stillestånd på säljmarknaden??
Är det bara jag som tycker att det är jättetrögt att få iväg sina kattungar?
Eller beror det på att jag föder upp OLH? Här sitter man med en väldigt lovande hona som är en av mycket få fertila choklad-OLH i hela norden och har ingen köpare!?
Förra året belv jag nerringd av norrmän som ville ha OLH, nu är det stiltje.
Nån som vet?
Det er sommar
Dom er nog bokade igen i slutet av augusti 

#1 jo men de börjar ju bli så stora nu.. 20 v
Det er ju endel långhår till salu lister på FB du kan lägga dom ut på. Du kan ju också höra med dom som har frågat tidligare? 

FB? Facebook?
Ja forlåt Facebook 

Juli är ingen bra månad och det är verkligen hopplöst för det flesta.. folk är på semester och kommer ite för än de är hemma igen att leta katt troligen.. Jag sitter själv med en kull (skogisar) och en nära vän likaså.. och det är tyst. Jag brukar ha ganska bra tryck men jag hoppas det kommer i aug när folk är hemma eller att det blir regnperiod så folk sätter sig vid datorn haha.
vid vilken ålder på kattungarna brukar ni gå ner i pris?
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

#8 Jag gick ner ordentligt i pris nu när de fyllt 20 v för jag kan verkligen inte ha kvar min hona när hennes far är fertil, han har redan börjat försöka våldta henne…
Her har jeg også ikke fått solgt mine 4 balineser jenter. Det er 3 blåmaskede og 1 lillaskilpadde. Men jeg tror det er ferien som gjør at det går så tregt med å få selge kattunger. Jeg er også gått ned på pris på mine, men ikke mye.

Försök hålla ut till efter semesterperioden! Jag känner mig som ett svin som inte tar henne på foder eller köper eller nåt, bara för att bidra till OLHaveln. Men jag vågar verkligen inte, med mina tre sura kastrerade honor som bara dyrkar varandra…Dessutom bor jag rätt trångt.
Mina båda pojkar skulle det nog inte vara problem med, men resten 
Önskar så att jag kunde hjälpa dig.

Idag är det en som har tingat Davidson med svansknicken och betalat in handpenning så han verkar få ett bra hem. Han flyttar till Sundsvall och får sällskap av en brunspotted OSH-hona.
Morris ägare som köpte min Harley tar hem Agusta(honan) på prov ett tag som fodervärdar men letar ju helst en ny ägare som vill avla på henne. Men där slipper hon att bli våldtagen av sin far åtminstone…
#11 Jag förstår din sits.. men synd ju.
Det kan være tyngre uansett årstid om man leter etter det rette kosekatt hjemmet - dersom man ikke har noen på vent fra før. Men sommerestid er nok ekstra spesiell.
Jeg hadde ikke noe problemer med mine som kun ble solgt til kos. Mange hendvendelser. Det var mer meg som ble problemet,for jeg klarte ikke gi slipp på de små guttene mine.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

#13 ja det är ju säkert extra svårt som ny uppfödare för jag har ju inte skapat mig något namn än och folk vet inte om man levererar bra katter. Dessutom har jag ju inte varit aktiv på utställningsfronten, men det ska det bli ändring på nu!

Kan du inte visa dem på Svenska Katters Sida? Där är det många som tittar.
Om jag hade kunnat så hade jag absolut köpt henne! Men tyvärr tycker min tråkiga sambo att det räcker med en katt =( Ska hämta en söt långhårs kille i augusti (han är 12 v nu, men vi ska på semester, så uppfödaren var snäll och lät oss hämta honom senare) :D Tycker din hona är jättevacker, men vad gör man när sambon säger emot? Hoppas det löser sig med den vackra flickan och att hon får ett jättebra hem!:D

#16 Tycker att du ska förklara för "din tråkiga sambo" att dessa katter inte trivs ensamma och att ha EN katt av kat.4 oftast är mycket jobbigare än att ha flera! Idealet är faktiskt 3 st enligt min åsikt. Då blir det oftast en lugn och harmonisk grupp.
#17 Har försökt, men han stenvägrar! Han tycker hunden räcker som kompis till lillkillen vi ska hämta efter semestern =/ Tyvärr så är han inte lika förtjust i djur som jag =( Eller han säger att han tycker om djur, men de behöver inte finnas i hemmet.. Så han har satt stopp nu efter Kenai. Kan man inte ha en tråkigare "gubbe"?

#18 Byt gubbe ;-)

Gubbarna brukar ge upp efter ett tag…bara att hålla ut
Min har blivit helt omvänd men iof har vi varit tillsammans väldans väldans länge.
#19 Nja, vi har en liten bebis på 3 månader tillsammans, så det känns inte så aktuellt ;) Fast jag har funderat på att hota med det :P Haha, nä, men när vi flyttar till hus, så blir det nog andra bullar =)
#20 Haha, jag får hålla tummarna för att min gubbe också blir det!