Löptips?
Någon som har ett bra tips på att få en hona i löp?
Hon har inte löpt sedan i maj, och får inte p-piller.
Har tagit hem fertil-hane-kiss, ger henne vetegroddolja etc.
Nåt annat man kan ge henne, har funderat på laxolja men vet inte om det är särskillt sex-appealing. Börjar bli riktigt less på att vänta nu och hankatten väntar ju han med på henne.
Har tyvärr inga tips,men kan berätta att när kattungarna kom hemma hos mig,tycktes det trigga de andra två honorna i löp,vet inte om bebislukten gör något särskilt?
Var det länge sen du fick hem hankattkiss-klumpen? Jag lånade hem en sådan klump från en fertil hankatt för ett par år sen när den annars så löpvilliga (varannan vecka) Seelia inte löpte. Det tog ca 2 veckor - sen började Seelia löpa, så ge inte upp, Kiku kanske bara behöver lite tid på sig att komma in the right mood for love!
Jag har hört att Klorin kan ha liknande effekt på honkatter som inte vill löpa men vet inte om detta stämmer eller om det är en "myt? Amoniakdoften ska tydligen påminna om fertil hankatt-kiss?

jag tycker det brukar funka bra att låta dom få träffa en fertil hane
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Nu är det ju så att jag inte får några kattungar om hon inte löper, så lite moment 22 där att få igång löp av kattungar ;-))
Jag tyckte annars tipset att anmäla henne till utställning för kommer hon säkert börja löpa var riktigt bra!
Nej men hankattskissklumpen har jag 'uppdaterat' typ två gånger här i sommar. Fröken-Kiku kunde inte vara mindre intresserad av något än av den. Har funderat på att skicka hem henne till hanen men risken är ju att hon inte löper där heller och jag har inte lust att ha henne borta hemifrån i typ 3 månader…

Ja men det där med utställning är kanske inte en så dum idé
När jag tog en av mina honor av pillret så hände det inget på 3 månader. Sen ställde jag ut henne och hon började löpa nästa dag… Meeeen om det var ett sammanträffande eller inte kan jag ju inte svara på 
#5 Jag ställde ut henne i slutet av maj med den förhoppningen men icke sa nicke. Hon har aldrig ätit piller någonsin som kan rubba hormonbalansen heller, så hon borde ju löpa.. nångång. Tycker hon är liksom smålöpig, rullar sig (gärna på min sambos kläder, eh) och höjer rumpan och donar på men aldrig att det sätter igång på riktigt.
Droppa lite Klorin på en trasa och låt hon sniffa, det kan få igång löpet.

#6 Hmm, skumt. Men hon har löpt "normalt" tidigare? Har något ändrats i kattgruppen så hon känner sig lägre i rang och därför löper "tyst"? Bara spånar lite nu… 
Undra om de är det där finska blodet som gör det? 
Skatan var ju ett helsike till att få att löpa.
E-vitamin, men det finns ju redan i vetegroddsoljan. Men man kan ju testa minimalt med ren E-vitamin och se om det hjälper.
Funderade på en annan sak…
Har du väldigt mörkt i din lägenhet? Kan ju vara så löjligt enkelt att hon behöver mer ljus. Kanske ta med henne på promenad med sele då solen skiner?
Vanliga bondkatter går ju ofta efter ljuset då de ska löpa…
/Elisa
Vi har en ljus sekelskifteslägenhet med en katta som ligger i solen och vräker hela dagarna med stoooora fönster och ljusa färger. Har inga kastratgubbar kvar i hemmet, bara två fertila honor och en mycket väl fungerande kattgrupp. När hon har löpt förut har hon löpt som en toka, men inte så ofta, brukar alltid vara långa mellanrum men aldrig såhär länge (eftersom jag vill para, helst igår)… tycker egentligen att det är skönt att ha en hona som inte löper så hon blir sjuk och som inte är så högfertil men men, nu hade jag ju gärna bytt det ;)
Ska skaffa klorin och låta henne sniffa litegrann.
Lycka till! Säg till när du får en operasångerska där hemma!

Jag tror att du inte ska vara så stressad över detta. Den här sommaren har varit varm och det är allmänt känt att honor löper sämre på sommaren. Det börjar bli mörkare nu så om du har otur så löper hon inte förrän till våren men jag tror i och för sig att hon drar igång igen bara det svalnat av lite och att hon känner att du inte övervakar henne;) Ha alla lampor tända och fortsätt med ditt kiss!
Har lite av samma problem här hemma. Min Strössel, som i vanliga fall löper varannan vecka, har nu inte löpt sedan i april… Hade tänkt att para henne för länge sedan men hon vägrar.. Och då har jag både haft fertil hane och kattungar hemma som lockbete!
Ibland går det inte som man tänkt sig, det är bara att gilla läget.
Ja jag hoppas hon kommer igång snart, då blir det raka spåret till den väntande och längtande pojkvännen. Hoppas bara det blir innan han blir av med sina kulor - men det är väl därför man känner sig stressad också :)
Klorin har alltid vært poppis her for å trigge løpetiden. Men ikke på Maiden. Selv med kjæresten vegg i vegg. Hun vil ikke ha barn
Krysser fingrene for at løpetiden kommer i boks for Kiku snart.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Har precis samma problem! Min orientaltjej brukar löpa varannan vecka men nu har hon knipit hela sommaren! Och nu är risken stor att den tänkta hanen hinner bli kastrerad!