Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 3257 ggr
Lejdet
0

Patetisk annons..

Lejdet
0

Väldigt vacker katt ju, konstigt att man som ägare inte anstränger sig mer för att hitta rätt nytt hem?

Lejonhjarta
0

Så jädra snygg katt!! Hade ja inte haft lite trångt så hade ja köpt honom m en gång. Hoppas dom hittar ett bra hem trots prislappen!

Juliette-
0

Frågan är om han ens har katten?

Lejonhjarta
0

Varför tror du inte han skulle ha katter Emelie? Kattnappning?

Juliette-
0

Nej det vet jag inte men "kul att lura folk" annons??

Lejonhjarta
0

Aha, du tänker så. Ja 7ka människor finns d överallt. Både om annonsen stämmer eller ej!

AmandaWvW
0

Visst den är väl lite illa skriven, men jag tycker ni är en smula hårda mot annonsören. Han poängterar tydligt att han vill att katten ska ha det bra och han kräver inga pengar för den, vad gör den här mer patetisk än alla andra omplaceringar?

Han nämner att han ska flytta och beroende på omständigheterna kan det vara en mycket legitim anledning för omplacering, ffa som jag misstänker att han har rötter utomlands.

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Lejonhjarta
0

Är ledsen om det uppfattades otrevligt. Jag hoppas annonsören har goda avsikter. Ibland kan det vara lite väl lätt att göra sig av med ett djur bara. Är lite tråkigt men vi får hoppas att d inte så i det här fallet. Har flera i min omgivning som ser djur som handelsvara och inte en levande varelse, blir så oerhört trött på d. Hundägare som plötsligt blivit "allergiska" när hunden är runt 1 år….Konstigt. Gäller självklart inte alla!!! Har faktiskt mailat annonsören för att få lite mer info ifall man kan kolla i sin omgivning om den skulle passa in hos nån. Får se om han svara, va lite sent å ringa.

Lejdet
0

#7 ja jag kanske var lite hård i min kritik men har man en så vacker katt så tycker jag att det känns konstigt att sälja den för 100 kr. Risken är ju att man hittar en oseriös köpare som inte vet ngt om rasen alls och bara tar den för att den är billig?

alltidsiames
0

tror det är ett skämt

Siameshona
0

Herregud! För 100:- kan den ju bli ormmat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[frankie]
0

Hejsan alla! Nu är ju annonsen borttagen men jag tror bestämt att det är "min" katt som diskuteras. Glad Jag var och hämtade honom i måndags hos säljaren och är redan stormförtjust i honom.

"Säljaren" talar och uttrycker sig mycket dåligt på svenska då han bara bott i Sverige i ca 2 år vad jag förstod. Jag hade också svårt att förstå mycket av det han sa och det var en lång process innan jag slutligen fick  med mig katten hem då han var mkt noga med vart den skulle hamna. En vecka efter att jag anmält mitt intresse ringde han upp och frågade om jag var intresserad utav att komma och titta. Vi åkte dit och fick kaffe träffade katten och det var kärlek vid första ögonkastet. Jag blev godkänd av både katt och säljare och fick betala en "symbolisk summa" på 1300 för att han ville vara säker på artt jag verkligen skulle ta hand om katten. Tydligen hade flera andra vart och tittat, varav någon hade erbjudit 6000 kr på avbet. Han visade själv mail och SMS han hade fått av spekulanter och intresset verkade ju minst sagt stort! Han berättade även att många som varit intresserade från början inte hade vart intresserade längre när han höjt priset till 1500:-. Fick aldrig riktigt förklarat för mig varför han hade skrivit 100:- i annonsen men det var tydligen ett misstag. Förstod det som att han inte riktigt hade väntat sig alla dessa oseriösa svar.

Nu har vi iaf "Humleåsens Bertil" här hemma med oss. Numera går han under smeknamnet "Vladimir" här hemma och han verkar trivas bra! :) Jag har en huskatt till här hemma och de verkar komma ganska bra överens redan. Detta är min första raskatt och jag tycker detta är jätteroligt! Försöker läsa på så mycket som möjligt om rasen och snubblade in på Siames i Fokus där jag såg denna tråden. Tänkte att ni kanske var intresserade av att veta hur det har gått?

Jag kan gärna uppdatera mer om "Vladimir" i fortsättningen och lägga in bilder om någon är intresserad! Glad

Mvh Anna

[frankie]
0

Humlaåsens skulle det kanske vara :)

Juliette-
0

Härligt vackra kissen fick ett bra hem

Lejonhjarta
0

Å vad roligt!! Min dotter va en rejält sugen på katten. Så roligt att han fått d bra. Underbart vacker kisse!!Kyss

AmandaWvW
0

Kul för er båda! Grattis!

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

kalindas
0

Kul att han fick ett bra hem. Självklart vill vi se bilder på honom. Glad

Ett tips (om du inte redan gjort det) är att ringa och tala om för uppfödaren att du äger katten och var han bor. Hade själv tyckt det var roligt att veta om mina bebisar flyttat. Glad
http://www.humlaasen.com/

/Elisa

camil
0

Grattis till en fin katt!

[frankie]
0

Tack! Det är jätte roligt och jag är supernöjd med honom :)

Kalindas, jag har  mailat uppfödarna men inte fått något svar ännu så jag kanske borde pröva att ringa. Hade vart skoj att få lite mer info om honom också!

prodigy
0

#19, Ring du, det är jättetrevliga människor och superfina katter de föder upp!

Lycka till med kissen!

berthagenn
0

Så roligt att det gick så bra med den vackra katten! Jag trodde faktsikt inte något annat, kattälskare finns i alla de former.

Kyss

Missannas
0

Grattis till din fina katt, det verkar som att han har hittat ett bra hem! Glad Vilka är hans föräldrar och när är han född?

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

kalindas
0

Med risk för att gissa fel kallas han föräldrar för Porche & Svensson. Kan vara en annan pappa, men jag tror det är han. Mamman finns bild på Humlaåsens hemsida.

/Elisa

Missannas
0

#23 Det är det jag misstänker Glad då är han kullsyskon med min Peggy Sue (Molly)

[frankie]
0

Enligt stamtavlan ska han vara född den 24/12 -07 och föräldrarna heter Bergbackens Mangas Poseidon och Quan Reflexion. Glad

Missannas
0

Då är han kullsyskon med min svarta diamant Molly Glad

Alba333
0

Så roligt att en "utflugen fågel" plötsligt blir "återfunnen" och man kan hitta släkt och syskon!

Det är definitivt det speciella med raskatter, möjligheten att spåra bakåt via stamtavlan och hitta ursprunget!

Siameshona
0

Underbart att det var en seriös annons & att den vackra killen hamnade i ett bra hem!

spexis22
0

Ohhhh vad kul att han fått ett underbart hem :)

[frankie]
0

Ja, så fort jag tillfrisknat så att man hör vad jag säger ska jag ringa uppfödaren tänkte jag. :)

Missannas; Jag var inne på din hemsida och kollade på foton på Molly och de är verkigen lika! Ska försöka lägga in en bild på honom här så kan ni få se, men det är svårt att få honom på bild eftersom han aldrig sitter stilla ;)

För övrigt verkar han trivas super, han funkar super ihop med min huskattshane och ska alltid vara med vart man än är. I natt när åskan har gått och det vart mysigt med en liten katt under täcket, det blir för varmt där för min andra.

Ska se om jag hittar några dugliga bilder så kanske jag ska starta en ny tråd om honom?

alltidsiames
0

Åh, det låter som en dröm!

berthagenn
0

Hej Franke, jag är såååå nyfiken på denna omtalade katt. Härligt att läsa denna kärlek till de små underbara liven. Har själv 2 siameser och 2 bondkatter, och då det åskade i natt, så låg alla mina 4 i sängen och tryckte - det är såååå mysigt. Bondkatterna brukar också tycka att det är för varmt annars.Cool

Kram Malmö

[frankie]
0

Nu har jag gjort en ny tråd åt honom med bilder för den som är nyfiken Glad mvh anna