Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 4680 ggr
MikaelAxelsson
0

Röd/blåmaskad sia hona sökes

Jag och min sambo har gått i SIA tankar i snart 2 år nu och har kommit fram till vad det är vi vill ha och vilken sida kan vara bättre att gå in och fråga på än denna.

Vi söker en röd eller blåmaskad SIA hona

Så om det är någon som vet någon som ev. kommer att få en sådan i sin kull så skulle jag bli mycket glad om jag fick reda på det :)

Jag vet en uppfödare som jag även har varit i kontakt med (Blue Iams). Har sett Liam några gånger och han är ju helt underbar…

Tack så väldigt mycket på förhand.

kalindas
0

Välkommen Micke! Glad
Det finns fina blå balineser i Norge. Men gissar ni vill ha korthår? Zamirs väntar ju SIA, men det vet du väl redan? Chans finns även för blå siames hos Zandrinos.

/Elisa

Liljekatten
0

Välkommen hit kompis! Skrattande 

Hoppas ni hittar er siameshona snart. Här inne finns det goda chanser. Glad

MikaelAxelsson
0

hejsan alla och tackar… nu finns det en liten grund till presentation ialla fall :D…. mer kommer…

Jo det är en korthårig som vi vill ha en söt liten SIA hona… om vi får välja så en röd liten sötnos… men en blå går minst lika bra :)

tuska
0

Ja då blir det en röd och en blå då,  om jag nu har räknat rättFlört

Två ska dom vara vet du. eller välj en liten paddfröken då har du färgerna på en å samma misse Skrattande

Lycka till i ditt sökande,  den som söker han finner.

kalindas
0

De har redan 2 huskatter. Som de ställer ut ofta. Så bebisen få sällskap…Flört

/Elisa

ramithi
0

Jeg har tre blåmaskede balineser jenter om du er intressert i det. Dem er klare til å finne nye hjem alle tre.

MissMaven
0

Jag skickade ett meddelande till dig, jag har en liten blå tjej med Blue Iams linjer i stamtavlan som inte är tingad än.

http://cats.jelenaandjoakim.eu/la-voix-first-litter/6-weeks/ bild #4

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Kanske kan vara nåt! Glad
Pappa är FW, men det gör ju inget när de är medlemmar i WCF.

/Elisa

MissMaven
0

#8, ja, jag vet! Glad Jag skrev om det i PM, i fall att de vill avla på henne.

(Angående FW, kommer jag att skicka en motion till Sverak i alla fall!)

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Tycker absolut du ska skicka den motionen.

/Elisa

MikaelAxelsson
0

vad kan man säga… desto fler mesar ju bättre…. men vi har som kalindas säger 2 husisar som vi ställer hela tiden och en av dom tycker att detta med katthög är heeeelt underbart… Så bäbisen kommer inte att bli ensam :D

Ang. Balineser. tyvärr så är vi inte på jakt efter en sådan :(

SacredSouls
0

Velkommen hit.Håper du vil trives her Glad

En liten blå jente er jo ikke så vanskelig å finne.Men vanskeligere med den røde.

S*Yzings planlegger et helrødt kull ser det ut som Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MikaelAxelsson
0

har kollat upp sidan och skickat meddelande… får se vad som händer ;).

Lejonhjarta
0

Micke.

Blåsan ska vilken dag som helst. Pappa är en halvbror till Sigge. Kan bli några färger som ni är intresserad av. Om vi har tur. ;-)

kalindas
0

Blå eller blåpadda borde det ju kunna bli. Med tanke på att Blåsan är Sigges mamma så kan det ju bli väldigt snyggt i denna kombination.

/Elisa

MikaelAxelsson
0

hmm…. blir mycket nu ;). hur som så hoppas jag på att få åka upp till huddik och titta på föräldrarna och se hur dom är och hur dom har det

kalindas
0

Jo det finns en del att välja på…Skrattande

/Elisa

Lejonhjarta
0

Mkt bebisar just nu tycker ja, så d finns å välja på. :-)

MikaelAxelsson
0

Jaha då bär det snart iväg till huddik för att titta på mamma och pappa mes som förhoppningsvis frambringar en röd liten tjej till mig och min sambo.

tack så mycket SacredSouls för tippset om sidan :D

Sophranos
0

Sophrano's kattungar finns på vägen om du/ni vill se småttingar =)

SacredSouls
0

#19 Så koselig. Håper dere får en fin tur Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

MikaelAxelsson
0

detta kommer inte att glädja Liljas… men det glädjer mig. Den 17 juli ska vi upp till huddik… nu är det klart… vi ska träffa mamma och pappa katt

*Jippi*

alltidsiames
0

SiamesturismKyss

Liljekatten
0

#22 Morr….du skulle ju hälsat på oss då Skrikandes och så väljer du att kolla in siameser i stället. Helt oförståligt….eller kanske inte…Flört Nåja, ni får väl pallra er hit en annan gång. Ni slipper inte undan, det vet ni väl? Tungan ute

Lejonhjarta
0

Ska ni ner t GBG trakten så har Sigge fått syskon idag. Flört Förlåt igår, klockan har passerat midnatt.Förvånad

Jasså Lotta, han dissa er den rackaren. D va inte snällt men e d siames titt så e d. Men avkräv en rejäl visit!! Skrattande

MikaelAxelsson
0

Då har vi varit upp till glada huddik och hälsat på Ahtos och Mazy och även (en liten överaskning) zing zing (eller om det stavas med s…) Och jösses vad jag väntar på att mamma katt ska bli med kattungar…

Hon har gått av p-pillren nu och matte och mattes mamma väntar spänt på vad som komma skall… Sj sitter jag och håller tummarna att det blir en bäbishona som jag kan ta med hem…

Men om det nu inte blir denna gången så kommer det nog fler ;)

tuska
0

det blir fina bebisar av den kombinationen , hoppas du får en tös från dem.

hecajon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Småningom katteri http://www.smaningom.com/

har en blåmaskad Siamestjej född 29/5 (Mamma: GIC S*Ödesby´s Ifigenia och Pappa:CH S*JeanDark Ali Baba) som eventuellt är till salu. Hemsidan är dock inte uppdaterad med den kullen ännu, men där står kontaktuppgifter mm.

kalindas
0

Så söt hon var! Kyss

/Elisa

Liljekatten
0

#28 Najs! Kyss

MikaelAxelsson
0

#28 hon ser mycket söt ut på bilden. Har du några fler bilder som man kan få se? Kanske finns en möjlighet att åka och titta lite? Både jag och min sambo har semester och vi bor i Sala så det är ju väldigt nära ;)

Men jag kan slå en signal någon dag så kan vi prata lite :)

AlexH
0

Mikael.. jag och Anne-Marie trodde ju att vi hade lyckats övertala dig till att ha Cornish *lol* Tungan uteTungan utelycka till med din röda/blå framtida hona! ska bli spännande att få träffa henne på framtida utställningar!

Mvh

Alexandra, SNRF

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

MikaelAxelsson
0

Hehe, nja nästan ;) men det blir siameshona. eller kanske 2… Nej nej det är såhär rykten startas :D haha. Vi ska ialla fall börja med EN… sen får vi se vad som händer.

Tack så mycket. Jo det kommer att bli några utställningar… Vi får se. Kanske men bara kanske så tar vi med en till tierp… Men som sagt… det är några OM som måste klaffa först.

Lejonhjarta
0

Micke! Har man en så vill man snart ha 2 av dessa goingar, d vet du väl.Skrattande

Du ska inte ha en blå kille istället.Flört

MikaelAxelsson
0

neee :) 2 tjejer iså fall ;)

Jo det är sant. Det är som på utställningarna… Man har med sig en STOOOR tom väska och när man åker hem så är den full ;)

och den rör på sig…

attans…

hecajon
0

# 35 Ja, inte lätt att stå emot alla ljuvliga bebisar man ser på utställningar eller på nätet. Jag blir själv väldigt sugen trots att jag inte ska ha någon mer för tillfälletSkrattande

Hoppas ni fått fler foton på den tjejen jag föreslog #28 från uppfödaren och hittar den efterlängtade SIA tösen ni söker efter till slut, den som väntar på något gott…Glad

Lejonhjarta
0

Ja e ledsen, ingen blå eller röd Siggesyster i denna kullen. Flört

Juliette-
0

#28 Åh så söt Kyss

MikaelAxelsson
0

8 augusti åker vi till stockholm för att titta på en lite bli flicka :)

Gissa om jag har ågren… vill inte köra i Stockholm… spec. inte genom gammla stan m.m. undrar om det inte är lättare att köra runt hela skiten…

:(

kalindas
0

Ställ bilen utanför stan och åk in med tåg…Glad

/Elisa

batcat
0

Det är ingen fara att köra i Stockholm… vingla lite och bromsa in, så makar sig alla vana stockholmsbilister på sig! Då har du mycket svängrum att göra konstiga filbyten! Vart ska du och varifrån.

Du får tänka att kissen blir din "morot"!

MikaelAxelsson
0

#41 Vi kommer från enköpingshållet och ska till nacka.

Jo kissen ÄR min morot… om det itne var för den skulle jag aldrig ge mig in i stan… tacka vet jag göteborg… där hittar man ialla fall :D

batcat
0

Äsch, ska du till Nacka kan du ju åka E4:an tills du svänger av mot 222 som går mot Nacka. Då åker du genom södra länken som är en motorvägstunnel, och då åker du inte alls genom stan. Easy Peasy

batcat
0

Ja, du kommer ju upp på E4:an innan Stockholm antingen via Kista eller Solna t.ex.

lollies
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heisann

Jeg har en blå siampadde hvis du er intr.

www.nlollies.com

MikaelAxelsson
0

#45. tyvärr så är vi inte ute efter någon padda :)

Nilla
0

#45 Ooooh, en sån ljuv liten fröken! Paddor är något alldeles speciellt. Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Blatabby
0

#45 Håller med Nilla. Vilken fin liten fröken! Helt i min smak.