Två blev det!
Evita har nu fött fram två friska och välmående ungar. Som jag sa förut så är det premiär för både henne och mig och tro mig när jag säger att jag höll på att få panik då jag såg de små krakarna. GUD vad små! de var…
Men så fick jag veta att är man liten siamesbäbis och väger 110 gram så är man rätt välskapt, jösses…! Båda vägde det vid födelsen.
Jag hoppas att de är friska och kommer växa sig stora och starka. Min "panik" har inte riktigt släppt, men jag har vant mig vid att de är så små i alla fall. MEN, Evita vill flytta på dem.
De diar och piper och sover om vartannat.
Jag TROR att det är en av varje kön, men det låter jag vara löst skrivet.
Ska nu försöka få en liten blund i ögat…
MVH / Lotta och Evita
Grattis till de två. jättefina vikter

Grattis. Vilka små underverk. Kanske var det skönt med bara 2 då! eftersom ni båda är nybörjare

Va kul!! Jättebra vikter. Ja fick lära mig att d e bra att väga morgon å kväll, första veckan iallafall så man håller koll. Funkar fint. Mkt å tänka på i början. Just nu väger vi bara kväll å dom e 3.5 v. Mest för att d e kul å hålla koll på viktökningarna. 
Våra flyttas fortfarande omkring. Jättejobbigt men dom e instängda nu så dom flyttas BARA inom samma rum iallafall.
Lycka till!
Grattis! 
/Elisa
Tack alla!
Ja, jag har förstått att det är bra vikter. De diar och verkar starka i alla fall. Och ja, jag är tacksam över att det bara blev två! :-)
Evita fick flytta sina ungar till den bur hon ville ha, men allt är i kattrummet så de kan inte "gömmas" någonstans. Men det var först då det blev lugnt, jag fick ge mig… 
Ingen viktnedgång ännu i alla fall, jag kollar massor, men de är ju inte ens ett dygn än!
Bilden är från igår, de är rena, vita och fina idag, men har inte hunnit med att ladda över bilder till datorn än.
Tack än en gång!
Evitas mormor Zorinne hjälper gärna till och det verkar som att Evita tacksamt tar emot hjälpen/sällskapet!
Gud så söta.
Grattis till kullen!

Grattis!
Så vacker mormor! Grattis till bebisarna!
Ja, hrmmm… pinsamt lärande idag…
Jag tyckte ju att en av kattungarna var så svullen kring könet och rädd för att det var en missbildning och att ungen inte skulle kunna kissa i ordning så for jag till veterinären.
Veterinären tittade på ungen och log och sa "det där är pungen!"…
Skeptisk som jag är så frågade jag om hon var alldeles alldeles säker och hon svarar att det är hon. Hon föder själv upp katter. Hon sa att det oftast är lättare att se vad könet är just i början, sen kan det bli lite knepigare ett tag, men hon var säker på detta i alla fall.
OK, tack så mycket då säger jag, nästan så att gråten släpper sig fri. Jag hade nog varit lite mer orolig och rädd än vad jag själv visste.
Så, nu törs jag säga att det blev en liten kille och en liten tjej!
MVH / Lotta

/Elisa

underbart!
Grattis! Välkommen till sällskapet som ligger på golvet och bara glor på de små!!! 
Stort grattis!!! Underbara småttingar! Rejäla vikter också, nu är ni stolta där hemma kan jag tro! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

#9 Jättebra att du fick reda på det ju.
Man lär så länge man lever. Fick lära mig otroligt mkt förra kullen. Är inte alls som att ha huskattungar eller europer som ja haft tidigare. Underbart men jobbigt!!

Grattis till de två!
Grattis! Jättefina! Och så fin mamma också! 
Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Sååå fine. Gratulerer så mye til både matte og Evita.
Jeg forstår godt at du blir nervøs. Man gjør jo det i begynnelsen. Det beste er nok å veie de en gang morgen og en gang kveld. For det er så lett å få panikk om de har gått ned to gram i løpet av dagen. De svinger jo litt naturlig også når de har tisset og bæsjet.
#9 Haha herlig!!
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Grattis till de två småttingarna! De är otroligt söta! Mamma Evita ser med rätta mycket stolt ut över sina bebisar
# 9: 
#17 Hej. Jo, jag har vägt morgon och kväll och ingen viktnedång ännu i alla fall. Hanen vägde i morse 130 gram och honan ca 118 gram. Jag har sett att de tömmer tarmen i ordning så det känns bra.
De är sååå söta!!! :-)
Nu när jag har vant mig vid att de är så små menar jag….
Super vekt oppgang 
Hehe jeg ler enda av at du spurte om veterinæren var alldeles,alldeles sikker på at det var pungen. Ser det hele fremfor meg.
Du er nok ikke den første som har lurt på om pungen var en misdannelse 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Underbart! Jag läste högt för min dotter. Man känner igen sig…