Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1374 ggr
berthagenn
0

Roliga rutiner för katterna?

Hej, har ni roliga/udda rutiner för era älsklingar?

Min ena siameskille Ruben, vill bli buren till maten - varje gång denna serveras t ex.

Min andre siames bräker innan han går på lådan, precis som om han säger ”jag går på toa nu matte”.

Kul att få reda på era udda grejer.Kyss

ChanelBM
0

När min söta (?) Chanel är hård i magen så flåsar o ylar hon medans hon trycker fram det som skall ut. Låter lite som nånting helt annat… 

För att beskriva hur det låter så kan jag ju berätta om en vän på besök som undrade om jag hade fått in nån porrfilm på tvn….

berthagenn
0

Ha ha ha ha ha ha! Jisses då! SkrattandeSkrattandeSkrattande

ChanelBM
0

Min söta feta bonnkatt har andra olater vid toabesök. Om hon upplever att det inte är helt rent därbak, så sätter hon sig på golvet, baktassar i golvet riktade framåt, framtassar utanför åsså drar hon sig fram. ungefär som hon ror eller nåt. Ser helkul ut, speciellt med den bruna rand som kan ses på golvet bakom….

berthagenn
0

Min ena hittekatt Charlie, kan inte jama. Det tycker jag är konstigt, men iofs så hittades han som 4 veckors kattunge och jag har fött upp honom. Men jag glömde lära honom jama. SkrattandeOch så bor han med 2 siameser!!Cool

ChanelBM
0

Tsss

Chanel (siames/balines blandis) jamar, ofta, pratar alltid…

Phelicia (bonnkatt/hittekatt) jamar inte, har istället ett skumt Purrande/kurrande läte som hon kör i många tonarter o helt klart har många olika betydelser…

Grynet, mors bonnkatt/hittekatt som uppfostrats av mina damer o ofta kommer på besök (semester?) till oss, kan inte heller jama. Hon låter istället som en gammal kaffe eller thékokare. Typ Iiiiiiiii, fast med ganska låg volym o otroligt hög tonart….