Siames iFokus

Siames

Etiketthälsa
Läst 2402 ggr
Rikku2010
0

Toaletträna katt?

Hej, jag undrar om någon eller några av er har lyckats lära era katter att gå på den riktiga toaletten? Använde ni i så fall Litter Kwitter eller gjorde ni på något annat sätt?

alltidsiames
0

En köpare till två av mina katter skulle göra en egen variant genom att klippa hål i toalocket. Det finns tydligen filmer på Internet som visar hur.

Rikku2010
0

Jag har sett några videoklipp om katter som toalettränats, och jag har försökt lära Rikku för ett tag, men det verkar inte fungera så bra. Nu funderar jag på att köpa "Litter Kwitter", men jag vet inte om den fungerar bra …

Lejdet
0

Jag förstår inte riktigt vitsen? Varför ska en katt inte få behålla sin naturliga instinkt att få krafsa över det de har gjort?

Dessutom, har du ungar nån gång i framtiden så kan ju inte mamman lära dem hur man går på låda om hon inte själv vet hur man gör längre?

Rikku2010
0

Jag tror att huvudsaken för katten är att avföringen döljs och det kan toaletten på sätt och vis göra. Jag har dessutom hört tals om en som hade två katter som självmant började gå på toaletten, så det kanske inte är så dumt för katten.

prodigy
0

Har erfarenhet av en hittekatt som självmant satte sig på toaletten, kanske hade han blivit tränad som liten…oj, vad förvånade vi blev när den okastrerade stykarkatten satte sig på toa!

Våra tjejer här hemma har fått för sig att kissa i golvbrunnen i duschen då och då, första gången jag upptäckte det så var pottan full och jag tror att de helt enkelt tycker det är fräschare….så de får hållas…

Jag har ingen aning om vad Litter Kvitter är, berätta gärna "nyfiken", men om jag ville träna en katt att gå på toaletten skulle jag nog sätta kissen på toa kanten varje gång den gått på pottan…

Rikku2010
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hi #5, det här är ' Litter Kwitter '. link.

prodigy
0

#6 Ser ju helt klart supersmart ut! (Väldigt likt toasitsar till småbarn, de kanske kan dela?Flört) Frågan är väl bara hur man får de små liven att acceptera detta…Du får berätta hur det går om du testar!Glad

Rikku2010
0

jag kommer att låta dig veta om jag köpa en. Glad

kalindas
0

Värt att testa när man har en eller två katter i hushållet. Har man flera katter så är det väldigt svårt att lära in alla.
Jag har sålt min då jag till sist gav upp och sålde den.
Det roliga var att Saga ett tag satte sig på toaletten och kissade utan Litter Kwitter.

/Elisa

Rikku2010
0

Skrattande Saga är smart!