När rycker/rakar man öronen?
Hur långt innan utställning rycker/rakar man öronen?
Är det någon risk att öronen blir röda efteråt?
Jag brukar ta öronen onsdag innan utställning, skulle de bli röda smörjer jag med lite Alovera.
Hej jag har köpt en elektrisk örontrimmer som jag använder på mina katter när jag trimmar öronen. Dom bryr sig Ej om det lilla surret som blir, det går fort att trimma bort allt hår och så är det smärtfritt och jag behöver dessutom inte vara rädd för att jag skall skära dom med rakbladet, det använde jag tidigare.
Rithwa

#2 uppfödaren använder också örontrimmer eller om det var en nästrimmer kom inte ihåg. Funderar på att köpa en.
Har en klippmaskin som jag använde till hundarna förrut. Tänkte använda den, men jag tror den är lite stor & låter lite mycket.
Ett tips… börja öva nu, annars kan det bli jobbigt om du gör det dagarna innan ;)
Cisco är redan övad på flera ggr nu :)

#4 Har satt på klippmaskinen några gånger & det kommer jag nog inte göra mer (livrädda blir dom) Den låter nog för mycket. Hur gör du? Använder du klippmaskin? Eller rycker du?
#2 rycker örontrimmern eller rakar den?
#5 örontrimmern jag har rakar/klipper bort öronhåret jag har en som är köpt på Jula för cirka 199 kronor. Den fungerar jättebra. Mina katter har aldrig varit rädda för ljudet förresten så är det bara ett litet surr
Rithwa
Jill: jag använder rakhyvlen med ljummet vatten, mina gamla siameser sov igenom det ;) Dom tyckte nog det var mysigt ;)