Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 2731 ggr
jillan
0

Vikt på oriental

Hej!

Min tjej är väldigt kräsenSkrattande & så äter hon ganska lite. Nu är det bättre iallafall: Hon går upp liite varje morgon. Idag stog hon still dock. 

Hon är smal, kanske lite föör smal, men hon var ännu smalare förrut när jag inte visste vad hon ville ha för mat.

Hon är 4 månader nästa söndag. Väger 1455 g

Hur mycket väger/vägde era orientaler vid ca 4 månader?

Min siameshona väger 1693 (äter bättre). Är siameserna "grövre" än orientalerna?

tuska
0

Vill du jämföra med min fem månaders oriental vars vikt är  3,5 kgSkrattande

Sen har jag en liten hona på 3 år som är granlagad hon väger 2,9 kg

kanske föräldra djuren är små till din kisse.

Attacks
0

Vekt er veldig individuelt,og det er ikke vekten det kommer an på alltid når dem blir voksne men linjer Glad Viktigst er harmonien i helheten syns jeg.

Jeg har en 2 årig siameser dame som er mer amerikansk i genene sine enn den europeiske slekten sin. Hun er supertynn,elegant og minner meg om en porselens katt. Hun veier under 3 kg.

Jeg kommer på sikt til å ville jobbe mer med amerikanske linjer,så jeg får nok ikke mange tungvektere i fremtiden. Men jeg vil jo ha størrelse på dem likevel.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[Cisco-Fidel]
0

Deras bror vägde jag igår, han vägde 2,1 kg. Så det är väldigt individuellt. Pappakatt är en rejält stoor katt.

Äter hon inte kattungematen från uppfödaren? rc kitten?

Attacks
0

Farfar BosseKyss -  er igjen en veldig liten hannkatt( i mine øyne). Tiden vil vise så klart,men jeg tror 2 av hans sønner hos meg (de røde) har potensialet til å bli noen store plugger :-)) Jeg syns ikke vekt er så viktig,viktigst er at dem er harmoniske. Og det kommer jo an på hvilke gener dem fanger opp. Noen er veldig slanke noen blir kraftplugger som voksne. Noen har veldig høy forbrenning,mens andre har en normal/ lav en.

Det så jeg også på Decibell sitt siste kull. 3 av dem ble sylfider som voksne og de andre 3 det motsatte.Glad

Man har også enkelte kattunger i enkelte kull/hele kull (hvor dem slett ikke mangler melk) som aldri blir plugger de ukene dem hel-ammer en gang. Dem er slett ikke syke,dem har bare en sinnsyk forbrenning. Det er også linjebassert.

Jilan jeg kjenner ikke morslinjene,men når det gjelder farslinjene, så består dem av liten pappa og en stor mammapus (farmor).

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

jillan
0

#3 Jo, hon äter rc kitten, men hon äter inte tillräckligt, så jag får ge henne lite annat oxå iallafall nu när hon är liten tycker jag. Ger henne royal canin blötmat nu. Det är den hon äter med ganska god aptit. Har testat andra sorter, men hon bara nosar lite eller äter en tugga av dom. Den maten är dyr, men vad gör man?

Flyan är jättepigg, går på lådan bra.

[Cisco-Fidel]
0

Testa att blanda ut torrisar med blötmat, så får hon i sej lite extra :)

jillan
0

#6 har provat, men då äter hon inte alls

jillan
0

#6 har provat, men då äter hon inte alls

[Cisco-Fidel]
0

Låter som min mosters orientalhane, äter bara mjukmat. Han har vägrat torrisar sen han började med mat :P

jillan
0

#9 Flyan äter torrisar, men tydligen inte i mjukmatenGlad

hecajon
0

Är det inte så att B-vitamin kan öka aptiten?

[Cisco-Fidel]
0

Omvänt problem då :P