Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1477 ggr
Maxima06
0

exet avlivade hennes katt

Har inget med simeser att göra men tycker att det är viktigt att sprida, har skrivit det på katter i fokus också.

www.facebook.com/group.php?gid=145000755518132&ref=ts

En kvinna vars ex hämtade hennes katt i deras fortfarande gemensamma bostad för att avliva katten som hämnd =( Vilka sjuka jävlar det finns!

Vet ni hur era veterinärer ställer sig till att kolla upp ägare innan djuret avlivas? Jag kommer fråga min när jag ska dit.

kalindas
0

Det är nog inte många veterinärer som kollar vem som äger katten..tyvärr…

/Elisa

Rokkur
0

Gud vad hemskt! Vad ledsen man blir av att läsa sånt här:( veterinärer borde bli bättre på att kolla upp om man verkligen äger djuret eller ej….

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Maxima06
0

Ja, det kanske är dax för dem att införa legkontroll och kolla om det stämmer överens med märkningen/försäkringen av katten. Det känns helt ofattbart att någon kan ta ens katt och bara avliva den.

Lejonhjarta
0

Tur min vet känner mig, men på dom stora ställena kollar dom aldrig!

Sozzia
0

Men huu så hemskt!  Gråter

Stj3rnfallet
0

Usch, vad hemskt!=( Trots att Kiruna är litet med ett enda vet ställe, så kollar de då aldrig vem som äger djuret.. Fast då kanske de känner igen oss som går dit också.

AmandaWvW
0

Det låter förjävligt, men det är nog svårt att kolla upp ägaren till katter som avlivas, många är fortfarande omärkta och endast en smärre andel är försäkrade.

Jag vet att det är ett vanligt hot av misshandlande män; "om du sticker kommer jag döda ditt husdjur". Många organisationer som hjälper utsatta kvinnor har inte möjlighet att ta emot djur. Som tur är finns det en förening i Uppsala som hjälper till så gott det går.

http://www.unt.se/uppsala/uppsalas-veterinarstudenter-hjalper-utsatta-djur-998437.aspx

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

origirl
0

Jag hadde nog hamnat i fängelse för om det hade varit min ex så hadde jag jaktad honom ned…

Jag vet at man inte ska hota andra men då tror jag att jag hadde klikkad.Skrikandes Skrikandes

Lejonhjarta
0

Tack vare mina dåvarande katter som ja kom ifrån min dåvarande sambo som misshandlade mig för 20 år sedan. När han hotade att ge sig på katterna så orkade ja rymma med dom. Synd d inte finns hem för misshandlade kvinnor med djur!

Siameshona
0

#9 Hemskt. Men vilken styrka de gav dig!

Maxima06
0

#7 Ja det kan nog vara svårt, men jag som har märkta och försäkrade katter önskar att en kontroll sker innan något drastiskt görs. Kanske en lösning kan vara obligatorisk märkning av katter också?

#9 Ja det borde verkligen finnas sådana hem!