Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 1524 ggr
MissMaven
0

Jossans och Goofys bebisar, dag 6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

La Voix bebbarna mår toppen, alla sju växer och snart kommer de att börja öppna ögonen!

Idag är de 6 dagar gamla. Alla har kraftiga röster (lever upp till deras stamnamn) och är aktiva och diar väl. Det är svårt att veta vad de kommer att ha för färger, men jag tror att det blir lite olika. Nu ser vissa ut som blå eller bruna, och vissa som lila eller choklad. En har inga tecken på mask än.

Här är en bild på dem. Fler finns här.

Jelena - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Fielie
0

Spännnande

alltidsiames
0

Hej! Fin blogg du har och vilket fiffigt stamnamn!

MissMaven
0

#2 Tack! Våra katter (och alla grupp IV katter) 'sjunger' så fint, och pratar mycket, därför tänkte vi att namnet var väldigt passande. Glad

SacredSouls
0

Kyss Så herlige. Godt at alt er bra og at alle legger fint på seg.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Wikrita
0

Får vi se bilder av alle ungene??

Ble noen FW, eller ikke?

MissMaven
0

Det finns individuella bilder från dag #7 på alla kattungar här. Idag tog vi kort på dem igen, de har vuxit så mycket under de senaste dagarna! Snart ska jag ladda upp de nya bilderna också.

Det finns en SIA w 67, tjej, tror jag. Två är SIA c, pojkar, tror jag, och de fyra är jag osäker på - a, b eller till och med n. Kanske en SIA n, två SIA a och en SIA b, men de fyra kan alla vara SIA a också.

Fielie
0

Roligt att se att alla mår bra, ska bli spännande och se vad de får för namn.Skrattande

Wikrita
0

Se der ja, var individuelle bilder, Men jeg mener å se en svak ørekant på den ungen du har satt opp som FW, men lys og skygger kan selvsagt gjøre at bildet lyver.

La meg tuppe, de ungene som nå ser brunmaskede ut, vil bli blå, de som ser blåmaskede ut vil bli sjokolade, mens den som ser ut hvit ut, blir lilla… Så tror jag…Glad

MissMaven
0

Här finns en bildspel med bilderna från idag. Glad

Jag vet inte, den som vi tror är FW är helt rosa, alla andra har fått någon färg. Den har annorlunda päls också, kortare och strävare än de andra. Bifogar en bild på den.

Wikrita
0

ingenting hadde vært bedre enn om det faktisk fantes en FW eller flere i kullet, men på bildet ditt fra bloggen, mener jeg at jeg ser en mørkere kant på øret som ligger til venstre (høyre øret) Men ellers ser hun rosa og fin ut.

Jeg hadde en lilla som ikke ikke fikk farg før etter 2 uker, han ble lillamasket. Men jeg trodde i flere uker at han var FW.

MissMaven
0

Den rosa bebisen har inte en synlig öronkant längre, nu fick hon lite vit päls övanpå den. Kanske får hon färg lite senare, som din lila gjorde. Kanske blir hon SIA c21, lilatabby.

Goofy kan vara tabbymönstrad under den vita pälsen, och då kan någon av hans barn blir det också. Jag tror att den mörkaste kattunge kan bli tabbymönstrad, hennes noskant är mörkare än mitten.

MissMaven
0

Lite bilder från idag, 2 veckor gamla La Voix bebisar. Glad

Alla växer fint, och vi behövde inte stödmata dem, trots att de är sju stycken och att Jossan är en liten siames (2,9 kg vägde hon innan hon blev dräktig). Eller, Jossan är inte så liten, men hennes mamma och en kullsyster väger mer än 4kg, så i jämförelse med dem är hon liten. De är en annan typ.

Fielie
0

söta små kultingarSkrattande pappa och hans matte är så stolta:)

SacredSouls
0

#12 Så fine.Kyss Ja den ene så jo helt klart ut som en FW nå.

Wikrita
0

Ja, du har en FW i kullet ditt! Hurra!!

MissMaven
0

Tack! Glad

Ja, det är definitivt en FW. 'Hon' verkade vara en tjej från början, det var rätt tydligt, men nu verkar det som att 'hon' är en kille. Obestämd

Förutom en FW har vi två lila, en choklad och tre blå kattungar, tror jag. De är så söta! För några dagar sedan började de gå ut och nu försöker de leka och gosa med oss lite grand. De tvättar sig också. Inte helt lyckat, men rätt duktiga är de ändå! 

Stolt matte! Glad

Nilla
0

Lyckost där! Jättefina bebbar! Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
0

Jättesöta bebisar! Lite synd om den vita är en hane, men kul ändå att det blev en vit. Kyss

Wikrita
0

#18 Sånt er typisk. Vi brukte 5 år på å lage en FW-jente, og da kom ikke bare 1, men 3, og alle var FW jenter….Glad

kalindas
0

Hade jag haft tre katter istället för sju. Så hade jag stått först i kö på att köpa den vite killen! Kyss
Men jag får vänta några år till. Sen ska jag ha en FW!

/Elisa

MissMaven
0

Tack! Glad Den vita killen är rätt snygg, tycker jag. Kyss

De växer och är rätt aktiva, de små bebarna. Tre veckor fyllde de idag!

Som det ser ut nu tror vi att vi fick en SIAw67, en SIAn, två SIAa, en SIAb och två SIAc. Alltså, under den vita pälsen verkar pappan vara SIAn med anlag för dillusion och choklad.

kalindas
0

Rolig färgblandning. Glad

/Elisa

Liljekatten
0

#21 Gud, så söt!!! Kyss

SacredSouls
0

Kyss Så fine de er alle sammen.

Wikrita
0

Jeg skjønner godt at vi viser fram FW-ungen, for den er så flatterende på sitt sett. Og ikke minst - så uvanlig.

Miss Maven, jeg håper du virkleig er dedikert til å drive med FW oppdrett, til tross for bare en unge med "korrekt farge", som passer til målrasen.

Men ikke vent deg at de nødvendigvis vlir så lette å finne oppdretterhjem til, til folk som ønsker å avle videre på denne fargen.

Jeg har opplevd 100 vis av ganger at folk faller helt i staver over bilfrt av de hvite ungene, men når det kommer til stykket, er det få som tør å starte oppdrett med denne fargen. Men gi ikke opp. Om vi i Norge og Sverige kan samarbeide litt og hjelpe hverandre fram når det gjelder de hvite, ville det være fantastisk.

Hvis vi kunne bli enige om et felles mål, og underveis, snakke om stamtavler og hva man ønsker og ikke øsnker i tavlene, tror jeg mye kan være gjort, om en kommer til enighet.

Mitt beste råd til deg når du skal selge ungene, er å enten selge FW-hannen til en du vet vil avle videre, eller setter katten på for. For plutselig er linjen du trodde var trygg, borte, og da kan det være en god "back-up" og der få hentet noe tilbake.

Men send meg gjerne en mail, om du kan tenke deg en form for samarbeid, så kan vi se hva vi kan gjøre i framtiden, og hvordan vi ønsker å ting skal bli.

min epostadr. er wivian@wikrita.com