Suck....
Sitter och funderar på hur smart lilla Naggis egentligen är…. flera rena kattlådor och ändå så väljer hon att sätta sig och kissa i fåtöljen, på diskbänken(samt på gardinen) och sen markera på en handduk som hängde på tork! 
Har börjat ge henne p-piller nu, men om hon inte slutar så är Kastrering det enda alternativet!!!
Det borde ju förhoppningsvis funka, är livrädd att dom andra ska ta efter henne…. Har ni några smarta tips att komma med eller är det bara att hoppas på att p-pillrerna ska verka? Känns lite smått uppgivet, för det är inte lite hon kissar! Är nästan 100% säker på att det är hon då jag sett henne markera tidigare och jag ser dom andra katterna gå på lådan.
Ja, behövde nog mest skriva av mig då jag för bara 5 min sen hittade att fåtöljen hade en STOR kissfläck på….blev lite trött.
"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."
Alice Walker
Bara ett tips om rengöringsmedel.
Självklart de "vanliga" dvs. grönsåpa och ev. ättiksprit. Inte något med amoniak i.
Men sen köpte jag via www.ecodor.se en spray som både tar bort spåren av kiss och lukten.
Hittade gamla kissfläckar som jag känt på lukten men ej hittat. Sprayade på medlet och fläcken försvann.
Värt att prova!
Hoppas att p-pillrerna gör sjusen.
/Elisa

Kan vara värt att testa!tack för tipset
Men för naggis lutar det åt Kastrering, hon har fått 1 p-piller och började med en gång kissa mer. och blev om möjligt ännu mera "otrevlig"…
Alice Walker

*detta fick hon i fredags
Alice Walker
Kan det inte vara protest då?
Alternativet är ju annars att para om henne så fort som möjligt. Förhoppningsvis slutar hon kissa då. Sen kastrera henne efter nästa kull…
/Elisa
#4 det er ju många månader med kiss och elände….

#4 hon har hållt på så här av och till, men så att man haft det under "kontroll" . så är ganska trött på det. Nu har det ju blivit mkt mer kissande!
kommer ta tid att hitta hane, och sen kan man bara hoppas att hon kommer uppföra sig underkattungetiden. risken är tyvärr stor att hon inte gör det 
Alice Walker
Det finns ju en snygg rödmaskad i Kalmar ju!
Men allvarligt talat. Så kanske det bästa är att kastrera henne. För det finns tyvärr ingen garanti på att hon slutar pga att hon blir dräktig.
/Elisa

Jag vet! Har ju haft funderingar på honom, men det är lite långt =(
Jag tror att det vore det bästa för henne….
Alice Walker