Kanske dax att inse... :(
Funderar på att låta min siames bo hos någon annan en tid för att se om de blir bättre.I ena sekunden verkar hon trivas (leker med de andra katterna m.m) och i nästa bråkar de. Hon har heller aldrig tyckt om hunden :(
Hon har sen en tid tillbaka (könsmognad?) börja utmana ledarhonan i flocken. Spänner ögonen i henne, stel kropp och dova morrningar. Redo för gräl även om ledarhonan inte ens tittat på henne utan lega och sovit då siamesen börjat :S Även hunden har hon försökt med… :(
Har en tjej som siamesen avgudar, hon har dock andra katter men ingen hund. Jag hoppas hon kan ta henne..om inte finns det andra tips?
Du kan testa att kastrera henne. Så sjunker hon i rang igen. En del honor kan bli lite knäppa då de blir fertila.
Hunden kan det mycket väl hända hon fortsätter mucka gräl med. Har haft ett par katter som satt, mina hundar på plats. 
Men så länge det inte blir regelrätt slagsmål, är det nog ingen fara.
Risken är ganska stor att det blir slagsmål hos nya ägaren också, om hon fortfarande är fertil.
/Elisa
jo sant..men prova kan man innan beslutets tas… ett hem utan hund är nog de bästa till en början….har ej bestämt mig om de blir en kull eller inte på henne
Hade bestämt att min SIA skulle vara hos kattvakt medan jag skulle bort med de andra katterna. Slå 2 flugor på smällen..låta henne vara borta ett tag för att se hur kattgruppen reagerar + att hon skulle slippa åka långt.
Kattvakten hade förvisso andra katter men höll tummarna att de skulle gå bra men allt går inte som plannerat
Hon blev hämtad dan innan jag skulle åka men kom tillbaka dan som jag skulle åka. En av kattvaktens honor ville inte ha en inkräktare. Dom stod på var sin sida om dörren och var inte glada på varandra.. Stressen utlöste att hennes katt börja avreagera sig på resten av kattgruppen samt min SIA etsåt och spydde 
Men på den natten siamesen var borta blev en av mina kastrater helförändrad..
Så här gosig har hon ej varit på länge, gosat, mjölktrampa, kurrat..började leka som en kattunge och fick glädjerus utan att någon bråkade med henne.. visst kan de vara slumpen och hade varit bättre med fler dar. Men tycker de säger en hel del ändå.. de blir troligtvis Kastrering + omplacering
Det är tråkigt när det blir så. 
/Elisa