Kontaktannons
S*Hoffens Kelso SYS n 03
Jag är en kille på 8 månader som undrar om det finns någon katt-tjej som är intresserad av en dejt innom snar framtid ev några månader. Jag är super social, snäll och har långa ben . Bilder finns på www.broddans.se Om någon är intreserad så ligger min stamtavla på pawpeed, ni är även välkommna att komma och titta på mig eller ringa om ni undrar något.
Min egna tjej Fancy Fantasy har tyvär fått livmoderinflamation och får inte äta P-piller så just nu kan vi inte bo ihop alls. Matte hälsar och är tacksam för att det fanns en tråd här som hon skrev ut och tog med till vet när hon akut åkte iväg med Fancy. Men hon verkar frisk och ska få sin tredje hormon spruta på tisdag.
Vi har långhåriga kattungarKyss hos oss www.broddans.se Glad
Fin kille! 
Hoppas han får en dejt snart och att flickvännen kryar på sig.
/Elisa
Varför behandlas livmoderinflammation med hormonspruta ?
De får antibiotica och hormonsprutar är för att tömma ut ev. skräp i livmodern.
/Elisa
Bör alla katter med livmoderinflammation hormonspruta ?
Hur avgörs det om det är behövligt ?
I Norge er det også blitt mye mer vanlig behandlings metode.Det finnes flere typer man kan bruke.
Alizin som er mer brukt som abort middel for hund,som åpner livmoren så det tømmes ut, eller feks dinolityc (usikker på stavemåte),men den virker på en litt annen måte. Men begge får betennelsen ihvertfall ut av kroppen.
Men man skal samtidig bruke antibiotika over en lenger periode. Er det en veldig hissig betennelse har mange med godt hell brukt først en 10 dagers kur med baytril og etter fulgt noen uker med synolux i tilfelle man trenger å parre igjen.
Det beste er jo så klart om man kan få gitt totalt 5 sprøyter,men går ikke det er 3 sprøyter bedre enn ingen.
Man skal gi på dag 1,2,8,15 og 21.
Man skal ikke parre under disse sprøytene så klart.
Lisa fikk alle 5 i Nederland,mens Zalinaz som løp hver 2. uke fikk bli kastrert i stedet.For hun rakk aldri å få behandlet ferdig problemet. Jeg kjenner mange katter som har blitt behandlet slik på kryss av raser spessielt i Danmark og de aller fleste blir kvitt problemet en gang for alle.
Jeg kommer kun til å bruke denne behandlingsmetoden i fremtiden,for da er man sikker på at betennelsen forsvinner helt og ikke bare nesten som ved bruk av antibiotika. Og skal dem behandles med kun antibiotika,så er det viktig å få en lang nok kur. Helst på 3 uker eller mer.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Jag antecknar i min komihåg bok, Bra att veta ifall att…