Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 4269 ggr
hkr30
0

3 oriental kattungar kvar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft förmånen att följa uppväxten hos 7 vackra orientaler. Nu är de redo att flytta till nya hem. Jag har 3 st som finns kvar och letar kärleksfulla hem.

Merlin och Archimedes är långhåriga och Toulouse är korthårig - alla otroligt vackra.

kolla gärna bilder på min hemsida:

www.duchess.se

På bild; Archimedes och Merlin

För mer info: 0762050393 / Helena

Juliette-
0

Åh så vacker långhår Kyss

kalindas
0

Kyss

/Elisa

Lejdet
0

jättefina! Vad hände med mamman, varför dog hon? (läste på hemsidan)

hkr30
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Deras mamma, Jamguri har varit frisk hela tiden. dagen innan kattungarna blir 12 vec, börjar hon kräkas,blir sämre och vi åker till djursjukhuset. jamguri hade 3 dm tarm som var död.Hon har varit sjuk länge men de sa att katter inte visar det utan kämpar på tills det är dags. Själv tror jag hon kömpade tills hennes bebisar klarade sej utan henne.

hennes tarm hade åkt in i sej själv. De vet inte varför. Kan hända alla djur. Kan vara så att hon fått i sej ngt olämpligt och därigenom startat processen. Jamguri gillade att öppna skåpar och gå igenom sop-påsar.

**Dagen innan hon blev sjuk, var hon jättekonstig. Slet och bar sina bebisar. samlade alla i en kartong. Min syster var här då och vi båda funderade vad hon höllpå med. Idag vet jag att hon ville säja hejdå. Känns skönt att skriva på denna sida, då jag vet att ni förstår. Vill bara gråta när jag tänker på henne. Vissa säjer " äh, det var ju bara en katt, det finns nya" men det finns ingen ny Jamguri. Mycket tomt utan henne. Se bilden …kan man bli mer vacker….så stark personlighet, kärleksfull mamma….brevid henne, Pappa coleus, som hon tillät vara med under alla 12 vec och ta hand om bebisarna…
**

Spotless
0

#4 Förstår att det är tomt utan er fina tjej! Så sorgligt att hon inte finns längre. Låt sorgen och saknade ha sin tid, med tiden kommer de fina och bra minnena att ta över och ni kan le igen när ni tänker på henne.

Lycka till med att hitta rätt hem till de små! Jag tycker att ni resonerar mycket sunt när ni inte vill sälja dem som ensamkatter.

kalindas
0

Så tråkigt..Gråter
Skönt att du ändå har hennes fina bebisar att minnas henne genom.

/Elisa

Lejdet
0

Usch så sorgligt.. ja det går ALDRIG att ersätta en katt med en annan, det vore som att säga att om man förlorar ett barn så är det bara att skaffa ett nytt.

Alla har sin egen lilla plats i hjärtat hos en och kommer alltid att finnas där även om sorgen bleknar så småningom.

Ska ni inte spara någon unge efter henne?

SacredSouls
0

Gråter #4 Så fryktelig trist.Stakkars dere.

Gudskjelov har dere hatt de små å trøste dere med.

De små var virkelig nydelige.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Rikku2010
0

Gråter

alltidsiames
0

Vilken hjältinna som redde ut allt med ungarna först. Kärlek!Gråter

Siameshona
0

Usch va tråkigtGråter vad är det för knäppa människor som säger: det är bara en katt. Fy!

prodigy
0

Så sorgligt! Så vacker hon var, hennes killar är underbara….hoppas de får fina hem!

Stj3rnfallet
0

Jag var i fredags och tittade på bebisarna och jag lovar att de är otroligt fina allihop! Kenai är min!:D Och efter semester ska jag åka och hämta min vackra gosse! Längtar så mkt! Tycker det är hemskt tråkigt att mamman dog =( Förstår verkligen hur det känns.. Är det värsta som finns när man måste avliva ett älskat djur!