Wednesday är mamma!
I lördags, söndags och igår har jag gått å vankat fram och tillbaka och undrat när Wednesday hade tänkt att ploppa ut dom där ungarna. Vi hade varit på ultraljud tidigare p.g.a flytningar så jag visste att de skulle vara runt 5 st.
Sen igår förmiddag trodde jag det var dags, men nej ingenting hände. Jag hade bäddat 3 lådor i mitt sovrum men de dög inte så jag fick röja en hylla i min garderob.
Runt klockan 18.30 tittar jag till Wednesday som fortfarande är barnlös, vi äter middag och efter middagen, en halvtimme senare, ligger där en liten oriental padda och letar efter tutten. Hon är avnavlad och rentvättad.
Jag får en chock, ringer hit min mamma och väntar på nästa. Nästa kommer inte förrän 3 timmar efter. Tyvär är denna död vid födseln, vi suger, slungar, gnuggar och har den lilla sia/bal i bh:n under 60 min men lyckas inte få något liv i den.
Precis vid sia/bal födsel ploppar det ut 2 sia/bal och 2 orientaler på spurt, alla ungar skriker och Wednesday avnavlar käkar efterbörda och tvättar dem.
Här trodde jag det var slut, redan en unge mer än vad som sågs på ultraljudet.
Ungefär en timme senare ser jag att Wednesday sitter lite konstigt, varav det ligger en sia/bal unge till under henne! Ungen ser livlös ut men vi gnuggar och suger. Och ungen börjar skrika!
Klockan halv ett på natten föder Wednesday en till oriental padda som vi heller inte fick liv i. De två ungar som dog hade Wednesday lite svårt att få ut. Jag vet inte ifall de var döda i henne, men jag tror de dog på väg ut.
Wednesday har varit helt otroligt duktig! Hon skulle kunna ha skött hela födseln utan våran hjälp. Tog till sig ungarna direkt och tvätta och käka moderkaka. Och hon fick mjölk bara några timmar efter födseln. Men det var en riktig chock att de kom 3 ungar mer än vad vi hade väntat oss.
Så nu ligger Wednesday fortfarande slut och varvar mellan att ge mat, tvätta och att käka mat. Alla ungar väger mellan 88 g och 107 g. Och alla ungar (förutom en) har gått upp några g under natten. 3 orientaler och 3 sia/bal är det än så länge.
Det kommer bättre bilder på mamma och småttingar senare.
- S*Broddan´s - www.broddans.se

Duktiga Wednesday!!!!
Grattis till de sex och lycka till.
Grattis! Oj, vad många det blev! Duktig kattmamma!
Grattis!!!

Grattis! Så fina små!

#4 hon var rätt tjock!
Grattis till kullen och lycka till! Vilken rolig fördelning ni fick med 3 orientaler och 3 SIA/BAL.
Åh, vilken duktig mamma! Grattis till bebisarna! 

Grattis till den nya fina familjen! Duktig mamma

Supergrattis! Oj vad jag längtar efter nya små när man ser bilderna ;-) Kul när allt går så bra också, när de är så många får man väl tycka att det är naturligt att någon inte överlever.

Skönt att d gick bra för så många!! 
Grattis till en duktig mamma och fina små bebisar!
/Elisa
Grattis till dig och Wednesday, önskar "mormor". 

Så flink hun har vært. Gratulerer så mye med de skjønne små.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Tack å tack säger jag från jobbet, mamma är kattvakt och jag längtar tills klockan blir fyra!!
- S*Broddan´s - www.broddans.se

Stort grattis

Vilken duktig mamma! Grattis till bebisarna

GRATTIS

Grattis till en stor kull!
Vilken duktig mamma, grattis till kullen! 
Grattis till de härliga småttingarna 

Grattis grattis, åh så mysigt..