Siames omplaceras
Ska kolla lite bland mina vänner, är hon kastrerad chippad vaccinerad nu ? Beräknad ålder ?
Bra initiativ! Nu håller vi tummarna för att hon hittar "sin" familj snabbt.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Putt
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Finns det ingen som vill ha en siames?

Jag ska höra mig för hos vänner och deras bekanta. Men jag behöver veta lite mer om ålder, Kastrering, chip och vaccination.

Hoppas att hon hittar världens bästa hem!

I dagens läge är hon inte kastrerad eller ID-märkt men det kan åtgärdas lätt. Tror inte att hon har vaccinerats eller avmaskats nyligen.
När jag träffade henne uppskattade jag att hon var en ung katt då hon hade så små, vita och fina tänder utan tandsten. Åldern kan säkert uppskattas bättre av en siamesuppfödare.
#7 Man kan inte registrera ungarna utan mammas stamtavla??
Tar för givet att hon kastreras och chipmärks innan hon omplaceras. Risken är ju stor annars att hon blir utnyttjad till blandrasavel.
/Elisa

Hon ska naturligtvis inte användas som avelshona då man inte vet vilken bakgrund hon har.
Hon är inte ID-märkt, registrerad eller har någon stamtavla. Hennes ursprung är okänt och hon räknas då som en huskatt.
Hon är ändå en siames med alla de egenskaper som följer därav och ska omplaceras som sällskapskatt.

Jag har lagt ut rev. Fått svar men tyvärr inget napp ännu. Fortsätter hålla utkik.

Är hon blåtabby? Eller…

Hon är bruntabbymaskad enligt en expert.
Hon finns på bild i första inlägget.
varför passar man ej på att kastrera, id-märka och kastrera henne nu? Tycker det är dåligt att de nya ägarna får ansvaret :( risken är stor att de blir kull på henne annars
Håller med dej. Har bekanta som tagit hand om katter med det kravet/önskan. Den katten är fortfarade fertil…
Skulle jag ta en omplaceringskatt från ett katthem, betalar jag hellre några kronor extra om jag vet att allt sådant är fixat.
/Elisa

Honan kan så klart kastreras, ID-märkas och vaccineras innan hon får ett nytt hem. Jag förtsätter att en ny ägare är villig att betala motsvarande summa för katten.
Man har nog avvaktat i förhoppningen om att den ursprungliga ägaren skulle höra av sig och vilja ha hem sin katt.
Jag vet också av erfarenhet att folk som köper kattunge från katthem och lovar att kastrera den inte gör det, utan låter huskattshonor få kull efter kull. Det är därför vissa förordar tidig Kastrering, redan vid 12 veckors ålder så att risken för oplanerad huskattsavel och fler hemlösa katter minskar.
Skönt att höra att hon får bli kastrat. Håller tummarna på ett fint hem!
/Elisa

Hur är hon i sättet? Går hon ihop med hundar?
Väldigt fin verkar hon vara
Jo vart finns hon nu?

När jag träffade henne var hon försiktig och avvaktande. Det kan ha berott på att hon nyss kommit till en ny miljö.
Jag vet inte om hon är van vid hundar men det kan kontrolleras lätt.
Hon hittades i polishusets garage i Uppsala den 8 juni och finns fortfarande kvar på kattpensionatet i Uppsala där polisen placerade henne vid upphittandet.
Jag bifogar ytterligare en bild på den fina siamesen.

Så fin en siameser og ikke noen som savner henne. Jeg synes det er merkelig.
#21 Håller med…skumma människor finns det gott om. Stackars lilla tös.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Jag tror att katten i fråga är den som jag har varit i kontakt med ett pensionat i Uppsala om. Om det är samma katt så kommer hon att flytta hem till mig på lördag (om inget oväntat händer) Jag kan garantera att hon inte kommer att avlas på. Hon kommer att få ett kärleksfullt hem med 2 snälla kattkompisar att leka med.
Skönt att kissen får ett kärleksfullt hem.
Kram till dej.

# 23 Underbart!

Skönt att höra att kisse hittat ett hem :)
Grattis till den nya familjemedlemmen!

Härligt att den lilla stackaren får ett nytt hem. Man blir så glad.
Så bra 

Å vad roligt!

Härligt hon fått ett hem.. Grattis till skönheten hoppas allt kommer gå bra
Nu kan jag andas ut.
Har tänkt på henne mycket. Jag hade velat ha henne, men med 4 katter så tyvärr blir det för trångt.
Grattis och kram från Skåne
Nu har lillan som kommer att heta Discordia (Dizzy) kommit hem. Hon har tid hos veterinären på tisdag.
Hoppas att Dizzy är en frisk och kry kisse. Att vet kontrollen är utan anmärkning. berätta hur det går för Dizzy i sitt nya hem.
Jag lovar. Just nu tar hon det lugnt i sovrummet där hon får vara ifred tills hon blivit kontrollerad och fått första vaccindosen. Självklart så håller jag henne sällskap därinne så hon är inte helt ensam.

Vad härligt att tjejen fått ett eget hem hos någon som kommer att älska henne och ge henne det hon behöver. Lycka till hos vet. på tisdag och med allt annat också!