Svans snuttare!
Min Molly dryga 2år älskar att "snutta" på sin svanstipp
Den blir genomvåt men inga bitmärken eller håravfall, men efter ett tag så är den så härligt geggig och fin
.
Det händer aldrig när jag är hemifrån utan bara när jag är hemma! Även om jag lekt massor med henne strax innan så kan jag hitta henne i badrummet (för sig själv) lekandes och "snuttandes" med sin egen svanstipp, men detta händer även när vi inte busat och lekt innan!
Så idag så pratade jag med en som har kullsystern till Maja(Mollys mamma) och hon har börjat med samma sak för ett tag sen och hon är 6år och hon har Majas son som kompis sen länge!
Varför gör tjejerna på detta vis?
Någon som har upplevt det samma?
Det är kanske någon typ av tröst, avkoppling. Precis som när bebisar suger på tummen…
/Elisa

Har också haft en svanssnuttare. Blev aldrig klok på varför hon gjorde så. Första tanken är ju att det är stress eller nåt nervöst, men jag kunde aldrig se den kopplingen. Hon var inte den nerviga sorten och hon snuttade inte vid tillfällen som skulle kunna ha varit stressande.
Hennes dotter var ylleätare så länge hon var fertil. Vet inte om det har någon koppling eller om det är en annan yttring av samma sak och i så fall ärftligt. Eller så var det en ren slump.

Våran hane Kelso 10 månader har snuttat på svansen sedan han var liten, men det händer mer och mer sällan .
Han brukar göra det när han sitter hos oss och gosar. Han har inte heller tappat päls, men man kan se att svanstippen skiftar lite i rött, det är väl av saliven. Vi har aldrig brytt oss om det, förutom att det kan vara lite
äckligt att få den där blöta kalla svanstippen i ansiktet.
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad