Mysko bajj....

Å vad gulligt! Det är så härligt med vänskap över artgränserna.
Vad fina. Älskar belgiska harar! Skulle vilja ha en egen någon dag.
Belgisk Hare 
Födde upp sådana för många år sedan. Har alltid önskat mig en black and tan. Det var röda vi hade då.
/Elisa

När ja tänker på hare så kommer ordet skygg upp-poppandes, men d verkar ju inte stämma. Hur är Belgiska harar? Har ingen erfarenhet av just dessa "hoppelihopper". 

Jag behöver en.

Så härliga bilder 
Så morsomme bilder.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Köpte en belgisk jätte en gång. -Växer den mycket? frågade jag i djuraffären. -Nejdå. Ett par månader senare blev kaninhanen könsmogen, morrade åt mig och kissade över hela hallväggarna i stora bågformade kissmönster ända upp till taket. När jag lämnade tillbaka den till affären höll de på att svimma.

#10 haha, ursäkta att jag skrattar men jag kan se det framför mig;-)

Oj va härligt med kompisarna! Och vilken fin hare. Fast jag trodde hundar jagade harar i full fart så fort de såg dem:) Otto jagar hararna här ute när vi träffar dem. & han är ju katt.
#10 Morrade?? en hare!! Jisses amalia- detta hade jag velat se
Den var plötsligt väldigt könsmogen.

#13 Hajjade jag ju
men morrade.
#10 De Beliska hararna vi hade var inte speciellt sociala.
Gissar på att det du köpte i zoo affären var en Dvärghare och de har Hermelin i sig. Hermeliner är sällan sällskapliga.
Jodu. kaniner kan både morras och bitas…
/Elisa

Det här är ju en Belgisk Hare och jag tror de är mer sociala än Belgisk Jätte, men jag är nybörjare…Rambo är iaf väldigt trevlig och blir mellanstor, ca. 3-5 kg tror jag. Sen får vi väl se om vi får lämna tillbaks honom när han blir könsmogen
….var lite osäker på om rasen var ok som nybörjarkanin men uppfödaren menade att kaninen blir det man gör den till, men som sagt jag är nybörjare, eller rättaresagt sonen….
…eller ska vi prata katt på det här forumet?
Hahaha… man ska kanske kastrera dem?
Vet inte om jag håller med om att den Belgiska Haren är den bästa nybörjarkaninrasen. Jämför jag Belgisk Jätte och Belgisk hare. Så har jag nog träffat fler sällskapliga jättar. Men det är ju som sagt lite vad man gör dem till. 
Ska ni föda upp eller bara ha till sällskap? Om det är sällskap så kastrera honom. Det är ett helsike med pissande hanar.
/Elisa

Våran belgiska jättekille var mkt trevlig men han var kastrerad. Inte alla vetrinärer som vill göra sånt men helt klart värt d.