Siames iFokus

Siames

Etikett: avelshane
Läst 4453 ggr
Milliusgarden
0

Orientalisk korthår Bicoloravelshane finnes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mycket fin Himmeltinden´s EMINEM. Vit och blå. Bor i Örebro län. Gentleman mot tjejer fiv och felv test absolut. Prisuppgift genom kontakt och seriöst intresse. Även intresserad av vad DU har du vill para med. Inte utställd men är nyinförskaffad och kommer att ställas mycket i år och nästkommande år. Finns att ses den 5 september i Eskilstuna på den internationella utställningen, även för dig som vill komma på en fika.

MVH Monica

origirl
0

Syster Madonna hälsar ;)

AmandaWvW
0

Fin kille, har han fått några avkommor än? Undrar specifikt om han har lämnat sior och syssar

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

Juliette-
0

#2 Min hane som är halvbror till Eminem lämnar maskat. Eminems mamma och pappa lämnar med maskat så till din silverhona är det nog stor "risk" för maskat

AmandaWvW
0

Du genomskådade mig! Jag spånar bara dock, det dröjer något år innan det är aktuellt för vår del igen.

Både mamman och pappan är orientaler men siabärare, så det borde vara 1/3 chans att Eminem är homozygot oriental, det får väl avkommor utvisa.

Följ mitt katteri på honungskattens.blogspot.com.

kalindas
0

Om Kattilan Kova Kundi är fertil fortfarande så är han ju en idé till din tjej. Han har inte gett maskat, vad jag vet. Hade varit läcker med lite mönster till din silver tjej!

Lessen blev lite OT.

/Elisa

Juliette-
0

#4 hehe.. Jo chansen finns min hane har ju också 2ori päron men fina maskade små saker ger han ändå

Juliette-
0

Har inte du kull efter Eminem???

Liltith
0

Han hade varit mkt rolig att använda på min lilla Zenita men hon är ju bara barnet än =) Snygg pojk =)

Himmeltinden
0

Nå må jeg innrømme at jeg fikk ett sjokk… trodde eminem ble kastrert før han ble omplassert.

Jeg forventer at ny eier forholder seg til det som var avtalen jeg hadde, for at jeg i det heletatt solgte ham som avlskatt. Og det var begrenset avl.

kalindas
0

Inte roligt när det blir såhär…Rynkar på näsan

/Elisa

Milliusgarden
0

Hej, det var värst vad det blev livat som vanligt… Jag har inte köpt honom med några restriktioner om avel? Det blir vad det blir i kullen jag väntar nu. Den gamla ägarens avtal har inte jag? Jag har ett fritt avtal i mina händer… MVH Monica

kalindas
0

Jag förstår mycket väl att uppfödaren är besviken. Har man köpt en katt med restriktioner, som din hanes ägare gjorde. Så tycker jag det hör till god ton att hålla dem. Annars köper man en annan katt.
Detsamma gäller när man säljer vidare en katt man köpt, att man meddela uppfödaren om det.

Sen att du köpte katten utan restriktionerna, som du nu vet finns. Är delvis en annan sak.
Dock hade jag om jag varit i samma situation, pratat med uppfödaren till katten och kommit övverens hur mycket han bör användas.
Det finns så få bicolour linjer i Sverige/Norge just nu och man ska ta sig en funderare på hur många kullar var hane bör ha. Likaså hur länge man bör hålla hanen fertil.
Det är inte lätt att hålla en fertil hane, om han ska få ett bra liv. Han får inte gå ut och är det en kissepelle, så är det svårt att ha honom till sällskap. Stänga in honom i ett rum är då sällan ett alternativ någon längre tid om man vill tänka på kattens bästa.

Så mitt tips. Tänk noga igenom vad du vill använda honom till och hur mycket bör låna ut honom för att undvika matadoravel. Se till hur katten mår som fertil.
Viktigast av allt, prata med uppfödaren om vad hon hade för restriktioner och kanske komma överens hur ni ska fortsätta.
Det är dumt att som ny uppfödare göra sig ovän med de som hållit på längre med avel. Lysnna och lär.

/Elisa

Nilla
0

#12 Bra, Kalindas. Det hör till god ton, att följa uppfödarens önskemål. Hoppas att ni kan lösa det här på fredlig väg.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

ramithi
0

Det var godt skrevet Kalindas hadde bare alle gjordt slik som du skriver så hadde det blitt en god tone mellom alle båd oppdretter, første eier og vidre.

Kan bare fortelle en ting som hendte meg i går. Fikk en mail fra en kattunge kjøper av meg i utlandet (ikke naboland). Som spurte meg om  hannkatten dem hadde kjøpt. Om han kunne få bli brukt til en annen katt en det som jeg hadde skrevet i kontrakten. Ble litt satt ut med en gang men etter å tenkt meg om så sa vi JA. Men bare denne gangen. Jeg sa også at det var veldig fint av dem å spørre. Å da sa ho" Ja det er bare vanlig kotyme å spørre når det er skrevet en kontakt der det står slik jeg har skrevet."

Vill bare fortelle dette.

LottaX
0

Håller med Kalindas till fullo. Egentligen inte nya köparens fel utan säljarens som bryter mot överenskommelse med uppödaren.

Som köpare skulle jag istället för att tycka att folk spyr galla på forumet kvickt kontakta uppfödaren till katten för att presentera sig och förklara ens egna intentioner samt beklaga det inträffade. Ny ägare har trots allt köpt katten utan vetskap om tidigare kontrakt.

Precis som Kalindas skrev så är det bättre att kontakta uppfödaren och försöka ställa altt tillrätta för det är inte säledes smart att göra sig ovän med de uppfödare som känner till det mesta om allt och alla.

Hoppas det löser sig för ALLA inblandade parter.

Juliette-
0

Jag har ju även hans blå/vita halvbror som kommer gå i avel och detta är ju mycket för att det inte ska hagla av avkommor efter dessa. Sen finns ju även flera av din hanes helsyskon i avel i Norge. Inget syskon till min hane går i avel ingen annan var heller vitfläck. Nu kommer dock inte min hane vara fertil så jätte länge till men han har några tjejer som förhoppningsvis kommer att träffa honom innan kastreringen sker.

Ta kontakt med Aino du hon är jätte trevlig och ni kommer säkert ha goda samtal. Hon känner linjerna och kan nog hjälpa dig en hel del som ny med.

Milliusgarden
0

Jag litar fullt och fast på min egen instinkt, vad din hane ger är inte min, tyvärr. Därför vill jag noga veta vem som har intresse, se linjer och så vidare. EMINEM går fritt inne:) Vad tror ni? Ibland kan jag tycka att ni målar så stor sak att ni inte har något eget liv liksom? "HÄNGER" ni här hela dagarna? Jag har mitt eget förnuft, TACK!

Jag gör ingen STOR sak av detta så vad är problemet? En hane håller man fertil en viss tid sen blir det en mysis för mig men jag har honom främst för mitt eget intresse. Min hona har bra linjer för honom och ni kan gladeligen gå in på min hemsida och följa de små sen. Vi kommer att ställa honom väldigt mycket det här året…

MVH Monica

Attacks
0

#17 Og med en sånn attitude så stenger du mange dører Flört

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

SacredSouls
0

#17 Det var  gode og definitivt velmenende råd du fikk her. Men men…

Både som ny og erfaren oppdretter er det absolutt en fordel å være en smule ydmyk.Det finnes alltid de som har bedre kunnskaper eller mer erfaring innen visse felt.Man har ikke alltid rett.

De som har holdt på i mange mange år har utrolige kunnskaper som er veldig smart å lytte til.

Den beste veien for deg hadde vært å tatt kontakt med oppdretter av din hannkatt. Som flere påpeker så er det en hyggelig jente,og dere hadde sikkert kommet til en enighet. Om ikke annet så hadde det vært hyggelig for oppdretter å fått litt kontakt med den som tross alt har hannkatten hun solgte til et helt annet menneske.

Sukk..

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

ramithi
0

Er så enig med deg Line. Men når hun ikke vil høre på erfarende oppdrettere så er det ikke så mye vi kan gjøre med det. Har selv vert oppdretter siden 1998 så jeg tror jeg er erfaren, men en oppdretter blir aldri utlært og alle kan vi gjøre feil.

Så jeg vil anbefale deg å kontakte oppdretter og få en oppklaring på dette det er best for dere alle sammen.

Himmeltinden
0

Som sakt over, er det ingen fare å ta kontakt med meg. Så kan vi komme til enighet på en måte som ganger oss begge. Det er den seriøse måten å gjøre det på… Den useriøse måten i mine øyner, er å ikke kontakte meg som er oppdretteren!! Så valget går til kjøperen!! Jeg vil bare si at det ganger ingen i bicoloravlen og overprodusere enkelte linjer. Det var derfor Eminem, ble solgt som avlshanne til eget bruk! Og blir Eminem brukt mye i avl, ødelegger det for meg som er den som sitter med stamdyrene som jeg fremdeles har i avl. Er det en riktig måte å gjøre det på Monica??

Det er med tårer i øynene jeg leser det Line, Elisabeth og dere andre skriver.  Suss til Eminem <3 iallefall..

ramithi
0

Jeg synes synd på deg Aino.

Det er som jeg sa i mitt innlegg om den mailen jeg fikk fra noen som har kjøpt en hannkatt fra meg. Der jeg fortalte hva dem som kjøpte han. Så enkelt kan det gjøres. Om dem ikke ringer så går det ann å sende en mail ivertfall.

SmirreIce
0

Åh, vilken söt liten kille

Himmeltinden
0

Da har jeg vært i kontakt med første kjøper av Eminem, som er sluttet som oppdretter…. dessverre ser det ut til at ingen vil inngå en avtale med meg om Eminems bruk i avl.

Og jeg kan ikke stoppe dette på noen måte, så jeg håper at dem som ønsker å avle bicolor, velger seg en annen hannkatt. Det er trist at det skulle bli slik.

Og jeg føler en tristhet med at jeg ikke vet noe om forholdene Eminem bor i… håper noen kan fortelle meg om det. Ta det gjerne privat med meg! Og med dette vil jeg neppe selge flere avlshanner som er basert på tillitt.

[lisme]
0

Kjempetrist at det ble sånn! Og så unødvendig….. Det burde være enkelt å få laget en avtale som gagner bicolour-avlen, det er jo til alles beste! Støtter Aino i hennes oppfordring om å ikke bruke Eminem som avlshanne for de som ønsker å avle bicolour.

origirl
0

Enig med Lisme…..godt sagt. Aino er en rettvis oppdretter og overhode ikke vanskelig å ha med å gjøre.

Ziamizzimo
0

Huff dette var trist.

En situasjon en oppdretter burde slippe å  komme i ! Vi avler frem vakre små katter, først og fremst fordi det er koselig og holde på med.                                                          ¨

Man ønsker også at kattungene skal komme i gode trygge hjem, når de forlater "redet". Det gjør de fleste kattunger som oftes også. De kommer til gode hjem hvor de får det godt. Avtalen mellom kjøper og oppdretter bruker i de fleste tilfeller og fungere bra !

Denne gangen har Himmeltinden vært fryktelig uheldig med salget av denne vakre gutten Eminem. Husker godt da Eminem reiste videre fra Gardermoen flyplass. Oppdrettern stod der med tårevåte øyne, fordi man blir jo utrolig glad i disse små i løpet av de 12 ukene man har de.

Jeg vet at oppdretter har strevet hardt for og få til en brukbar avtale med Eminem siste eier, uten at det har nyttet og komme på bølgelengde med den personen. Trist er det at man ikke kan sette kattens beste, forann sine egene behov og pengegriskhet ….. ! For det må jo helt klart være behove for og tjene noen kroner på en stakkars liten hannkatt. som er størst. Siden den nye eier er så lite sammarbeidsvillig.

Kommer til og gjøre det jeg kan for at denne katten skal bli brukt minst mulig i avl fra nå av ! Jeg kjenner faktisk noen personer som har bicolour både i Norge og Sverige.

ramithi
0

Uff Aino. Dette har du ikke fortjent. Jeg kjenner også en god del folk rundt omkring.

Juliette-
0

Jag förstår inte hur en människa kan ta allt så negativt.. goda råd en bra uppfödare är väl det bästa man kan få sen tar du emot det såhär..

Sophranos
0

Hej!

Jag har full förståelse för dig Aino och tycker att personen du sålde katten till har svikit dig och frångått sitt ansvar som köpare. Den nya ägaren bör begrunda på det som skrivts här i forumet.

Himmeltinden
0

Tusen millioner takk til dere som støtter meg i denne saken. Jeg setter umåtelig stor pris på det…-tusen takk.

- tenker på den tøffe og utrolige skjønne kosegutten Eminem, lurer på hvordan han har det. Jeg har det litt tøft nå som oppdretter. Nesten som man bare legger ned hele greia. Føles som om alt galt skjer hos meg… jeg selger katter til de feile folkene heletiden… og hjertet mitt blør …Gråter

… klem til alle sammen :)

Milliusgarden
0

Jag har Ylvas (köparen till MNM)´s mail till Aino utlagt på min sida. Hon fick varken muntliga eller skriftliga restriktioner…inte ens ett köpekontrakt skickat? Gå in och läs! Aino har inte svarat på det mailet? Det tycker jag är lite oseriöst sen "hoppa" på MIG här inne?

Jag har en väldigt personlig hemsida med mycket kärlek för mina djur vi har som uppdateras dagligen. I det är är det inte JAG som gjort något fel, helt ärligt. Det är Aino själv! Hon frågade inte ens vad Ylva skulle ha katten till? Ylva är en riktigt bra pålitlig person som ska bli polis så jag litar fullt och fast på henne i det här tjaffset ni håller på med…

Så jag begrundar ingenting här, det här är oseriöst fjolleri bara eller avundsjuka. Jag har mina seriösa kontakter jag förlitar mig på. Sånna här broar kan jag mycket väl bränna helt! Det är waste of time…

Med vänlig hälsning till alla snälla och seriösa här inne/ MONICA

ramithi
0

Jeg sier rett ut STÅ PÅ AINO. Dette står du av som det heter oppe hos deg. Hadde slik ei stund selv men så fikk jeg hjelp fra uventet hold av ei som ikke har vert så god venn med meg. Ikke samme katterase som vi har. Å som ho sa dette greier du Randi. Å jeg sier det samme til deg Aino dette greier du.

Himmeltinden
0

Jeg har mailer der tidligere kjøper ber tynt om å få kjøpe eminem fordi hun forelsket seg så i ham… og jeg sier at jeg ikke selger flere hannkatter i dette kullet til avl… fordi jeg allerede hadde solgt en hanne til avl i Norge.

Mailene har jeg heldigvis gjemt. Og der tidligere kjøper bekrefter at Eminem kun er til eget bruk… dette er overhode ikke noe å kverulere rundt.

Jeg er voksen nok, til ikke å klistre inn personlige mailer på forumet, men fikk god lyst til å gjøre det nå!! Og jeg skal heller ikke klistre det inn på hjemmesiden min …

Det hele er basert på tillitt av vår kommunikasjon… så det bør nok en som skal bli politi virkelig ha kunskaper om… tillitt!!! Det var kun for at hun skriftlig per mail, har samtykket mine ønsker at hun i det heletatt fikk kjøpe eminem.

Men syns faktisk det her er helt sjukt, at man sier at det ikke finnes noen avtale for å vri seg unna noe man kunne ha ordnet opp i på en mer verdig måte for ny eier enn på ett forum… jeg er i total sjokk over at en vil seg selv så vondt. Og at det blir gjort på denne måten.

En ting til Monica… hvorfor tar ikke du kontakt med meg????? Er du redd for noe?? Du har faktisk en katt som jeg er oppdretter til. Jeg er ikke intressert i overproduksjon av disse linjene, så enkelt er det! Det er heller ikke oppdretteren til mammapusen i Finland heller… og det samme gjelder oppdretteren til pappakatt… og det gjelder stort sett for alle oppdrettere at man ikke vil ha overproduskjon av en enkelt linje!

Og Monica… er det penger eller er det bicolour avl du tenker på… er det bicolur avl du tenker på, bør du begrense bruken av Eminem. Så enkelt er det bare…. og du skjønner vel det… at blir det mange eminem barn rundt omkring, ødelegger du for flere andre… det er vel ikke vanskelig å forstå, er det vel?

Himmeltinden
0

Ble helt satt ut når jeg så hjemmesiden din forresten, men fint du adresserer saken hit, så kan alle se hva det bunner i!

Ziamizzimo
0

Jeg er helt sjokkert. Det går da IKKE ann å legge private mailer ut på en hjemmeside.!!!! Det er jo rett og slett så repektløst at jeg finner ikke ord for det……… !

Har kjent oppdretteren til Eminem gjennom flere år og vet hun er en person det går ann og stole på. Hun tenker først og fremst på kattenes beste.

Det er det helt klart at Eminem nye eier ikke gjør i denne situasjonen. Nok en gang skandaleløst !!!!

Himmeltinden
0

Jeg håper at moderatorer stenger denne tråden nå… siden dette er en hjerteskjærende sak for meg…hvor det ikke snakkes sant. Der tidligere kjøper og ny eier finner på ting for at dem skal få medhold.. dette blir litt feil for meg..

Da jeg jobber med katt på helt andre premisser der kjærlighet og repekt for katten er viktig.. og der man avler for hyggens skyld og ikke for å tjene penger… er mitt hovedmål.

Og et sterkt ønske at ingen av himmelpusene skal bli overprodusert..

jeg har jobbet inntens med å få en avtale med tidligere kjøper uten hell… Og jeg trekker meg unna nå, i og med bråk ikke er min sterkeste side…

Og jeg har ikke lyst til å fortsette denne diskusjonen med folk som absolutt ikke vil samarbeide for kattens beste og ikke minst bicolor avlen.. for det var det vi alle var tjent med og som alle ville være fornøyd med.

Dette er mitt siste ord om Eminem på forum…

SacredSouls
0

GråterJeg har virkelig ikke ord jeg.

Nilla er på flyttefot så det er jeg som fungerer som polisen her nå. Og da velger jeg å stenge denne tråden siden dette har blitt en så personlig og vond sak for oppdretter.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer