Min Rikku är fyra månader!
Hon blir bara vackrare och vackrare!
Du kan gå på hennes egen sida på http://rikku2010.daportfolio.com/ och se mer bilder av henne 
Hon tar promenader med mig nästa varje dag, hon älskar det och mycket sällskaplig även när hon möter främmande människor.

Åh vilken söt liten kisse! 

/Elisa

Å vad fin hon är!

Så söt! Och unga fröken ser ut att gå med bestämda tassar längs vägen!
Var inne på hemsidan. Jisses vilka vackra bilder! 
Så söt!

vilka fina bilder ni har tagit! snyggt!
Vilken fin bild! Liten katt ute i stora vida världen 

Tack, allihop!
Jag funderar på att skaffa en till katt som sällskap åt Rikku, hon har så mycket energi och vill alltid leka.
Så søt! Det vil nok være fint for Rikku å få en venn som som også alltid vil leke.
Skaffa ännu en katt av samma ras (eller energinivå). Har 2 siameser och 2 bondkatter. När jag skaffade ännu en siames till blev det mycket roligare liv för den siames som jag redan har.
Jag har gapskrattat många många gånger åt deras upptåg. Det hoppas jag du kan göra sen om du skaffar ännu en katt till Rikku.
Dom putsar varandra i öronen osv, sånt som vi männsikor inte kan göra. 
Det är bra för dom med ett socialt kattliv, då denna kat 4 kräver mycket hjärnstimulans.
Lycka till med allt! Ser fram emot nya fina bilder! 

Så söt 

Gud så fin 

Tack allihop! Tack för informationen Berthagenn. Vi har verkligen försökt att ha en huskatt som skulle hålla Rikku sällskap, men det fungerade inte. Du har förmodligen rätt. Vi bör skaffa en katt av samma ras som kompis till henne. Kul att höra om dina katter, det får mig verkligen att känna att det behövs en katt till. Jag måste diskutera det här med min pojkvän, som också älskar katter. 

Jag har en fråga, jag är ny ägare av en orientalisk katt. Min Rikku var mycket gosig och rar när hon var liten, hon ville ligga i knät och bli klappad hela tiden. Nu, när hon är fyra månader gammal, verkar hon inte gilla det lika mycket och hon är mycket mer oberoende. Är det en normal utveckling?
Jag tycker att speciellt honorna blir lite annorlunda när de bli könsmogna. T.ex. kan de plötsligt bli mer skygga från att vara supersociala som min Skatan blev.
Om du inte har tänkt att använda henne i avel, så kastrera henne så snart som möjligt. Då är chansen större att hon behåller eller får tillbaka sitt gosiga sätt..
/Elisa

Tack #16. Jag visste inte att oriental-katter kan bli könsmogna så tidigt. Vi har inte bestämt om vi ska kasterad henne elle inte, men det verkar som att det är dags att fundera på det…
En del katter kan börja löpa redan vid 5 månaders ålder. Andra är vänliga och väntar till de är omkring året.
/Elisa

Vilken liten sötnos!
Var inne på hemsidan också, jättefina bilder! 

tack!
Hej!
Min flock har blivit betydligt lugnare sen min minsta siames kom hem. Bondkatterna tycker att det är så kul att deras ADHD-brorsa har fått en ny kompis att leka med. 
Nu får bonkatterna vara ifred. Siamesera vill ligga i ormgrop t ex.
Lycka till.

Sen jag har två siameser, så har min första siames fått ligga ormgrop, brottats, busat och sprungit med den lille. Allt medan mina två bonkatter lojt tittar på. Ruben och Ludvig - som mina siameser heter - har verkligen ROLIGT.
Jag hoppas att Rikku och du som matte/husse får uppleva samma clownerier hemma sen när ni har skaffat en till Oriental. 
I brörjan var jag tveksam till om det skulle göra en sådan skillnad, men det ÄR skilland. Mina killar har så skojjigt även när jag inte är hemma. Papperskorgen ligger huller om buller exempelvis.
Och när jag kommer hem fger jobbet, så ligger dom där - i en ormgrop och ser såååå oskyldiga ut. Dom stormtrivs!
Ruben var heller inte så kelig när han blev könsmogen, men det ändrade sig sen har blev kastrat. Han blev könsmogen vid 6 månaders ålder!
Kram från Malmö

Tack #23, det låter verkligen som ännu en katt av rätt sort vore bra. Vi hoppas det går lika bra med en Cornish Rex i familjen. jag väntar otåligt på att kunna hämta henne i helgen. 

Vilken söt tjej! Och vilka fina spottar!
#24. Du måste visa bilder på den lilla sen!
Tipset: När du får hem en ny katt, gnid in henne i din gamla svettiga t-shirt eller nåt, så att hon luktar ”du” innan du får hem henne/honom.
Massor av gott käk. En hungrig katt är aldrig snäll…
Lycka till, ser fram emot fler spännande rapporter! 

#26 Tack for dina tips. Jag kommer att hålla er alla uppdaterade.

#28 Så kjempefine bilder du tar.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Någon här föreslog att jag skulle bli kattfotograf. Det vore jättekul.
Hej!
Jag instämmer, du borde bli kattfotograf!
Bifogar en söt bild på min stora Rubens fina handtassar. 
När du introducerar den nya katten, låt henne/honom bara vara.Låt buren stå i hallen med öppen dörr, så får lillan gå ut själv när hon själv vill. Räkna med tjafs, det låter högt men är inget allvarligt.
Om det blir fräs och lite tjafs. Låt dom tjafsa! Det lägger sig efter 2-3 dagar i bästa fall. Men ibland kan det ta 2-3 vecor. Så ge dom tid. Och var superlugn.Det är viktigt att vi människor inte lägger sig i deras hierarki, vem som är topdog!
Det är naturens gång!
Blanda dig inte i deras kattjafs, utan gå bara därifrån - jag vet att det är svårt men det funkar!
Har räddat olika katter i ca 25 år, så man lär sig på vägen liksom Men och andra sidan är naturen ibland en gåta.
Men klydda inte på människovis med att låsa in ena katten elller andra sk lösningar. 
Ute i naturen funkar det inte så. Viktigt att du är luuuugnet själv. Ha det lugnt oh stilla hemma. Många vrår där de kan gömma sig i början.
Verkligen lycka till med Rikkus nya kompis! Det gläder mig väldigt! 

Kul att det går så bra för er! Minns dig & Rikku från stranden vid Skavlöten, då vi talades vid. Vet om att ni ägnar henne mkt tid och kärlek. Och vacker har hon ju blivit och allt.
Hoppas du hittar rätt kompis åt henne! 

#31 jag ska prova det, tack!
Du måste ha en hel del historier att berätta eftersom du har räddat katter i ca 25 år!!
#32, hej, Sofia, Nice to hear from you. Yes I remember you! check out your message box please, i have left message to you.
Ha ha, ja historier har jag att berätta. Med väldigt lyckliga slut som värmer i hjärtat. 
Lycka till. Kram från Skåne