Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 5937 ggr
Lejdet
0

Bygger ny rastgård för katterna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag håller på att bygga ytterligare en rastgård direkt i anslutning till huset åt mina katter med utgång från tvättstugan. Den är ca 25 kvm stor. Återkommer med fler bilder när den är helt klar, men vad tycks sålänge?

kalindas
0

Ser jättebra ut!
Kan du komma hit och bygga en till mina katter sen? Glad

/Elisa

origirl
0

Jätte fin :)

Liljekatten
0

Det blir kanonfint! Lyckliga katter som får trampa gräs snart. Glad

Lejdet
0

#1 tja jag ska ju erkänna att jag inte bygger den HELT själv, har haft hjälp av mina duktiga grannpojkar även denna gång men idén och ritningen är min och jag gör så mkt. jag orkar och kan själv. Idag har jag nätat in allt och det har väl hittills gått åt ca 3000 klammer… phu..helt slut nu!

Corny
0

Jättefint!

Siameshona
0

Super!!! Gräs under tassarna men ändå i säkert förvar

Lejdet
0

#6 japp nu är jag trött på katter på rymmen, oäktingar, bitsår från grannkatten, hundar som jagar mina katter på min tomt så de bryter benet… etc. etc. Har som ni ser sparat en Magnolia inne i rastgården, ska sen ordna nåt slags regnsäkert ställe också ifall kattluckan skulle gå i baklås eller nåt + en massa hyllor, spångar, hängmatta etc. Roligast blir att inreda :-)

Attacks
0

Hva slags netting har du brukt som tak? Tenker på når vinteren kommer,så ikke tyngden av snø ødelegger den.

Kattene blir sikkert kjempeglade.:-)

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Lejonhjarta
0

Ser ju kanon ut. Blir vackert till våren med en blommande magnolia i rastgården!Glad

hecajon
0

Tjejerna här hemma är jätte avundsjuka(och jag), vad fint det blirGlad

Lejdet
0

#8 Hela nätet är ett sk. rådjursnät i plast från Granngården. Jag får se till att skaka ner snön från nätet hela tiden så det inte lägger sig, vi får se hur det går? Jag har själv tänkt den tanken..

Attacks
0

#11 Oi,for et arbeid du har forran deg til vinteren da. Det går ikke an å legge en type tak over som vil klare tyngden av snøen?

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

shibbe
0

vad stort och bra det ser ut, gratulerar dina katter :-)

Lejdet
0

#12 jag ska fundera på det men det är ganska stora maskor i nätet så jag hoppas att snön faller igenom. Jag ska bygga ett litet hus till dom också en bit upp från marken vid mittenstolparna så att de får skydd OM kattluckan skulle gå i baklås eller nåt.

Det roligaste är nu att inreda allt. Jag har redan byggt hyllor med spångar i alla hörn och de har en egen hängmatta, jag ska också bygga hyllor runt hela buren en meter upp så de kan springa runt en våning upp så att säga.

De har också fått en lektunnel, ska ta lite nya kort i morgon.

SacredSouls
0

Glad Så supert de kommer til å få det der.

Så flink du og dine granner har vært.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[lisme]
0

Kattene dine har en flott kattegård som de sikkert kommer til å kose seg mye i Flört 

Når det gjelder nettet du har som tak vil jeg tro at det meste av snøen kommer til å ramle ned og ikke feste seg. Slike nett som du har er veldig seige og tåler mye før de gir etter. Vi har hønsenetting som tak i vår kattegård, og vi har ikke hatt noen problemer med snø. Vi ble fortalt at hønsenettingen ikke ville overleve første vinteren, men den har nå 3 vintre bak seg og er like hel Glad

Lejdet
0

Fler bilder med lite mer inredning och katter;-)

Lejdet
0

en till, Juno har invigt hängmattan idag, hon låg och slappade där en lång stund

Lejdet
0

sista

kalindas
0

Supersnyggt!

/Elisa

Lejdet
0

tackar! ja jag tycker att det är kul att snickra och att hitta på nya lösningar, kom gärna med förslag! Mottages tacksamt!

OBS! Ett nytt brunnslock är på g, det gamla är genomruttet och provisoriskt lagat så att inte katterna trillar ner.

Siameshona
0

Helt underbart för dina kissar!! Jag blir så avis!! För att inte tala om vad killarna blirSkrattande

prodigy
0

Vad fint de får det! Lyx!

Liljekatten
0

Din rastgård blev verkligen kanonfin! Glad

Vi har istället nätat in vår altan och jag har försökt komma på fiffiga lösningar på inredning som katterna kan klättra på mm. Tidigare i somras tog jag en vanlig lagerhylla och snedställde hyllplanen så att det blev en trappa i stället. Breda och bra hyllplan som katterna kan ligga på och med lite målarfärg blev den fin. Katterna älskar att vara på den och Boyan som inte hoppar så gärna kan lugnt gå uppför den.

prodigy
0

Vad fint Lotta!

tuska
0

Den här rastgården ska jag visa min gubbe.

Jag ska nämligen flytta till ett större hus snart och där ska det minsann bli en jätterastgård, innan jag kommer flyttandes med alla mina katter.

Det ska även bli innätat på baklongen samt en inglasad veranda och sen en sån rastgård som du gjort Lejdet.

Nu gäller det bara att få gubben att göra detta, annars bor jag väl kvar här och vi blir särbo.Skrattande

Lejdet
0

#24 smart tips! Jättefint!

#26 Jag kan sälja ritningen dyrt till din gubbeFlört skämt åsido, sätt eld i baken på honom och snickra lite själv också, det är kanonkul!

[Melanie75]
0

Jättefin rastgård tycker jag. Har du ngn ritning? Min sambo ska nämnligen bygga en åt våra katter.