Siames upphittad i Våxtorp utanför Laholm
Siames upphittad i Fågelsång utanför Våxtorp. Den är social och kelen och ganska mager. Ej chipmärkt eller tatuerad. Har ej sett katten själv och vet därför ej vad den är för färg eller kön. Om det kan vara din katt eller om du har upplysningar om ägaren ombeds du kontakta Våxtorps djurklinik 0430-30002
Kan inte förstå hur folk kan vara så slarviga och oförsiktiga med sina katter. Bra att den är upphittad innan höst o vinter… 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

# 1. Nej, det är tråkigt. Men man vet ju inte vad som har hänt
.
Har nu fått mer info om katten. Det är en kastrerad brunmaskad hankatt.
Det finns inte möjlighet att de kan ta en bild på honom?
/Elisa
Usch, nu tänker jag på min första kattunge som såldes till trakten runt Lund…Léon. Men han är ju chippad. Och det finns väl fler brunmaskade katter än Léon i Skåne. 

# 3. Jag vet inte, har inte direktkontakt med dem som tagit hand om honom tillfälligt.
# 4. Kan ju tack och lov inte vara din kisse då eftersom denna inte är märkt. (Om chippet mot all förmodan inte slutat fungera då)

Bör kanske tilläggas att det rör sig om en vuxen katt, troligtvis 4-6 år gammal.

Fin kille! Hoppas att han hittar hem eller snarare att han får komma till ett kärleksfullt hem som har förstånd nog att ta hand om honom!
Nämen Gullenosen!

Säger som #1!
Är han i ett hem där han kan stanna om inte ägaren hör av sig?

# 10, ja det får vi verkligen hoppas.
# 13. Jag vet tyvärr inte om han kan stanna men det är nog inte omöjligt. De har kontakt med ett katthem i Halmstad nu och veterinär i Slöinge så vi får se vad som händer.
Fin kille!
Hoppas det hittar ett bra hem till honom!
/Elisa
Han ser ut att ha varit ute ett tag, stackarn. Hoppas att han har fått vad han behöver i form av avmaskning, avlusning, avskabbning OCH att han snart "hittar hem".

Han har nog varit ute ett tag ja :(. Ja, de bitarna är avklarade när de var på djursjukhuset med honom. De försöker mata upp honom med a/d för närvarande.