Dax för vet igen.
Kom hem från jobbet och möttes av blodiga spyor.Det måste vara Cameo, min oriental för han har gjort det förrut. Men då låg det långa maskar i blodet.Vet visste inte vilken sort. Maskmedel i nacken, sen okej tills nu. Jag fattar inte vad det kan vara. Kan katter få magsår? Han har även problem med ena ögat, som han inte vill öppna ordentligt.Det ser inte kladdigt ut.Verkar inte ha ont. Jättepigg för övrigt.Uppfödaren erbjöd mej en ny katt eftersom det har varit så mkt problem. Men jag vill ju ha Cameo, och hoppas att han ska bli helt frisk.Kanske vet kan göra ngt ikväll.

Det är alltid trist när våra 4-benta inte verkar ok :( Håller tummarna för er hos veterinären idag.
Nu är det kväll, berätta gärna hur det gick.

Hej igen, veterinären tror att han har mag-och-tarmkatarr. Men vet inte vad det beror på. Fick penicillin för magen, salva till ögat och dropp mot uttorkningen. Om det återkommer ska hon göra en röntgen.
När vi kom hem blev han utfräst av de andra katterna. Stackarn, ingen sympati här inte.

Det har jag hört flertalet gånger de senaste året (mag/tarmkatarr), så det är nog inte helt omöjligt. Det kan vara allt från bakterier till stress.
Vad bra att du fick lite medicin. Då håller jag tummarna för att han ska bli helt bra och att hans kompisar inser att det bara är en gammal kompis som kom hem och luktade konstigt efter utfärden :)

Skönt att höra att det gick bra! Även om polarna tycker att han luktar skunk….