Silvershaded (chinchilla)
När IDP blev medlem i WCF fick vi plötsligt en himla massa godkända Orientalfärger. Detta för att WCF godkänner alla färger som finns med i någon av WCC förbundens standarder.
Hela listan finns på http://wcfnordic.se
De färger som fick mej att drömma mig bort var…
-------------
Eye colour: 64
Recognized coat colours:
Tipped silver: *s + shaded (11), chinchilla/shell (12)
Tipped golden: *y + shaded (11), shell (12)
-----------
Finns det någon här som har sett eller vet att det finns chinchilla färgade Orientaler?
Visst hade det varit läckert att ha en sådan! 
En nästan helvit katt med silverstrån och gröna ögon med svart maskara runt…*dräglar*
Min framtida dröm (för tillfället) är att få fram sådana skönheter! Ska bara lära mig hur man ska lyckas med det…
/Elisa
WOW, JAG GOOGLADE FRAM LITE BILDER OCH DE SÅG RIKTIGT HÄFTIGA UT. MEN DET MÅSTE VARA JOBBIGT ATT STARTA UPP EN NY VARIANT SÅ DÄR. MAN MÅSTE VÄL IMPORTERA ALLT AVELSMATREAL SJÄLV I BÖRJAN. OM JUAG INTE MINNS FEL AR DET GANSKA RECCESIVT, CHINCIKLLA-
Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.
Vet inte hur chinchilla genen fungerar. Men silveranlaget är dominant. Skulle misstänka att man var tvungen att para in Perser eller Burmilla. Kruxet med Burmillan är att de verkar ha turkos ögon. Så Perser med sina gröna borde ju vara smartare. Men sen måste man dna testa bort långhårsanlaget. Plus måååånga generationer för att få tillbaka typen på katterna…
Dvs. man inte skulle råka på en chinchilla OSH. Men har inte hittat någon sådan…
/Elisa
NEJ, DET HAR NÅGON REDAN GJORT ÅT OSS, JAG SÅG BILDER FRÅN ENGLAND PÅ CHINCHILLA ORIENTAL. DET ÄR BARA ATT BÖRJA IMPORTERA.
Har du länken dit?
/Elisa
JAG KAN INTE ENS FUNDERA UT HUR MAN SKRIVER MED GEMENER PÅ DEN HÄR MOBILEN. SÅ EN LÄNK KOMMER INTE PÅ FRÅGA. MEN JAG GOGGLADE CHINCHILLA SHADED ORIENTAL CAT, OCH BLÄDDRADE FÖRBI NÅGRA SIDOR MED BILDR PÅ PERSRAR + SEN FSANNS DEN DÄR, MIN DRÖMKATT!
Ska kolla…
Hoppas du hittar hur man ändrar din text, för du skriker så förfärligt! 
/Elisa
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Vilken mobilmodell har du?
http://www.palantir.co.uk/odev.html
Här finns det mer info, de heter shaded orientals i uk.
Jag använder en nokia xpressmusic som buggar mer än hela bugglandslaget, men den är ändå snabbare på intenet än mina föräldrars laptop.
http://www.siameseplanet.co.uk/colourgallery43.htm
Vilken smart ide! Alla får ladda upp bilder på sin katt i ett galleri baserat på färg, var det bara jag som inte visste om det?
Det verkar inte finnas något galleri för häften svarsmokebicolor hälften chokladtabbysiames. Jag börjar ana ugglor i mossen Kalindras…
#9&10
Dessa sidor hittade jag också. Men de katterna var silver shaded. Skulle vilja se en Chinchilla.
Sen förtsår jag inte vad du merar med att det inte finns, svartsmoke bicolour chokladtabbymaskad?? 

/Elisa