Undersökning-kattkiss.
Isaac & Zelda kissar inte, tack & lov.
Ja, då var det dags för steg 2 i min flyttplan. För er som inte vet, flyttade jag för ca 1 år sedan 45 mil från min gård i Skaraborg ner till en lägenhet i Simrishamn på Österlen pga ett nytt spännande arbete. Så här ser min plan ut:
- Lägenhet i Simrishamn för att komma på plats så fort som möjligt.
- Långtidshyra en avstyckad Skånegård ute på landet.
- Köpa egen avstyckad gård.
Jag flyttar till gården vi ska hyra om ca 2 veckor och har nu återigen börjat packa. Då dyker ett och annat upp bakom soffor, bokhyllor och flyttlådor. Besiktning av lägenheten närmar sig och hyresvärden är väl medveten om mina 6 katter. Som tur är, har jag bara bott i lägenheten i ett år, vilket reducerar chanserna till att bli skadeståndsskyldig - katterna har helt enkelt inte hunnit förstöra något. Lite nervös är man ju ändå, så nu blir det Piss Of och ett himla skurande framöver.
http://www.youtube.com/watch?v=jMp2lMZP0eQ
Frågan i undersökning lyder: Ni som lever med fertila katter eller med kastrater som tidigare varit avelskatter: kissar och markerar era katter? Tvättar du som jag, täcken och kuddar varje vecka för att barnen glömt att stänga till sina rum?
För många människor är en markerande och kissande katt otänkbart och något man omplacerar eller avlivar. För mig är detta otänkbart. Hur tänker du? Hur tolerant är din familj?
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus