Konstigt bäddande
Hallå KAT4 experter.
Jag måste fråga er om en sak jag aldrig sett en annan katt göra men Vincent min ori kille gör så varje gång han skall lägga sig.
Varje gång han skall slå sig till ro så krafsar han med bakbenen "bäddar" sen lägger han sig, från början trodde jag han tänkte strila men icke man skall göra så?
Finns det flera magra skrällen som har detta udda för sig
jag måste bara fråga
Smilla bäddar ibland, men då gräver hon med framtassarna.
/Elisa

Ja fram är ju normala sättet att bädda men sparka med bakbenen?? Iofs är Vincent inte som alla andra hahahaha
Jadu. Min gör samma sak i lådan. Stampar som en kanin i lådkanten.. "t-t-t-t-t--t-t-"
Jag har ingen som bäddar, men Boyan gör långa trumvirvlar mot kanten i kattlådan.

Haha Vincent gör detta när han ska sova eller strila hahaha.. hmm.. Ja vi får se han kanske slutar efter kastreringen
Jepp.
Min Sami gjør som din Vincent og bäddar i sengen med bakbena før han legger seg ned 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Inget bäddande här, men Otto krafsar dels ngt otroligt runt hela kanten på lådan efter besök, men oxå ofta på golvet. Gräver & gräver. Lika rädd varje ggn att han ska sitta ned & pinka där. Men det verkar som att det är ngn doft han reagerar på.
Det är nog ett släktdrag. Betänk att pappa Odin är pedant och mamma Skatan gärna krafsar i en halvtimme efter ett besök.
/Elisa

#6 Haha skönt att höra han har "vänner" som är likadana 

Jag har en kastrat som bäddar massor o flyttar på folks ben o stampar till det där han ska ligga:)Om man flyttar på sig när han bäddat på en så blir han också lite sur:)Sen har jag en hona som krafsr ganska mycket ,hon vill liksom göra en grotta att ligga i ..
#3 haha att sparka i toaväggen som en kulspruta det verkar gå i arv ;-) Pappa Manne gör så jämt och båda hans barn som jag har hemma gör det.
#11 Älskar att vakna mitt i natten av att man tror att nån försöker banka sönder dörren eller något och så är det katta som pinkat