Min Juno är borta sen ett dygn!!
Igår em höll jag på att bära ut fika på altanen och Rossi och Juno lyckades smita ut vilket inte brukar vara några problem. De går aldrig långt men nu mötte Rossi den där stora svarta hanen som troligtvis var pappa till Junos oäktingar och det blev ett himla slagsmål.
Juno hamnade mitt i och drog iväg som en avlöning.. sen dess har hon inte kommit hem. Jag har ropat och letat och letat men ingen katt… är nu jätteorolig!!!
Mitt emot mitt hus står ett ödehus med en stor gammal lagård, hon kan ju sitta där inne och trycka tex. Men det är låst. Men man tycker att hon borde svara när jag ropar isåfall?
Är hon en katt som brukar svara när du ropar?
Om du inte får tag i henne i dag, så kolla med kommunen om du kan få låna en kattfälla. Sätt den på ödetomten.
Risken är väl att någon annan katt hamnar i den. Men det är ju en idé att försöka.
Hoppas hon kommer hem eller att du hittar henne…
Hemskt då katter försvinner…
/Elisa

Nja.. hon är den som kommunicerar minst av alla mina katter..
Var ute i skogen nu och då hittade jag en annan katt istället, en jag aldrig har sett här förr.
De kanske har nån hemlig seans ute i skogen ;-)
Har kollat alla vägrenar och diken, ingen överkörd katt där i alla fall.
Det är väl bara att sitta här och hoppas och hålla tummarna. Släppte ut gamla kastraten Rossi som är van utekatt så får vi se om han hittar henne.
Bara inte räven har tagit henne!

Själv hade jag parkerat mig ute tills jag hittade ungen. fy va hemskt!!!

#3 det är inte någon unge, det är min finaste avelshona 1,5 år. Men hon är en klok smart katt så jag hoppas fortfarande på det bästa.
Men någon kan ju ha "tagit hand om henne". Problemet när man bor på landet är att det inte finns nåt naturligt ställe att sätta efterlysningslappar på, det är ju typ en km mellan varje hus..

#4 Mina gamla vart 16 & 17år- jag kallde dem ungar
Nä, & mkt att upptäcka. De bara går & går, sen är det långt hem!
Så trist at du ikke har funnet henne ennå, håper hun kommer hjem snart! Kanskje hun er ute på jakt etter en ny frier?

#6 ja jag är orolig att hon kanske spottade ut sitt p-piller förra söndagen för jag hittade en vit tablett på golvet. Nu skulle hon ha haft sitt igår men det hann jag ju inte ge innan hon försvann…
Finns det abortpiller för katter om hon nu kommer hem igen? Vill INTE ha några fler oäktingar!
Har bestämt mig för att bygga ytterligare en stor rejäl rastgård på kanske 40-50 kvm åt dem som sitter fast direkt från huset så jag slipper det här..
Det finns abortsprutor (Alizin) för hund som jag tror även kan användas på katt.

Usch,usch,usch,lider med dig! Min Sigge var ju borta i tre veckor innan vi hittade honom i en lada 3 km bort. Mager och eländig, men vid liv! Han är ju kastrerad sedan länge så jag vet verkligen inte vad som kunnat få honom att vandra iväg så långt.
Men ge inte upp hoppet, de kan klara sig länge, speciellt nu när det inte är så kallt. Bara att ropa och ropa samt prata med grannar och alla man möter. Vi satte också upp lappar runt om i nejden.

ingen katt än 

Vi satte upp lappar vid postlådorna då de sitter ett gäng tillsammans. I värsta fall får du väl skicka ut "flygblad". Förstår att det är svårt på landet, vi bor också så till. Men fördelen med landet är att folk gärna hjälper varandra och engagerar sig.
Tror i alla fall att det vore bra om du hade fler "ögon" som hjälpte till att hålla utkik…
Bifogar en bild på min magra Sigge som nu mår alldeles utmärkt 

Skriv ut lappar och lägg i grannarnas postlådor.
Ser ut som ett råttbett.
/Elisa

ja är hon inte tillbaka ikväll så ska jag åka runt och sätta upp lappar på postlådorna i närheten
Hon ligger antagligen och trycker någonstans och svarar dig inte.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Åh fy så hemskt! Håller tummarna att du hittar henne.

…fortfarande ingen katt.. jag håller på att förgås av oro! Är det vits att ringa polisen och höra om de har fått in nån påkörd katt eller nåt?
Anmäl till polisen. Alltid bra att göra det.
/Elisa

ingen katt ännu.. måste nog börja vänja mig vid tanken på att nåt allvarligt har hänt henne..

Har ringt polisen men ingen har anmält nån påkörd katt eller dylikt..
Usj så guffent. Det kan jo være hun bare er på langtur. Men ta å sett opp lapper rundt omkring du.Tilfelle noen har sett henne.
Håper hun kommer hjem i dag.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

HON KOM PRECIS HEM!!!!
GISSA VEM SOM ÄR ÖVERLYCKLIG?
HON ÄR SUR OCH FRÄSER OCH VERKAR VÄLDIGT TRÖTT OCH TÖRSTIG. MEN ANNARS HELT OK
Härligt! 
/Elisa
Sååå deilig!!
vad bra!
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

har ringt veterinären för att höra om abortpiller men enligt dem så måste man vänta 25 dgr och göra ultraljud, isåfall kan de ge nån spruta. För hon löper helt klart och jag vill INTE ha bastarder en gång till! Hon måste ha spottat ut p-pillret förra veckan.
Stoppa i henne tre p-piller nu direkt och hoppas på det bästa.
/Elisa

Helt underbart!!!!!

vad härligt att höra att bruttan är tillbaka! 
Åh, vad skönt att hon kom hem!

#27 vågar man verkligen det???
Har gjort det på en huskatt och hon lever och mår bra…
/Elisa
Så flott at hun kom hjem!
Vi har brukt abort-sprøyte på en av våre katter, og den sprøyten måtte settes før det var gått 10 dager etter antatt parring. Katten fikk først en sprøyte, så en ny etter 24 timer. Så jeg synes det er litt rart at hun skal vente så lenge før hun får behandling. Det blir jo en større påkjenning på katten om man venter i 25 dager og så skal hun abortere.
Så flott at hun kom hjem. Sier som kalindras gi henne p-pillen men med noen dagers mellomrom. Har gjordt det på en huskatt jeg også, men snakket med dyrlegen min først. Å ho levde flere år etterpå.
Borta bra men hemma bäst lilla katt!
Så skönt att hon är hemma!
Jag håller med #33 ang abortspruta, ring en annan vet istället.

Vad underbart att höra, förstår att du är överlycklig
Underbart att hon kom hem igen.
Jag vet inte om jag skulle våga mig på abortspruta. Då är det nästan bättre att hon får en kull gökungar igen.
Jag hade hellre gett Alizin än fått en huskattkull tror jag. Alizin ges ju även vid pyo och är inte farligt.
Tydligen vill din Juno själv bestämma vem som ska vara pappan till sina bebisar
Skönt att hon är hemma välbehållen, hur det sen går med bebisarna som är på G får bli mattes problem tycker säkert Juno, nu har hon gjort det hon kan och är säkert helnöjd.
Haha ja Juno liker nok nabokatten best hun 
Ta kontakt med en annen veterinær du for sikkerhets skyld.
Vi ga vår Jeanne D`Arc abortsprøyter etter at hun åpnet ytterdøra og gikk ut, med løpetid. Det var bare ungene mine som var hjemme, og det tok litt tid før de oppdaget at døra var åpen. Da jeg og Finn-Ove kom hjem, ble det selvfølgelig full leting etter henne. Vi fant henne etterhvert hos naboen men siden hun hadde løpetid og vi ikke vsste om hun hadde parret, valgte vi å gi henne sprøyter. Det gikk helt greit, hun så ikke ut til å merke noe til sprøytene og ingen kattunger kom. Dette var i begynnelsen av mai, og hun og Igor parret senere på året og da fikk de 7 kattunger. Jeg synes det er tryggere å gå til fagfolk enn å prøve ut ting selv

Jag blir GALEN! Jag stängde in Juno en stund i badrummet för att hon skulle få vara ifred en stund från de andra katterna eftersom hon var helt slut när hon kom hem.
Jag gick ut och klippte gräset och när jag kommer in igen och öppnar dörren till badrummet så står badrumsfönstret på vid gavel och hon är borta IGEN!! Det stod på glänt med båda hasparna hakande runt där man stänger och hon har pillat upp båda och puttat upp fönstret på nåt sätt, omöjligt i mina ögon… men tydligen inte i hennes… ska döpa om henne till Houdini.
Ja helt klart älskar hon grannens bondkatt..suck!

hahaha, ja där har du en katt som vill bestämma själv!! Men nu vet du ju att hon vet var hon bor. Men en abortspruta är nog på sin plats när lilla damen kommer hem nästa gång. 

Herregud! kvinnan vill ha en karl& det nu!
Självklart vill hon ha lite "bonus".
Hon va bara hem och visade att hon överlevt de första dygnen.

ja herregud vilken järnvilja den katten har! jo jag ska ringa en annan vet. också, inte för att det var nåt problem med att bli av med gökungarna men det är så jobbigt och dyrt att DNA-testa igen och man känner sig rätt misslyckad som uppfödare om det händer IGEN!
Vi kan ikke ha noen åpninger som ikke er helt sikret, for da kan vi være sikre på at en eller flere katter er stukket ut. Vi har til og med ytterdøra alltid låst, fordi våre katter åpner dører så lett som ingenting.
Oj vilken liten utbrytardrottning! Håller tummarna för att hon snabbt är tillbaka igen 
Ja hun virker ganske så desperat etter en gubbe kan man jo si.
Unnskyld at jeg ler men det var jo litt komisk at hun stakk av en gang til.Hengelås og sikrede vinduer er nok det eneste som hjelper på den damen der.

Ojojoj, vilken rackare. Nu vet du i alla fall att hon hittar tillbaka!
Jag hoppas att hon snart är hemma igen.
Har hun kommet tilbake?

#53 ja och nu är hon inburad i kattgården för närvarande..
Så bra hun er hjemme igjen.

Den tjejen vet vem hon vill ha
Och inte är det den matte bestämmt iallafall
Skönt att hon är hemma igen

Härligt att hon är hemma!

Bra att hon hittar iallafall. Lycklig man blir när dom dyker upp igen.