Siames iFokus

Siames

Etikett: kattungeprat
Läst 9808 ggr
Moth-79
1

vad brukar en siames/oriental kosta?

Hej!

Jag undrar vad priset brukar vara för en siames/oriental kattunge…

Hoppas att jag postade i ratt Kategori om inte ursäkta migSkäms

Tack på förhandGlad

Lejdet
0

Allt från 7-8000 SEK och nedåt beroende på efterfrågan och tillgång samt meriterade föräldrar/bra linjer.

Oftast sänker man ju priset lite ju äldre kattungen blir men i mitt fall betyder att de får komma till rätt hem mer än priset. Avel är inget man blir rik på, har man tur kan det gå jämt upp.

Moth-79
0

ok, tack för infon.

Jag har en cornish rex nu och tänkte lite längre fram skaffa henne en kompis, dock är hon en väldigt lungn cornish som är ovanligt, hon är nu lite över året(min förra cornish som dock gick bort för två år sedan var en typisk cornish extremt aktiv),så därför så tror jag att en aktiv cornish kompis skulle vara lite för mycket för henne. Jag letar därför efter en katt som är lite lik cornish fast lungnare men som ändå är en aktiv katt då hon är mycket mer aktiv än en "vanlig"  huskatt.

Men det kommer att dröja lite, då jag ska vaccinera mig mot kattallergi och det brukar ta 1-2 år innan allergin är borta. Nu tål jag bara cornish rex katter så det är inte så att jag kommer att skaffa en katt den närmaste tiden, men till dess så ska jag ta reda på så mycket jag kan om andra raskatter så jag sedan kan skaffa en kompis som passar den lungna cornish jag nu har…..Har läst en del om siames och jag undrar ibland om min cornish är en siames i förklänadFlört

Bifforibaff
0

Vi har en cornish som inte tyckte om andra katter tills vi skaffade en siames, så det var en förträfflig kombination. Husse är kattallergiker men tål cornishar och siameser har det visat sig. Så det är bara att hoppas att du har samma turSkrattande

Moth-79
0

#3 då hade jag inte helt fel då jag trodde (och fortfarande tror) att cornish och siames skulle vara en bra kombination Glad. Aha husse klarar av Siameser fast han är allergiker, det hade jag faktiskt inte hört talas om tidigare,  då kanske man ska se om man kan få åka och sniffa på en siames någonstans redan nuFlört

[lisme]
0

Vi har 9 katter, siamesere, orientalere og balinesere. Samboeren min er allergisk mot katt, men reagerer ikke på våre katter. Han reagerer på alle andre katter, som f.eks sibirkatt som går for å være allergivennlig

nintendo
0

Jag har en balines, en oriental och en siames och en av mina vänner som är allergisk mot katt reagerar inte det minsta på mina katter trots att hon har haft dem upp i ansiktet och t.o.m. blivit pussad i ansiktet och på händerna av dem.

Lycka till med kattletandet.

Moth-79
0

#5 och #6 då var det kanske inte så ovanligt iafGlad.

Om det skulle visa sig att jag tåler siames så skulle det iaf dröja minst ett år innan jag skulle skaffa mig en liten till, då jag vill ta hem katten under en längre ledighet och min semester är snart slut nu.  När jag tog hem min lilla cornish så hade jag nästan 5 veckors ledighet och det tyckte jag var helt perfekt  (hon var då 17 veckor när hon kom till mig).

#5  jag tål inte heller sibirisk katt, min allergi reagerar olika på hund och katt och när jag åkte och fick sniffa på sibirisk katt så reagerade jag precis som om jag hade träffat en hundFörvånad

zeldtrix
0

En av mina kattungar, en orientalkille, flyttade precis till en cornish rex kille och de blev bästisar efter ca 1 dygn Glad