 
Kraaaam
Jag bor själv i Umeå. För mig har avståndet ingen betydelse, oavsett var i Sverige eller i utlandet katten bor. Det är andra saker som är mycket viktigare för mig än hur långt bort den bor.
Rithwa
#8 Det beror nog på var i norrbotten man bor ;) Jag bor i Kiruna, så till Sthlm med tåg tar det ca 18-19 timmar och med flyg 2,5 timme. Har aldrig åkt bil, så vet inte hur lång tid det tar. Jag tror det är ca 45 mil eller nått sånt från mig till Piteå (Hortlax) var jag hämtade Kenai ifrån. Men det längsta jag har åkt för ett djur måste nog ändå vara till Helsingborg. Det var för min älskade Fossil (som tyvärr fick ett alldeles för kort liv =(.)! Har jag möjlighet spelar inte avståndet särskilt stor roll, men nu har jag en liten dotter på 4 månader som är beroende av mig och då blir det ju lite svårare =)
När jag hämtade Fossil var jag ju förstås tillsammans med en skåning som bodde i Burlöv.. Det gjorde det mkt lättare för mig om jag ville ha något söder ifrån. Har haft råttor förut, men tyvärr tycker inte min sambo jag har nu om sånt =(